• markstrom

vi som vill plussa under 2015!

Hejsan!

Det är så att jag har en oerhörd längtan efter barn, och vi har "jobbat" på det sedan i början av november. Jag tänkte att de kunde vara kul att följas åt på resan till plusset och dela våra erfarenheter,tankar,symptom. och allt annat det kan vara. :)
    Hoppas någon vill vara med och följa med på vägen! jag och min sambo  satsar stenhårt på ett + under 2015 :D 

tack för mig! 

• Svar på tråden vi som vill plussa under 2015!
  • Epok79
    LittleMommy skrev 2015-02-20 19:39:24 följande:

Wie jag har plussat!! Nån mer?

Grattis grattis..:)

Så roligt..:) ja den här tråden har nog tyvärr dött.:(
  • ccarrolinder

Hade ÄL i förra fredagen och ska ha mens den 7 Mars. Håller tummarna på att jag plussar :)

• larssonjansson

Hejsan jag tog ut min p-stav i november och i januari började jag och min sambo aktivt att försöka få ett plus detta är andra försöket ska ha mens beräknat den 8 mars och jag är i äl +3 så nu väntas bara ett plus.

Någon mer som haft p-stav nyligen och väntar på sitt plus?

• IdaSofiaa

Ny här på Familjeliv, har äntligen fått min sambo på andra tankar och efter sommaren.....(förhoppningsvis) i slutet av juli sätter vårat bakande igång.

Men såklart får de flesta man känner omkring sig barn i slutet av detta år...suck...väntat länge på detta.....ni vet ju den känslan!

Men vi får väl liva upp denna tråd och hålla igång och stötta varandra!!

Hur går det för er? Grattis till er som lyckats =)

• fiori84

Hej jag hoppar in här.

Vi försöker få barn nu men jag är helt vilse när det gäller äl och bim. Jag tror jag hade äl nångång mellan 9 feb och 12 feb men är osäker. Den 17 feb fick jag en blödning som inte alls var så mycket som jag brukar få vid mens och tampongen var inte lika full som den brukar vara, dessutom så kom den för tidigt då jag brukar få mens i slutet av månaden inte i mitten. Blödningen varade till den 20 och var mer brun i färgen än röd, jag har aldrig fått en mellanblödnkng förut så tror inte det var det iaf. Kan det ha varit en nidblödning? Jag känner mig hungrigare oftare och har ibland mensverk liknande smärta som dock är väldigt svag samt har fått mer finnar än vanligt ...hur snart kan man testa för g test? Skulle det vara för tidigt att testa nu? Vad tror ni? Just ja är trög i magen också nu. Jag äter kåvepin för öroninflamation nu påverkar t testresulltatet tro?

Alla vackra är inte goda men alla goda är vackra
  • IdaSofiaa
    fiori84 skrev 2015-02-25 16:21:31 följande:

Hej jag hoppar in här.

Vi försöker få barn nu men jag är helt vilse när det gäller äl och bim. Jag tror jag hade äl nångång mellan 9 feb och 12 feb men är osäker. Den 17 feb fick jag en blödning som inte alls var så mycket som jag brukar få vid mens och tampongen var inte lika full som den brukar vara, dessutom så kom den för tidigt då jag brukar få mens i slutet av månaden inte i mitten. Blödningen varade till den 20 och var mer brun i färgen än röd, jag har aldrig fått en mellanblödnkng förut så tror inte det var det iaf. Kan det ha varit en nidblödning? Jag känner mig hungrigare oftare och har ibland mensverk liknande smärta som dock är väldigt svag samt har fått mer finnar än vanligt ...hur snart kan man testa för g test? Skulle det vara för tidigt att testa nu? Vad tror ni? Just ja är trög i magen också nu. Jag äter kåvepin för öroninflamation nu påverkar t testresulltatet tro?

Hejsan! Nidblödning brukar ju vara liten, men det är såklart olika för oss alla 1-3 dagar lite blod/blandad flytning. Det kan vara en nidis samtidigt som det kan vara en mellanblödning (hoppas inte).  Är mensen regelbunden? Ägglossning kan ge någon blödning, oxå det olika. Jag håller koll på mitt sekret mellan varven och oftast så är min ägglossning ganska så regelbunden, det är mitt tips, äggulesekret typ. Sen är det olika med pencillin som inte är rekommenderat vid försök/under graviditet MEN det ska stå på informationspappret. Är du osäker så kolla fass.se   Glad

• fiori84
    IdaSofiaa skrev 2015-02-25 18:17:06 följande:

Hejsan! Nidblödning brukar ju vara liten, men det är såklart olika för oss alla 1-3 dagar lite blod/blandad flytning. Det kan vara en nidis samtidigt som det kan vara en mellanblödning (hoppas inte).  Är mensen regelbunden? Ägglossning kan ge någon blödning, oxå det olika. Jag håller koll på mitt sekret mellan varven och oftast så är min ägglossning ganska så regelbunden, det är mitt tips, äggulesekret typ. Sen är det olika med pencillin som inte är rekommenderat vid försök/under graviditet MEN det ska stå på informationspappret. Är du osäker så kolla fass.se   

Flytningarna jag hade nånstans mellan den 9e till 12 var tjocka...nästan som äggvita konsistens och passade då på att umgås med mannen...eller betyder dom flytningarna att det är för sent/ för tidigt? Jag har aldrigbhaft mellanblödnkng eller andra blödningar innan mens förut och min mens är någorlunda regelbunden...har inte exakt koll på cykeln jag vet bara att sen brukar komma i slutet av månaden inte i mitten som jag fick nu...blir så förvirrad av alltihop
    Alla vackra är inte goda men alla goda är vackra
  • IdaSofiaa
    fiori84 skrev 2015-02-25 18:37:43 följande:
    Flytningarna jag hade nånstans mellan den 9e till 12 var tjocka...nästan som äggvita konsistens och passade då på att umgås med mannen...eller betyder dom flytningarna att det är för sent/ för tidigt? Jag har aldrigbhaft mellanblödnkng eller andra blödningar innan mens förut och min mens är någorlunda regelbunden...har inte exakt koll på cykeln jag vet bara att sen brukar komma i slutet av månaden inte i mitten som jag fick nu...blir så förvirrad av alltihop

Spännande =) Kan va en nidis, hade du mensvärk när du hade blödningen?

Jag brukar tänka som så, ägglossningssekretet brukar inte gå genom pappret utan stannar ovanpå ;) Men våga ha is i magen och testa dig när du ska ha mens, visar det inget och mensen inte dyker upp iallafall, såklart spelar nervositet in, vänta några dagar till.  

• Milla88
    larssonjansson skrev 2015-02-25 13:42:43 följande:

Hejsan jag tog ut min p-stav i november och i januari började jag och min sambo aktivt att försöka få ett plus detta är andra försöket ska ha mens beräknat den 8 mars och jag är i äl +3 så nu väntas bara ett plus.

Någon mer som haft p-stav nyligen och väntar på sitt plus?

hej! Jag slutade med p-piller i november och hade första ÄL 15-16 januari (första försöket) och nu blir det andra försöket för oss också. Fast jag har oregelbundna cyklar... Svårt att hitta ÄL. ( använder CB digitalt och har blinkande gubbe i 3 dagar redan)
  • IdaSofiaa

Hallå allehopa!!

Hur går det för er?!!

Själv plussade jag 28/5, sambons födelsedag ;) Helt underbart...men har svårt att fortfarande tro det hela trots tidigt ultraljud hos smvc och allt såg normalt ut för de gångna veckor som jag beräknas vara i ca 4-5 lite svårt att räkna ut. Men "bädden" såg bra ut och en liiiiten liten prick syntes =) Började även idag med min första fragminspruta för att undvika proppar.

Nu tar vi o livar igång denna tråd igen tycker jag =)

Kram på er!

• LittleMommy
    IdaSofiaa skrev 2015-06-03 09:47:04 följande:

Hallå allehopa!!

Hur går det för er?!!

Själv plussade jag 28/5, sambons födelsedag ;) Helt underbart...men har svårt att fortfarande tro det hela trots tidigt ultraljud hos smvc och allt såg normalt ut för de gångna veckor som jag beräknas vara i ca 4-5 lite svårt att räkna ut. Men "bädden" såg bra ut och en liiiiten liten prick syntes =) Började även idag med min första fragminspruta för att undvika proppar.

Kram på er!

Vad roligt med plus på sambons födelsedag :) Grattis!

Jag plussade 18e februari så är i v. 20 på fredag :)

Går bra trots foglossningar o ryggvärk, men får skylla mig själv med ryggen då jag bär omkring på mina andra barn och busat järnet haha :)
  • IdaSofiaa
    LittleMommy skrev 2015-06-03 10:40:53 följande:
    Vad roligt med plus på sambons födelsedag :) Grattis!

Jag plussade 18e februari så är i v. 20 på fredag :)

Går bra trots foglossningar o ryggvärk, men får skylla mig själv med ryggen då jag bär omkring på mina andra barn och busat järnet haha :)
    Åh va mysigt, grattis i massor =)
  • nisopa

Grattis till era plus.

Jag har också plussat 19 mars. Är i vecka 15 med tvillingar. Första graviditeten så känns väldigt spännande! Än så länge mår jag oförskämt bra!!

• markstrom

Hallå! Så roligt för alla er som plussar :) jag är på bim-21 dock visar hemma test och test hos bm negativt :( så vet inte alls vad de beror på. Tycker dock jag har en konstig värk i magen från och till?

• LittleMommy
    nisopa skrev 2015-06-03 23:27:42 följande:

Grattis till era plus.

Jag har också plussat 19 mars. Är i vecka 15 med tvillingar. Första graviditeten så känns väldigt spännande! Än så länge mår jag oförskämt bra!!

Dubbel Grattis! :) härligt att må jättebra! Hoppas det fortsätter så :)
  • Flerattälska
    IdaSofiaa skrev 2015-06-03 09:47:04 följande:

Hallå allehopa!!

Hur går det för er?!!

Kram på er!

Stort grattis till er plus. Hoppas att du får må bra. Jag hoppas att det är okej att jag frågar.. hur kom ni fram till att du behöver fragminsprutor?
  • Flerattälska
    markstrom skrev 2015-06-24 18:02:43 följande:

Då har även jag plussat! Grattis till era + allihopa! ????

Men så roligt. Grattis!!
Svar på tråden vi som vill plussa under 2015!