• Svar på tråden BF september 2015!
  • MissJP
    snusmumriken skrev 2014-12-26 16:15:45 följande:

Detta är min sjunde graviditet. Ett sent missfall i v. 20, en tidig abort i v. 5, ett missfall i v. 10, en lyckad graviditet, ett MA och efter det en lyckad graviditet. Nu gravid utan att fatta hur det kunde gå till :) Tiden får utvisa vad som händer..

Jag har bara en äggstock, men har alltid haft löjligt lätt för att bli gravid. Försäkringsbolaget beräknade att chansen att bli gravid minskar med 5% om man mister ena äggstocken. Eventuellt kan någon ägglossning utebli någon gång, men i övrigt gör det ingen skillnad. 

Om du skulle förlora den andra äggledaren, får du göra insemination då? Hoppas verkligen att allt ser bra ut!

Det är mer än någon ska behöva vara med om skulle jag tycka. Håller verkligen tummarna för att det går vägen nu då! Skönt att du slipper besvär med att kunna bli gravid i alla fall.

Ja, då blir det IVF för hela slanten... inget jag ser fram emot. Är sjukt nervös nu.. är dags för VUL imorgon. Jag har väldigt ont på vänster sida där min kvarvarande äggledare finns. Så det är nog kört. Räknar nästan med att bli av med alla chanser till att bli gravid på naturlig väg från och med imorgon.
  • MissJP
    PaLo skrev 2014-12-26 16:35:51 följande:

Fick ett missfall sist. Fick en kraftig blödning i vecka 14.. Då visade det sig att graviditeten avstannat redan i vecka 8 eller 9. Kroppen hade bara inte fattat det förrän då.

Så jag är sjukt orolig HELA tiden..

Kroppen är allt bra ond ibland. Önskar att alla missfall bara blödde ut omedelbart. Så onödigt att gå och tro i flera veckor. Förstår att du är orolig nu.. Hur känns det? Förlorade du dina symptom innan blödningen förra gången?
  • PaLo
    MissJP skrev 2014-12-29 17:56:15 följande:

Kroppen är allt bra ond ibland. Önskar att alla missfall bara blödde ut omedelbart. Så onödigt att gå och tro i flera veckor. Förstår att du är orolig nu.. Hur känns det? Förlorade du dina symptom innan blödningen förra gången?

Jag hade inte så mycket symptom förra gången. Brösten ömmade och kände av livmodern ibland. Fick kraftig svamp en gång..

Men jo, brösten slutade ju ömma några veckor innan jag började blöda. Fast det trodde jag ju bara var naturlig variation.

Nu längtar jag tills brösten börjar ömma igen så jag verkligen känner att jag är gravid. Har iofs mått rätt illa idag när jag försökte mig på att städa här hemma. Och molvärken finns ju kvar...

Oron finns dock där hela tiden. Bara tiden kan utvisa hur det blir.
  • PaLo
    anynom skrev 2014-12-29 17:46:24 följande:

Har förresten BF den 9 september :) iihhh.

Grattis och välkommen hit!
  • MissJP
    PaLo skrev 2014-12-29 18:14:45 följande:

Jag hade inte så mycket symptom förra gången. Brösten ömmade och kände av livmodern ibland. Fick kraftig svamp en gång..

Men jo, brösten slutade ju ömma några veckor innan jag började blöda. Fast det trodde jag ju bara var naturlig variation.

Nu längtar jag tills brösten börjar ömma igen så jag verkligen känner att jag är gravid. Har iofs mått rätt illa idag när jag försökte mig på att städa här hemma. Och molvärken finns ju kvar...

Oron finns dock där hela tiden. Bara tiden kan utvisa hur det blir.

Ja.. och eftersom man inte kan göra något åt det så är det lika bra att slappna av. Jag ska in imorgon och kolla läget.. tror att det är kört. Är inte orolig över att det skulle vara missfall, bara utomkved.
  • lördagsgodis
    MissJP skrev 2014-12-29 18:47:27 följande:
    Ja.. och eftersom man inte kan göra något åt det så är det lika bra att slappna av. Jag ska in imorgon och kolla läget.. tror att det är kört. Är inte orolig över att det skulle vara missfall, bara utomkved.
    Hoppas den sitter där den ska, håller tummarna!

Missade att du fick ett mf v20:( snusmumriken det måste vara oerhört svårt. Hoppas vi alla får de här barnen vi väntar nu.
  • flickiwheel

Hej allihopa! Jag och min fru är 22 år gamla. Efter lång planering inseminerades jag i mitten av december och vi plussade bim-4! :D

Vi träffades för 10 år sedan online och blev förälskade och har enda sedan dess hållt ihop. Vi gifte oss i början av förra året och väntar nu barnet vi drömt ihop om i flera år.

BF 1/9 <3

• Sommarbus14

Hejhej! Får man hoppa in? Plussade i lördags igen efter Mf i vecka 5+2 förra månaden, så nu hoppas vi det går vägen men hu va orolig man är, är det fler än jag som har ont i ljumskarna typ till å från? Sliter å drar känns de som? Plussade i lördags och hade äl 13:e dec så borde bli beräknad runt 3/4 sept :)

• PaLo
    Sommarbus14 skrev 2014-12-29 21:28:02 följande:

Hejhej! Får man hoppa in? Plussade i lördags igen efter Mf i vecka 5+2 förra månaden, så nu hoppas vi det går vägen men hu va orolig man är, är det fler än jag som har ont i ljumskarna typ till å från? Sliter å drar känns de som? Plussade i lördags och hade äl 13:e dec så borde bli beräknad runt 3/4 sept :)

Jag har en molande värk i höger ljumske/äggledare.. Svårt att avgöra exakt var. ÄL 14/12 och v 4+1 idag.

Hade MA i oktober som upptäcktes i v 14 när jag började blöda. Men nu har jag äntligen plussat igen. Plussade redan på BIM -6 och strecket på stickan har blivit något starkare idag BIM +1.

Välkommen och hoppas att du slipper MF denna gång.

Svar på tråden BF september 2015!