Första barnet september 2015
De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)
De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)
Moi mamas!
Har ni börjat fundera på nå julklappar till de små??
Har alltid gillat att köpa klappar och jag aldrig haft nå bekymmer med det.
Men nu... Allt känns så onödigt. Har ni nå bra tips på nånting praktiskt? Nånting som snart kommer komma till användning? Det står helt still och nånting vill man ju själv köpa.. "Strunt" lät ju resten av släkten stå för de kommande 10+ åren....
Moi mamas!
Har ni börjat fundera på nå julklappar till de små??
Har alltid gillat att köpa klappar och jag aldrig haft nå bekymmer med det.
Men nu... Allt känns så onödigt. Har ni nå bra tips på nånting praktiskt? Nånting som snart kommer komma till användning? Det står helt still och nånting vill man ju själv köpa.. "Strunt" lät ju resten av släkten stå för de kommande 10+ åren....
Jo tanken har slagit mig om stol 2, men tror vi kommer få bidrag till den. Så får
Vi köpa exakt den vi tänkt oss och framför allt prova innan köp.
Den nuvarande stolen kommer räcka ännu ett bra tag. :)
Annars bra tips!
Vad tråkigt att tråden har dött.. :(
Haha, ja.. :( Alla har fullt upp med septemberbebisarna! :D
Vad tråkigt att tråden har dött.. :(
Vad glad jag blev när jag såg nya meddelanden i den här tråden! Ni som ändå är här, hur går det så här långt? Jag tycker att dammet börjar lägga sig lite, liksom. I början var det mest jättejobbigt, men nu börjar det bli roligt och mysigt också.
Åh, vad kul med lite liv å rörelse!!!
Jag tycker att livet "bara" rullar på. Väntar varje dag på att en mindre katastrof ska utbryta. Hahaha...
Vesslan har vänt sig i drygt en vecka nu, inte hela vägen runt dock.
Fastnar med armen..
Händerna hittade han redan när han var 2
månader. Vette tusan hur många gånger jag fått byta batteri redan i babysitterns musikdosa..
Eftersom han har så stadig nacke så sitter han i gåstolen några minuter medan jag borstar gaddarna.
Den är poppis. Två steg bakåt har det blivit.
Enda "bekymret" jag har är att jag är så jävla pedant med hem å allt.. Jag kan som inte sluta städa, diska, ploga osv.. Istället för att njuta de stunder jag kan (när han tar sina tupplurar) så kör jag plattan i mattan. Får så dåligt samvete om jag inte gör något "vettigt" eftersom jag har så enkelt barn. Gah!
Neiti75, försök varva ner och bara njuta ändå. Jag har också väldigt enkelt barn och kan liksom inte säga att det beror på henne att det inte städas så bra. Men ändå om hon är enkel kan jag lägga mig och sova middag med henne. Eller bara ligga och mysa när hon är vaken. TA dig tid, det är så kort period dom är så här och jag tror du kan ångra dig senare om du inte gör det nu.
Annars ja allt flyter på väldigt bra! Det är väl först nu hon har börjat krångla vid läggning så hon somnar inte för natten förrän kl 23. Men så sover hon å andra sidan till 9 30-10 :p
Dagarna bara försvinner. Har gått på babysång och babymassage, jättemysigt! Nu är massagen slut dock men ska anmäla oss till babysim :) känns skönt att ha lite aktiviteter planerade, jag blir knäpp av att bara vara hemma.
Tjalve har haft kolik, men det är bättre nu. Han är en glad och lätthanterlig bebis så länge han får vara nära - gillar inte barnvagn eller att sova ensam. Det gör ju att jag inte får mycket gjort när han sover (han vaknar om jag försöker göra hushållsgrejer med honom i sjalen), så jag blir ofta "påtvingad" vila.
Har jobbat ett par ggr/vecka nu i december och haft honom med i sjalen, vilket har funkat bra.
Han börjar gilla babygymmet och lekbågen på babysittern, så ibland kan jag få händerna fria en stund när han är vaken. Har kunnat vända från mage till rygg sen han var 6 veckor eller nåt, men börjar först nu försöka med andra hållet. Jag som brukar lägga honom på badrumsgolvet medan jag duschar, snart kommer han väl inrullande till mig i duschen...
Alltså hur ger ni era barn d-dropparna? Fick aldrig någon beskrivning av BVC och har nu insett att vi gjort helt fel. Hur får ni ut dropparna? Är ju den där plast"pipett" liknande saken som sitter i toppen.. Ska man hälla från flaskan ner i den? Rinner ju jättefort isf och svårt att dosera 5 droppar...och hälften kommer ju utanför... Så.. HUR gör ni?? :P