• Molina

Junibebisar del 3

Majflickan: Moa har kvar sin fontanell än vad jag har hört så växer den ihop runt 12-18 månaders ålder.

Åh nej våra spindlar är tillbaka hjälp f-n dom är så jätte stora usch och nu har vi en i badrummet och jag har panik och karln har åkt till jobbet.

• Molina

CamillaJ: Grattis!!! Gud va roligt för er. Mår du bra och så?

Hehe jag åkte 2 hela mil och hämtade min mamma idag så hon fick ta bort spindeln gud va fjantig man är alltså. Men nu är den borta

• Molina

Trollnilla: Åh skönt att man inte är ensam om att vara skräckslagen för spindlar... Usch riktig ruggiga djur.

Felixxmor: Grattis och vilken present din son gav dig kan ju inte kännas bättre.

Bonanza: Min Moa går inte heller hon är långt ifrån där, hon reser sig inte ens vid möbler än hon bara kryper.

Idag har vi köpt en sk paraplyvagn med fullt liggläge gud Moa bara älskade den.

• Molina

Oj va era barn kan en massa. Moa kan bara krypa än så länge och sätta sig upp om hon ligger ner.
    Moa kan säga:
    Mamma
    Pappa
    Hej-Hejå
    Titta dä
    Mampa=Lampa?
    Jaja=Ajaj
    Nej
    Vov

Bonanza: Va roligt att han börjat krypa

• Molina

Mandy: Jag är själv förvånad över att hon kan säga så många ord men det är så mysigt och höra.

Kan nån här ge tips på vart man kan hitta regnkläder i storlek 74? Vi har storlek 80 nu men det är alldeles för förstort på Moa. Varför måste hon va så liten.

Vilken storlek har era barn nu?
    Moa har precis kunnat ha 74 på byxa och 68 på bodys.

• Molina

Jag hänger väl på listan jag också:
    Isabella 3 juni -05
    Erik 10 juni -05
    Jonathan 12 juni-05
    Jasmine 13 Juni-05
    Anton 13 Juni- 05
    Reuben 13 juni -05
    Loke 15 juni-05
    Moa 16 Juni-05
    Elvira 19 juni-05
    Alarik 21 juni-05
    Blenda 27 juni-05

• Molina

Emmamaria: Jag har börjat ge Moa lite russin om vi fikar eller äter något annat söt och hon verkligen älskar russin.

Oj kommer precis hem från tandläkaren hua har inte varit där på säkert 7 år så man va ju lite skakig men inga hål, jag verkar ha bra tänder med tanke på vilken godisråtta jag är.

Vad mycket tänder era barn har Moa har sina 2 nere men hon har 1 framtand på väg men det kan ju dröja länge innan den tittar fram.
    Och igår gjorde Moa ett par tappra försök att ställa sig upp hon lyckades till slut gud så stolt hon såg ut efteråt

• Molina

Jag bor själv i byhålan Surahammar liggar 2.5mil utanför Västerås. Känner ingen här.

emmamaria: Gud det måste vara underbart att bo på Åland under sommarhalvåret?
    Jobbigt med nattningen men jag har själv märkt att Moa testar oss också hela dagarna dock inte vid läggning som tur är.

• Molina

TAHN: Åh va roligt att han börjat ta något steg själv, men usch va otäckt med myror.

Moa är jätte dålig i magen man känner 3 st tänder som är på väg upp men inte spruckit igenom än, för visst kan dom väl bli lite lösare i magen av tänderna? Plus att det riktigt rinner ur munnen på henne.
    Hon har ju ätit jätte bra och inte kräkits, usch jag blir så nojjig.

Bonanza: Hoppas ni fick en mysig dag i parken

• Molina

Helen h 79: Åh här är allt jätte bra förutom nu när Moa verkar få massor av tänder på en gång.
    Hon kryper så hon nästan studsar fram ser jätte roligt ut och idag så stod hon själv i typ 1 min men det är ju alltid något framsteg.

Är allt bra med er?

• Molina

Jag hälsar väl dig också Välkommen Teteluss

Jag har faktist snålat lite och köpt en massa beg.kläder från tradera som vi låter Moa krypa i gräset dom kläderna spelar ingen roll om dom blir förstörda men gud dom kläderna ser ju helt nya ut.

Nu har vi varit in och köpt en massa nya sommarkläder till Moa, det finns ju så mycket klänningar man vill köpa. Och en liten pool fick hon.

• Molina

Moa kryper och pratar en massa har dom senaste dagarna börjat våga sig ställa sig upp men oftast ramlar hon på rumpan.
    Nu har hon äntligen börjat gett oss pussar gud så underbart stora blöta pussar.
    Och hon älskar att krypa och rulla i gräset ute på tomten.

Åh nu har vi fått slutbesked om Moas dagisplats och hon hamnade på precis den vi ville ha gud så skojit hon börjar den 7 Augusti hihi jag och en kompis gjorde en fuling hon jobbar på samma avdelning som Moa ska gå på .

• Molina

Gud vilken underbar dag Moa och jag har haft idag. Karl är på svensexa så Moa och jag har haft dagen helt för oss själva. Vi va in till Västerås idag till Barnens Dag hon hade jätte skojit men hon blev jätte rädd för clownen dom hade men när hon fick en ballong så blev hon snabbt glad igen.
    Va lite dum idag lät Moa smaka lite glass jösses va hon tyckte det va gott.
    Och så fick hon dra i ett snöre till fiskedammen hihi en påse full med godis till mamma såklart .

• Molina

Vart bor ni allihop? Åh det skulle vara så roligt om vi skulle kunna sätta ihop en liten träff i sommar kanske.
    Själv bor jag i anslutning till Västerås. Så jag har ju stor möjlighet att åka åt vilket håll som helst i Sverige.

emmamaria:Oj va skojit för er. Åker ni båt över till Sverige?

• Molina

TAHN: Min Moa håller också på att få tänder och har mycket sämre aptit nu usch kan bara tänka mig att just varm mat så kan det göra ondare i munnen för dom.
    På Moa ser man 3st tänder på G 2 framtänder + tanden brevid.

Helen H 79: Usch för magsjuka hoppas han klarar sig lindrigt undan och att ni andra klarar er.

Här är en till som är lite avis på er som är gravida Men man vet ju aldrig vad som kan hända här framöver

• Molina

Usch vi va hos ett par släktningar igår och gud så ledsen jag blev hon typ uttryckte sig lite dåligt jag fick ett intryck på att hon tyckter jag är en dålig förälder bara för att jag inte går till ÖF med Moa så hon får bygga upp sitt immunförsvar och träffa andra barn och att vi ger henne burkmat Men vi har ju jätte många vänner som har barn som hon leker med och maten va gör man när dom inte vill ha någon annan mat än burkmat, usch jag blev jätte ledsen men min man säger att det är inget att bry sig om men det är ju inte så lätt tänk om jag är en dålig förälder bara för att jag inte går till ÖF med Moa.
    Hur stort intresse har dom att träffa andra barn vid den här åldern?

Vasen: Gud va roligt grattis det måste ha varit ett härligt ögonblick.

Oj va långt det blev sorry...

• Molina

Oj va många nya som hittat hit VÄLKOMMNA

Usch jag har en liten tjurpuppa hemma nu Moa vill så gärna resa sig upp men har forfarande inte full kraft i benen så hon blir jätte arg när hon dunsar ner på rumpan igen.

Är lite stolt nu, vi har stora byggklosar till Moa som man kan sätta ihop som ett torn och idag lyckades hon få ihop hela 3st

• Molina

Gud va era barn är duktiga och kan gå några steg hmm är det något fel på min Moa eller hon kan ju inte ens resa sig upp än mot möbler.

Just nu har vi också problem att få i Moa mat men problemet är nog att hon har ont i munnen eftersom hon håller på att få så många nya tänder nu.

Hoppas alla får en trevlig helg själv ska jag ut på en möhippa ska bli så skojjigt

Svar på tråden Junibebisar del 3