• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sopp

Vad härligt! Min första var riktigt bra på att sova på natten! Sov 23-07 från 8 veckor. Trodde att även denna skulle göra det men tji fick jag :) han somnar iaf enkelt på dagtid, alltid något

• Sopp

Lillen här kan vara med pappa så länge jag inte är i samma rum, då skriker han o vill till mig. Dom är inte dumma, haha :) brukar ta en sväng till Ica eller ta en dusch för att få va ifred en stund ibland

• lördagsgodis

Vår tjej har jätte svårt att somna med min man och hon kräver mer underhållning när han har henne men det är ju jag som är hemma så inte så konstigt ändå.

• Sopp

Nu har vi varit på 5månaderskollen, gick bara brz med sprutorna. Han är nu 70 cm och väger 7680. Lång men inte så rund, som storebror

• lördagsgodis

Härligt att dom växer:) Alva blir 6 månader nu den 19de så vi ska till bvc snart. Alva sitter rätt stadigt själv nu sen någon vecka tillbaka och tycker mycket om att bli läst för, tittut är även det en jätte rolig lek:) hon har haft en lite orolig period då hon drömt mycket på natten men det verkar blivit bättre. Nu har vi helt slutat amma och hon äter de flesta grönsaker och frukter:)

• lizanilander

Ja vad sjukt fort tiden går!! Vi har väl fått en drömbebis för han är nöjd typ hela tiden och bara skrattar. Sover hela natten sen han börjat få mer mat (jag skojar inte, alltså somnar varje kväll c:a 18:30, sover i ett streck till 06) , äter bra, magen krånglar inte och GUUUUUD vad skönt det är!!! Det var ju precis tvärtom med första, ett rent helvete hela första året. Känns sjukt att bebisar kan må såhär bra när man sett exakta motsatsen innan. Usch, jag lider med er som har det tufft!! Hoppas det börjar bli något bättre snart iaf! Vi ska till BVC i början på mars, då kommer han va lite drygt 6 mån. Jag längtar redan till nästa barn, hahaha, vet att det inte finns garantier för att få det såhär bra igen, men jag älskar mina små och jag känner mig faktiskt inte färdig :) Dock ska vi vänta med att försöka oss på en till tills den minsta är runt 2 pga mitt illamående och foglossningar som bara verkar bli värre, inte schysst mot barnen, min man eller mig själv att stressa på och försöka snart, även om jag är gött sugen och tänker på det varje dag :P Hur ser ni andra på fler barn?

• smurfan8402

Hur äter era små bebisar?

Bvc tyckte att vi skulle byta ut flera måltider nu till riktig mat. Han äter gröt med oss till frukost sen lite smakprover på mat till lunch och middag. Sen är de ersättning resten.

Har ni börjat med välling?

• lizanilander
    smurfan8402 skrev 2016-03-02 17:22:51 följande:

Hur äter era små bebisar?

Bvc tyckte att vi skulle byta ut flera måltider nu till riktig mat. Han äter gröt med oss till frukost sen lite smakprover på mat till lunch och middag. Sen är de ersättning resten.

Har ni börjat med välling?

Vår äter mer och mer känns det som, han är inte alls nöjd om han bara får ersättning ett mål t.ex., han blir liksom inte mätt. Han äter oftast ersättning på morgonen och nån fruktpuré, sen får han lunch, kanske en dl mat + ersättning (varierar mellan 120-150ml) sen får han gröt + ersättning och sen har vi bytt ut kvällsmålet mot välling annars blir han inte mätt (c:a 200ml brukar det bli). Har ingen aning om detta är "normalt", känns som han äter mkt mat och kanske för lite ersättning men han blir ju inte nöjd heller om han inte får mat. Vår stora åt ju ALDRIG såhär, vi fick vara glada om vi fick i han 120 ml ersättning när han var 7-8 månader liksom. Hans huvudföda hela första året var ju ersättning eftersom han vägrade annan mat. Så detta är helt nytt för oss, haha :P
  • lördagsgodis

Alva äter ersättning 180ml på morgonen sen en hel portion gröt plus fruktpure innan hon sover sin förmiddagslur sen äter hon lite grönsakspureer med frukt till lunch för att senare äta 2 dl välling innan hon sover en stund till. Sen äter hon mer grönsakspureer till middag och mer frukt och kanske lite gröt på det för att sen innan sänggående dricka 1-2 flaskor välling lite beroende på hur hon bajsat under dagen. Hon är 6 1/2 månad nu och väger 9kg och är 71cm:) hon sover ju 12 timmar utan mat på nätterna så antar att hon kompenserar över dagen.

• smurfan8402

Hur har era bebisar blivit i magen när har gått över på "vanlig mat/fruktpure?
    Jonathan har sovit hela nätterna ett tag men sen vi börja med lite vanlig mat så vaknar han mitt i natten för att bajsa och sen inte alls vilja somna om.
    Hans mage har alltid krånglat men då har den varit hård så fått ge han lactulos men de får han inte alls nu längre?

När vi var på 6 månaders besöket på Bvc så vägde han 9295 och är 72 lång :)
    Fick nu även salva för hans ena öga (äntligen). hans öga har runnit sen han föddes (trånga tårkanaler) o har påpekat varje gång att de blir inget bättre hur mycket jag tvättar eller masserar. Så nu skrev läkaren äntligen ut en salva :)

Svar på tråden BF september 2015!