• Molina

Junibebisar del 3

Jag har faktist frågat på BVC när dom kan börja äta lite salt och till mig sa hon att dom får inta max 0.03 mikrigram salt per dag det är va det är i barnmatsburkarna från 8 månader men sen runt 10-12 månader så ska man börja lite smått att ha i lite salt i maten.
    När jag gör ordning mat till alla så brukar jag ta bort lite mat som Moa kan få innan jag saltar och pepprar.

Är så glad nu Moa verkar ha kommit på det här med krypningen lite hon står och gungar nu på alla fyra och försöker flytta ena benet men än så länge så flyttar hon det bakåt

Hmm vi håller på att göra iordning Moas rum och letar efter ett gulligt Nalle Phu bord och stol men det va svårare än va vi trodde det finns ju bara i blått.. Tur att man har snälla vänner som ställer upp och erbjuder sig att måla om ett träbord i passande flickfärg i Nalle Phu.

• Molina

Helen H 79: Moa har också börjat vaknat tidigare jag har faktist inte tänkt på att det kan vara att det blir ljusare tidigare hon vaknar runt 06-06.30 och då är det ju ljust nu. Men annars tror jag det är ganska normal tid för dom här små och vakna.

Är det nån som har hört när Våren kan tänkas komma och hälsa på?

• Molina

bea85: Uschdå för magsjuka hoppas barnen blir friska snart och att ni klarar er. Jag har hört många barn som har det hära rotaviruset nu då kan dom bli väldigt dåliga och länge.

• Molina

A lie: Men gud har han varit sjuk så länge stackare. Men har du klarat dig?

Nu måste jag bara fråga här Moa har blivit helt fixerad av att bara sitta i mitt knä eller bli buren, jag kan knappt lämna henne utan att hon börjar gnälla, tillhör det nån utvecklingsfas eller har hon bara blivit extremt mammig?

• Molina

Bonanza: Gud va roligt Moa ligger bara på sin mage och kravlar... Längtar så tills Moa vågar sig på med att ta nåt steg. Ja det går fort när dom väl kommer på något.

• Molina

majflickan: Moa har också börjat vända sig till mage när hon sover och kan inte heller vända sig tillbaka och vaknar och gnäller.

Idag upptäckte vi att Moa fått sin andra tand så roligt att dom börjar komma nu.

• Molina

Felixxmor: Usch hoppas han blir frisk snart och att ni klarar er.
    Låter som väldigt många ligger i magsjuka just nu.

Hörde på nyheterna att varme luft är på väg in till Europa beräknas komma hit i slutet på nästa vecka äntligen...

Kan magen på dom hära små reagera när dom får tänder? Moa har varit lite konstig i magen ingen diarre utan många blöjbyten bara och nu ser vi att hon har en bula vid en hörntand om det är den som spökar? Dom andra 2 tänderna hon fått har vi inte märkt något av.

• Molina

Grisen: Här har du en till som inte kryper men hon är på god väg men hon vill absolut inte stå då bara gråter hon.

Moa håller på att få en kindtand gud va ont hon verkar ha usch tycker så synd om henne för ingenting hjälper.
    Men nu iallafall så går Moa upp i krypställning och tar något krypsteg här och där men tyvärr inga i följd men nu kan det inte dröja länge fören hon kommer på hur hon ska göra. Hon blir jätte arg när hon inte kommer iväg och bara skriker rakt ut "mamma" kan man göra något annat än att små skratta.

• Molina

majflickan: Inte ska du ha dåligt samvete för du inte orkar me honom man kan inte vara på topphumör hela tiden, själv har jag också kommit in i en period då jag bara sitter och inte orkar med något längtar bara efter varmare väder. Moa är också jätte gnällig nu pga av att hon vill så gärna krypa iväg men kan inte än och jag tror att det kan ta på våra krafter också.
    Testa och ge honom blåbärspure eller rivet äppel det säger dom ska vara bra om dom är lite lösa i magen, han har ingen ny tand på G då?

• Molina

steffy: Moa är väldigt mammig nu jag kan knappt lämna henne utan att hon börjar gnälla.

majflickan: Va skönt att höra att du fick lite sällskap idag.

Svar på tråden Junibebisar del 3