• Molina

Junibebisar del 3

Jaha då flyttar väl jag också med in hit.

Moa ställde sig för första gången idag på alla fyra JIPPI nu kanske hon börjar krypa snart hon blir så arg när hon inte kommer iväg och sen har vi märkt att hon vill gärna klättra men hennes ben orkar inte bära upp henne så det är därför hon blir arg/ledsen.

Bea85: Har han gått ner i vikt pga sjukdom eller rör han sig så mycket nu? Du får ha i en extra klick med smör i maten det brukar dom tycka om hihi.

• Molina

Oj läser om klädstorlekar här Moa kan fortfarande ha bodysar med storlek 62/68 men i byxor har hon 68, tröjor 62/68 men jag har just tröjor väldigt sällan på henne.

TAHN: Gud va jobbigt att få kliva upp vid fem på morgonen, jag tycker Moa börjat vaknat tidigt runt sex- sju på morgonen.

• Molina

Lady N: Usch hoppas han piggnar till snart. Låter otäckt när dom rosslar så man känner sig ganska maktlös.

Vi gör inte heller så mycket om dagarna leker och myser och självklart går vi ut och går minst en gång om dagen. Jag bor i en liten skithåla där det tyvärr inte finns så mycket för barn under 1 år förutom ÖF men hua nu ett tag har så många barn blivit magsjuka när dom varit där så dit går jag inte än.

Nojjig som man är, inte kan det va farligt att dom ligger och sover på mage nu? Moa har börjat vela sova på magen.

• Molina

Moa kan inte heller krypa men ligger gärna på mage och på något vis hasar sig fram lite eller så roterar hon i en cirkel.

Hua är det bara jag som tycker att just Feburari månad är Sveriges längsta månad

Hur många mål riktig mat ger ni era små? Jag har fått rekommenderat från BVC att vi ska ge 2 mål per dag men vi har jätte svårt att få Moa att äta just 2 mål hon bara spottar och fräser vi det andra målet.

• Molina

my littel sunshine: Vår Moa har också börjat äta med ca 3 timmars mellanrum jag misstänker att hon är inne i en tillväxtperiod just nu... Moa äter mellan 4-6 ggr per dag.

Äntligen har Moa börjat sova mindre om dagarna nu sover hon ca 1timma på förmiddagen och 1 timma på eftermiddagen.
    Helt plötsligt idag så togs sig Moa upp med hjälp av mina händer och började gå jätte härligt att se hur koncentrerad hon va på stegen.

Hemmagjord kräm det va intressant, vi har jätte svårt att få i Moa mellis hon är inte så förtjust i frukt eller gröt.
    Är det nån som har börjat med fullkornsvälling än?

• Molina

Moa har fått en TAND och vi har inte ens märkt något, utan idag när hon fick gröt klingade det till av skeden och där va en liten tandsing.

emmamaria: 70 kr herre gud jag tycker vällingen är dyr här men då ska jag nog inte klaga.

• Molina

Fy vilken dag vi haft... vi satte igång diskmaskinen imorse och va händer helt plötsligt bara kom det ett rökmoln och vi stängde av maskinen i lite panik och den nästan brann gud tänk om vi inte hade varit hemma och någon plastgrej åkt ner hua så hade vi nog haft ett hus mindre. Så nu är man 4000kr fattigare inge roligt alls.

Kajsa 835: hoppas killen blir frisk snart usch det är så synd om dom små när dom blir sjuka.

• Molina

Mandy: Jag trodde också Moa hade fått en tand förut... Jag vet inte va det va som gjorde att vi trodde det men nu äntligen har första tanden kommit

Nu behöver jag lite tips på doppresent!!! Vi ska på dop i helgen och pojken är 6månader vad kan man köpa har ni några bra tips??? Det blir första pojkdopet, flickor är det ju så lätt att köpa till....

• Molina

JCA: Jätte fina bilder
    Nej är du sjuk igen va tråkigt, hoppas du blir piggare snart kan förstå att det är jobbigt med feber och halsont och ska ta hand om 2 små barn samtidigt.

Moa håller på att få en kindtand och har inte knappt sovit alls inatt vad kan man göra för att lindra det onda för henne hon har en bitring men den hjälper knappt. Har hört att man kan ta lite flytande alvedon direkt på tandköttet någon som testat det?

• Molina

TAHN: Moa har fått en tand

Idag har jag jobbat, det va jätte roligt men gud så jag saknade Moa usch ska jobba Torsdag och Fredag också undra hur det ska gå....

Moa sover 2-3 ggr per dag 40 min på förmiddagen och 40min på eftermiddagen efter lunchen och ibland vid 16-17 tiden i ca 30 minuter.

Idag har Moa börjat ställa sig i krypställning och börjat gunga lite försiktigt med bakbenen så roligt. Och nu säger hon även MAMMA vår lilla snackpåse gud va hon babblar om dagarna.

Svar på tråden Junibebisar del 3