• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Vi var på bvc idag, hon är 4 1/2 månad och väger 7800g och var 68cm så hon växer bra:) vi har ju börjat med gröt och det är uppskattat men det åker ut ungefär lika mycket som det kommer in tror jag.

• lizanilander
    lördagsgodis skrev 2016-01-08 12:36:48 följande:

Vi var på bvc idag, hon är 4 1/2 månad och väger 7800g och var 68cm så hon växer bra:) vi har ju börjat med gröt och det är uppskattat men det åker ut ungefär lika mycket som det kommer in tror jag.

guuuud vad söt hon är!!!!!!! ja härligt att de växer! Vi var ju på bvc i början av veckan, lilla Mio var 61,6 och vägde 6700, Stora Elliott var typ 93 och vägde nu 12, ÄNTLIGEN!!! :D
  • lördagsgodis

Ja dom är ju så jäkla gulliga nu när de ler och är så med:D imorgon är jullovet slut här och vi är åter i vardagen vilket jag tycker är skönt, bara jag och Alva några timmar per dag ska bli mysigt!

• lördagsgodis

Alva har varit förkyld nu i helgen och vi har delat upp nätterna men inatt sov hon hela natten och idag har hon verkligen lärt sig att vända sig från rygg till mage! Så nu är det lite frustration när hon inte kan vända tillbaka men det kommer. Annars har vi börjat med lite mat som morot, potatis, banan och pumpa, inget är lika gott som gröt men banan var jätte äckligt:)

• Sopp

Hur går det för er? Här funkar det mesta bra utom den jädrans sömnen, han vaknar fortfarande varannan timme på natten för att äta, och för att han i huvud taget ska sova måste han ligga bredvid mig i sängen. Ååå jag är så less, jag vill SOVA!

• smurfan8402

Här funkar de väldigt bra med allt. Bara att lillen är så otroligt mammig på kvällen. Så jag känner mig låst.
    Lillen bara gallskriker tills jag kommer och tar honom igen. Pappa duger inte på kvällarna.

Jonathan äter bra har även börjat med lite smakisar. Mosad potatis är en favorit och även päronpure. Han äter ersättning äter sista målet ungefär mellan 20-22 sen sover till 06 sen somnar om igen o vaknar vid 10 :)

Ska bli kul och gå till BVC på fredag, skulle ha vart där den 14 januari men sköterskan blev sjuk och är tydligen fortfarande så får någon annan nu. Känns som om han har dragit i väg på längden :)

Sen är det så kul och se utveckligen. Jonathan sitter jätte bra nu. Reser sig nästan själv från liggande till sittande får hjälpa honom den lilla sista biten. Känns som de börjar hända lite nu :)

• lördagsgodis

Flyter på här med men så har hon ju varit en drömbebis. Storasyster vaknade 5-10 gånger per natt i samma ålder och åt 3 gånger natten så förstår det där med att vilja sova! Vi kör på smakisar och allt har än så länge smakat bra förutom banan:) vi har en sådan där matnapp som hon smakar på det mesta i, jätte praktiskt. Här rullar hon än så länge bara från rygg till mage men hon får ta det i sin takt. Hon tycker mycket om att sitta med vid bordet när vi äter och pysslar med storasyskonen och hon åratar och sjunger massor:) ska på bvc på torsdag det är ett läkarbesök så får se då hur hon växt.

Svar på tråden BF september 2015!