• Svar på tråden BF september 2015!
  • lizanilander
    smurfan8402 skrev 2016-03-03 09:21:06 följande:

Hur har era bebisar blivit i magen när har gått över på "vanlig mat/fruktpure?
    Jonathan har sovit hela nätterna ett tag men sen vi börja med lite vanlig mat så vaknar han mitt i natten för att bajsa och sen inte alls vilja somna om.
    Hans mage har alltid krånglat men då har den varit hård så fått ge han lactulos men de får han inte alls nu längre?

När vi var på 6 månaders besöket på Bvc så vägde han 9295 och är 72 lång :)
    Fick nu även salva för hans ena öga (äntligen). hans öga har runnit sen han föddes (trånga tårkanaler) o har påpekat varje gång att de blir inget bättre hur mycket jag tvättar eller masserar. Så nu skrev läkaren äntligen ut en salva :)

Magen har blivit aningen hårdare (alltså inte hård men bajset är ju mer trögt bajs) men vi har i lite olja i vällingen eller ersättningen för att smörja och det verkar räcka, skönt det. Oj, min ligger i lä i jämförelse med era, haha :) Mio var typ 64 cm och vägde 7,1 vid 6 mån. kollen :P
    Åh skönt att du fått salva, vi hade problem med exakt samma sak ända fram till för typ en månad sen, det gick över på en natt?
  • smurfan8402

Skönt att de gått över. Jonathan är fortfarande lite kladdig i ögat men han har vart jätte förkyld. Men de är en stor skillnad ändå :)

Dom senaste dagarna har Jonathan verkligen visat sitt humör haha. Gud vad ungen kan skrika när han inte får som han vill. Ex vid maten så får han på sig en tyg haklapp och den stoppar han gärna i munnen. När man sen försöker ta ut den är de som hela världen håller på och gå under. Han blir skit sur. Sen är inget bra på hela måltiden ( så nu kör vi utan haklapp igen)

Har era små liv visat sig kunna bli små monster? :P

• lördagsgodis

Alva är hårdare i magen nu när hon äter mer mat så vi kör med katrinplommon och mese ibland och hon bajsar 2 till 3 gånger om dagen. Alva är för det mesta en solstråle (hon brås på sin bror i humöret) men hon vill helst inte att man rör hennes näsa:) och visst kan hon vara kinkig om hon är trött eller hungrig. Vi ska åka iväg 16 mil imorgon och båda våra barn ska tävla i gymnastik och jag kan följa med och ta Alva med mig vilket inte skulle gått med hennes syster i samma ålder så dom är ju så olika.

• lördagsgodis

Vi var på bvc igår och Alva vägde 10.5 kg och var 74.5 cm och följer sina kurvor perfekt! Hon håller på att få en tand nu, den högra nere så det har varit mycket bajs och lite gny senaste dagarna och idag köpte vi en tandborste hon ska få vänja sig vid är tanken. Även förflyttningen går framot när hon sitter på rumpan och det dröjer nog unte länge förens hon kryper:) hon äter nästan allt nu och dricker vatten till maten men hon har även kommit på att det är roligt att prutta med mat i munnen så det sprutar... jag tycker det är måttligt roligt;)

• smurfan8402
    lördagsgodis skrev 2016-04-16 00:22:43 följande:

Vi var på bvc igår och Alva vägde 10.5 kg och var 74.5 cm och följer sina kurvor perfekt! Hon håller på att få en tand nu, den högra nere så det har varit mycket bajs och lite gny senaste dagarna och idag köpte vi en tandborste hon ska få vänja sig vid är tanken. Även förflyttningen går framot när hon sitter på rumpan och det dröjer nog unte länge förens hon kryper:) hon äter nästan allt nu och dricker vatten till maten men hon har även kommit på att det är roligt att prutta med mat i munnen så det sprutar... jag tycker det är måttligt roligt;)

Haha jag känner igen de där med munnen

Jonathan har börjat att krypa lite men de går bättre o åla sig både framåt o bakåt. De är kul när dom börjar röra lite på sig. Sen gillar han inte o åka mot mig i vagnen längre utan vill se saker men försöker få honom o sitta mot mig en stund till

Vi har Bvc besök den 28 april.

Han har fått 2 tänder nere o 2 är på gång där uppe. Så han är jätte kinkig allra helst på nätterna. Någon natt har han fått alvedon mot värken o har då somnat om när den börjat verkat.
  • lizanilander

Ja det var väldans vad tiden går undan!!! Vi ska till BVC imorrn, 8 mån. koll :) Vår lille kille tycker jag inte växer speciellt mkt på längden men får se vad det visar imorrn :) Han kan sitta själv nu korta stunder och när han ligger på golvet så glider han runt, runt, runt i en cirkel på magen :) Inga tänder än här inte, men han äter då bra :) Vår store pojk är jätteduktig med den lille och ska hjälpa till, han tycker det är lite roligt att han börjar bli mer mobil, men samtidigt är det nog lite jobbigt med för han måste ju dela med sig av sina leksaker  :P

• lördagsgodis

Vilken sötnos! Här är redan andra tanden påväg upp och lilltösen är förkyld så snoret rinner och hon avskyr snorsugen och att man torkar av näsan. Förkyldning och tänder på samma gång är ingen bra kombination. Här kom det en decimeter snö i förrgår så ungarna var ute och byggde snögubbar och idag var det snöfritt solen sken och barnen plockade tussilago, snabba kast såhär års:)

• lizanilander

Oj, ja verkligen snabba vändningar!! haha nej den kombinationen är inget vidare, och så ska man helst vara krasslig själv samtidigt som grädden på moset :P så go då :D Underbara ungar!!

• lizanilander

Alltså jag är lite chockad här, jag vet att jag har nämnt att jag inte känner mig färdig och jag gärna skulle vilja ha ett 3:e barn men kanske när de två andra var runt 3 och 5. Igår tog jag ett gravtest för min mens är sen och det visade utslag DIREKT. Detta borde vara i princip omöjligt men på nåt sätt så har jag varit extremt fertil. Vi har kört oskyddat vid ett fåtal tillfällen för typ 2-3 månader sen,inte i samband med ägglossning och då har han inte kommit i mig. (ursäkta infon) och sist vi hade oskyddat var 2 dagar efter mensen.....hur är det möjligt? Känns väldigt overkligt och lite väl tätt inpå. Vi har pratat mkt hemma och det jag känner lite ångest för är att jag missar så mkt tid med den minsta speciellt. Hur har ni upplevt det som har barnen tätt? Fick en blödning förut som det inte blev nåt mer av,men om det går vägen nu så har vi väl nästan bestämt oss för att behålla barnet. Jag ska ringa mvc imorrn och fråga om tidigt UL eftersom vi vill göra kub-test och jag vet egentligen inte vilken vecka jag är i. Förra mensen var ganska märklig. Ja jag har nog inte fattat det än och känner mig rätt ogravid, haha!!

Svar på tråden BF september 2015!