• Molina

Junibebisar del 3

Oj va duktiga era barn är som går så bra redan, det måste vara jätte roligt.
    Nu har Moa verkligen kommit på med krypningen hon rent av studsar fram i villan, och vilket toppenhumör hon är på om dagarna nu när hon lärt sig krypa. Och igår så ställde hon sig upp för första gången med hjälp av sin vagn tur att bromsen va intryckt.

• Molina

TAHN: åhh va roligt säger man grattis eller

Oj så förvånad jag blev idag, min pappa kom över imorse och hade köpt en vårjacka till Moa så himmla fin jacka alltså.
    På vår baksida har det nu kommit upp både krokus och påskliljor så nu är det verkligen vår.
    Men vad har ni för ytterplagg på era små nu i vagnen? Jag har en pläd i min vagn är det kanske förtidigt ändå och börja med vårjacka.

Nu har vi bokat in vår semester en vecka i Varberg längtar så efter att få åka ner dit igen. Vad har ni andra för smesterplaner om man får vara nyfiken?

• Molina

Oj vilket väder vi också haft men tyvärr ligger en annan med hög feber och är genomförsyld, jag bara nyser och nyser. Ingen hit med en sjövild liten Moa. Hoppas bara hon klarar sig nu.
    Åhh vi som varit friska hela vintern och nu när värmen kommer då blir vi sjuka.

Nu har vi köpt en babygunga till Moa hoppas man orkar palra sig ut imorn och gunga lite med henne.

• Molina

Åh ser att ni pratar dagis. Vi har hamnat i ett litet dilemma nu och jag behöver lite tips och råd. Det är så att den avdelningen vi vill att Moa ska gå på har vi nu fått plats på och det är en 1-5år men dilemmat är att hon måste börja redan 2 Augusti då, annars har vi en plats åt henne på småbarnsavdelningen som hon kan börja på i September men vi vet inte riktigt vad vi ska välja det känns som Augusti är så tidigt men samtidigt är vi inte säkra på att sätta henne på en småbarnsavdelning.
    Vad skulle ni gjort det är ju bara 1 månad imellan????

A lie: Gud vilken bild helt underbar

Felixxmor: Va skönt att det gått så bra att flyttat honom till eget rum.

• Molina

Moa har fått smakat på sockerkaka mer sött har hon inte fått förutom nån skiva formfranska då och då.
    Hon fick värsta sockerkicken när vi gav henne sockerkaka så vi misstänker att hon kan vara känslig för socker sen tycker väl jag också att det är onödigt. Därimot får hon russin gud det älskar hon.
    Hmm själv är jag en riktig godisråtta så det börjar bli jobbigt nu när Moa vet vad skålen innehåller.

Moa klarar inte av pipmugg hon bara sätter vattnet i halsen så här kör vi med en liten nappflaska.

• Molina

Är det nån av er som ha haft ögoninflammation och om hur ser ögat ut. Usch det bara rinner i mitt öga vet inte vad det kan vara möjligen pollen kanske men jag har aldrig känt av det förut.

• Molina

JCA & Missisola: Tach för all info om ögoninflammationen trodde aldrig sånt va smittsamt.

Moa är en PRATGLAD tjej munnen går hela dagarna.
    ENVIS är hon också ska fram överallt och helst där hon inte får vara det verkar som en ny värld har öppnats för henne nu när hon kan krypa. Nyfiken på hur saker och ting fungerar hon kan sitta en en leksak i timmar om hon orkade. Hon är även en tjej som tycker om att sitta i knä och gosa med sin fleecefilt.
    Moa är jämt lycklig och hon är väldigt lätt att ha med att göra hon är nöjd för ingenting. Men ändå är hon totalt sjövild på ett underbart sätt, hon är lätt att lugna.
    Det är väl lite om Moa än så länge gud man kan ju skriva hur mycket som helst.

Nej nu ska jag gå och ta hand om mitt onda öga.

• Molina

Vi har ett jätte bra galonfleeceset till Moa nu innan värmen kommer det setet är jätte bra men det va ganska dyrt från H&M men det va det enda Moa kunde ha som fanns i storlek 74 allt annat finns ju bara från storlek 80 och det är jätte stort till henne.

Gud jag måste få skryta lite igår när vi satt och åt kvällsmat frågade pappaF Moa vart lampan va och då tittade hon på lampan och sa TITTA DÄ och pekade på lampan gud det va helt underbart och hela dagen idag har hon sagt titta dä.

• Molina

Oj nu har jag tid att springa in här

Åhh vi har precis upptäckt att vi har en liten igelkottfamilj som bor på tomten hela familjen va ute nu på kvällen.

Är det bara min tjej som suger på tummen här?

Urk jag blir aldrig av med min ögoninflammation men nu börjar jag fundera på om det inte kan vara pollen iallafall för varken pappaF eller Moa har fått några som helst problem.
    Vi va ut idag och gungade med Moa och hon riktigt njöt och skrattade jätte roligt.

Ha en trevlig helg på er alla

• Molina

A lie: Gud vilka härliga bilder du får på lillkillen helt underbara

Svar på tråden Junibebisar del 3