Första barnet september 2015
De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)
De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)
Nej, bara ersättning. :)
Ni skriver att ni har "stora" barn - helammar ni?
Tycker sonen växer men inte alls i samma takt som era. Misstänker att bvc snart kommer rekommendera ersättning som tillägg..
Hej alla!!
Long time no seeing! Har inte riktigt hunnit läsa ikapp allt men kul att ser att det går bra för er!
Här blev vår lilla sessa 6 månader igår. Var tar tiden vägen???? Det går för fort!
De första tänderna kom när hon var 4 månader och hon började vända sig när hon var 4 månader och en dag.
Idag är det dags för 6 månaderskontrollen.
Hon blev dålig i julas i influensa eller vinterkräken (och smittade ner hela släkten, God Jul!), efter det blev hon tillfälligt laktosintolerant och måste nu få special kost. Hon älskar smakportionerna. Gör egen mat men har testat ett par av sempers smoothies och de är poppis.
Men allvarligt. Utvecklas dom små liven inte lite väl snabbt???
Mamma hinner inte med!
Åh hej Dahlia! Jo jag vet, det går himla fort. Han blir 6 mån nästa vecka, fick två tänder för nån månad sen, jobbar nu på att lära sig sitta och krypa. ÄLSKAR amning (vilket har tagit honom till översta viktkurvan...) men vi har börjat lite med plockmat. Broccoli är roligt och allt som innehåller banan (plättar, mellanmålsmuffins etc) är gott. En glad och social kille trots tystlåtna introverta föräldrar, så vi går på bebis-sångstunder på öppna förskolan så han får se lite folk ibland. Länge kunde han bara sova i famn eller bredvid någon (eller i sjal), men nu börjar han kunna ta längre tupplurar i vagnen på balkongen samt nattas i sängen på kvällen och sova vidare själv medan jag är uppe. Så skönt!
Vesslan blev 6 månader den 3e.
Inga tänder ännu. Men det är på g.
Vissa dagar kliar det som attan. ;)
Som verkar växa i perioder.
Vi ammar ännu och äter gröt till frukost & kvällis. 1 mål hemlagad mat till lunch. Grabben gillar att testa nya smaker och magen verkar hänga på. :)
Har varit i startgroparna för att krypa i över en månad.
Rumpan lyfter men det är inte riktigt kryp.
Mer åla och rulla runt. Så han tar sig "fram" lite. Gåstolen är helt klart att föredra.
Säger mamma och pappa. Mamma kom först. Pappa 3 dagar senare.
Badhuset är populärt.
Var där senast idag. Plaskar som en dåre med händerna. Måste nog införskaffa simglasögon så man slipper få vatten i ögonen, heh..
Sover fortfarande i eget rum och sover hela nätter. Sover mindre på dagarna men antar att han tar vad han behöver på natten.
Hej på er!! :)
Ja tiden går fort! Min lilla tös är 6.5 månad nu. 2 tänder kom när hon blev 4 mån. En till på g nu, saliven forsar och det kliar som tusan på henne. Inga tecken på att hon tänkt krypa! Haha. Däremot är hon jättestadig när hon står. Just nu har vi några lugna hemmadagar då hon varit snorig länge som inte verkar släppa och nu har hon blivit lite hes och hostig. Så mys för hela slanten!
Vill ha barn i början av september. När blev ni gravida för att föda i sep??
Räkna bakåt! ;)
Fick plus på stickan 21 december så då har man ju redan varit gravid typ 4 veckor.. Så början på december.
Chansar och ställer frågan:
Är det någon som har tips på en lika fantastisk grupp som den här för de som väntar i augusti nästa år? Plussade precis, BF 3 veckor innan septembersonen fyller två år.
Är det fler som väntar syskon till era septemberbarn?