• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Sopp, jag hade sonen hemma i nästan 4 år då äldsta dottern inte började dagis förens hon var 2 år men inte heller här i en småstad får man ha två barn på babytyttmiken. Däremot så har vi alltid gått på öppnaförskolan som var i samma lokaler men annan tid. Såklart kan du ge dina barn det dom behöver, de behöver inte stimulans från 10-20 andra barn i den åldern.

• Sopp

Stora ska börja till hösten då det är störst chans att få plats! Så hoppas vi att lilla får plats till våren 2017 med lite syskonförtur ;) är ju ett halvtidsjobb o hitta dagisplats och skolplats, kanske var bättre förr när man bara fick närmaste?

Vad kul att ha lite större barn att julstöka med! Försökte julpyssla med min äldsta men han ville mest spruta ut lim ur tuben överallt .. :)

• lizanilander
    Sopp skrev 2015-12-16 11:04:51 följande:

Stora ska börja till hösten då det är störst chans att få plats! Så hoppas vi att lilla får plats till våren 2017 med lite syskonförtur ;) är ju ett halvtidsjobb o hitta dagisplats och skolplats, kanske var bättre förr när man bara fick närmaste?

Vad kul att ha lite större barn att julstöka med! Försökte julpyssla med min äldsta men han ville mest spruta ut lim ur tuben överallt .. :)

ok ja så är det nog! haha här har vi med försökt julpyssla och baka.....degen äts upp snabbt som attan (det han får tag i med sina långa armar) och pyntet i hans egna lilla gran får inte lov att hänga i utan det ska dras ur och lekas med :P
  • lizanilander
    Sopp skrev 2015-12-16 11:04:51 följande:

ok ja så är det nog! haha här har vi med försökt julpyssla och baka.....degen äts upp snabbt som attan (det han får tag i med sina långa armar) och pyntet i hans egna lilla gran får inte lov att hänga i utan det ska dras ur och lekas med :P
  • lördagsgodis

Jag kommer ihåg att jag och sonen gjorde popcorngirlanger att hänga i granen ett år när dottern var två år vilket resulterade i att dottern välte granen två gånger för att komma åt popcornen:)

• Inorr02
    Sopp skrev 2015-12-15 20:46:56 följande:

Vad härligt det låter Lisa! Konstigt att det var ett år sedan faktiskt - vi hade ju inte planerat att skaffa ett till och det är knappt att det har sjunkit in ännu att vi har honom hos oss.

Min dag började så bra - lillen börjar kunna ligga lite själv på dagtid och stora börjar tycka det är roligt att ha en lillebror. Han bjuder honom på mat från sitt kök, ger honom sina bilar, kramar honom lite för hårt och gungar lite förhäftigt i babysittern. Sedan fick jag ett mail från kyrkan - jag får inte gå med dom på babyrytmik eftersom man bara får ha med sig ett barn. Jag känner mig så himla less på att hela tiden behöva försvara att jag är hemma med båda barnen. Jag tycker det känns så himla knäppt att BVC ifrågasätter om jag kan tillfredsställa min 1,5åring när jag har hans lillebror hemma, och att jag inte är välkommen någonstans för att jag inte har valt att sätta storebror på dagis som alla andra i innerstan här i Stockholm. Det  är klart att det är jobbigt att vara hemma med båda, men jag har svårt att tro att jag skadar mina barn? Jag hoppas att slitet faktiskt är värt något, för just nu känner jag mig så himla ensam och dålig

hadde gjort samma när stora syskonet är så litet. har min 5 åring på 15 timmars men hon är ledig mycket med vi gör som vi känner dag till dag vecka för vecka. har henne mest där för de är det är de barn som hon kommer gå skola med till hösten. 
  • Inorr02
    Sopp skrev 2015-12-14 08:41:00 följande:

Vi har köp en badcape, en skallra och en mjuk speldosa :) han vägrar fortfarande napp :( hur sover era? Sven vaknar fortfarande 3 gånger per napp och vill inte ligga själv

min lilla p sover bra äter en till två gånger natt samsover kommer göra de så länge jag ammar. 
  • lördagsgodis

Min väninna är inne på förlossningen nu då vattnet gått och vi hoppas och tror på bebis idag! Vi har kommande bebis syskon hos oss och dom har fått bestämma frukostt och är ute och badar badtunna på bakgården nu, vill göra det här till en riktigt glad dag för dom:)

Vänder sig era barn? Alva vände sig från rygg till mage på lucia men har inte gjort om det och blir ju 4 månader idag. Mina andra två har varit en hel månad tidigare.

• Sopp

Skönt att era sover bra, jag är officiellt en levande napp på natten, hah! Borde börja ta fighten med den lilla sugproppen och köra hårt med nappträningen

Min lilla vänder sig ibland från mage till rygg, men han hatar att ligga på mage ;) min stora vände sig inte avsiktligt från rygg till mage förrän typ 5 månader om jag inte minns fel, han har alltid vart sen fysiskt men har utmärkt finmotorik - tror det är ett tidigt personlighetstecken :) om de kommer vara lugna och gilla och sitta och pilla eller små yrväder :) hur är dina äldre, lördagsgodis? Tror att det blir mer fart i min yngsta för han ska sitta (med stöd) och stå upp i knät heela tiden

• lördagsgodis

Jag fick vara med på min väninnas förlossning!!! Så häftigt och den lilla killen som kom ut var perfekt trots 3 vecor tidig. Han ska till och med få mitt namn som mellannamn:)

Svar på tråden BF september 2015!