• Molina

Junibebisar del 3

Jag gick upp ca 17 kg och har väl ca 5 kg kvar att gå ner och det är dallret på magen men hur blir man av med det längtar tills jag kommer i mina gammla kläder. Men jag tror tyvärr mina höfter blivit lite bredare.

Jag tror inte Moa kommer att börja krypa hon ställer sig i brygga rakt upp och försöker dra sig upp via mina byxor eller så sätter hon sig på rumpan. Hur har era små börjat när dom ställt sig i krypställning?

• Molina

Oj läste igenom här nu och gud vad alla karlar är upptagna idag själv så är min karl på kurs idag och imorn tråkigt fattar inte varför dom lägger kurser på en helg.

Moa sover inne i vårat sovrum fortfarande men vi håller på att inreda hennes rum nu för hon vaknar på kvällarna när vi ska gå och sova.

TAHN: Är han bättre nu?
    Linnet76: Usch va tråkigt för er att ni varit mycket sjuka nu hoppas ni blir friska snart då.

Moa sover hela nätter, vi har haft en väldans tur hon vaknar till när vi går och lägger oss men sen sover hon hela natten fram till 06. Och under dagen sover hon ca 1timma på förmiddagen och 1 timma på eftermiddagen och lägger sig för natten mellan 19-20 förstår inte vart hon får sin energi ifrån.

Hur mycket vatten dricker era små? Jag tycker nog Moa dricker ganska mycket runt 100-150ml per dag.

• Molina

Oj va mycket riktig mat era äter själv får vi bara i Moa en stor burk från 8 månader per dag. Är min tjej annolunda hon vill bara ha bitar förstår inte riktigt hur hon tuggar med sina 2 små tänder men ner kommer det. Därimot får hon kväljning om det är mosat för mycket.

Va och shoppade kläder idag till Moa gud va roligt och va mycket fint det finns man blir ju helt sjuk när man ska välja... Moa har varit inne i en tillväxtperiod nu tror jag. Har ni märkt något på era små?

När har ni tänkt att börja lämna era små på dagis eller dyrligt? själva ska vi skola in henne på dagis vid Sep/Okt men på halvtid tills hon vant sig med dagiset.

• Molina

Usch tycker så synd om er med barn nu som är magsjuka hoppas ni klarar er och era små blir friska snart.
    Borde inte magsjukorna lägga sig snart... Usch det är min marddröm om Moa skulle få men tyvärr träffar inte vi många barn just nu så risken borde väl vara liten.

• Molina

Imorse när Moa vaknade så satt hon i sängen och försökte dra sig upp via spjälorna så nu är det nog dax att sänka botten.

Så här äter Moa
    06 välling 200ml
    08-09.30 sovpass
    10 lite gröt eller frukt
    12-13 lunch en 8 månaders burk + vatten
    14-15 sova i vagnen under en promenad
    15-16 gröt men har börjat provat lite riktig mat igen
    17.30 en liten smörgås med levepastej
    19.00 200ml välling

Det är vad Moa äter ca på en dag

• Molina

TAHN: Moa har också börjat vakna och skrikit hysteriskt ingenting hjälper, igår kväll vaknade hon och skrek hysteriskt i säkert 1 timma tills hon somnade av utmattning.
    Hon verkar inte ha ont så man blir ju lite fundersam va det är.
    Va roligt att han börjat gå upp i vikt igen.

Vilken chock jag fick när jag tittade ut på baksidan av huset idag våra krokusar håller på att slå ut då måste man väl ändå få säga att våren äntligen är här

CamillaJ: Usch är han dålig än har han åkt på Rotaviruset kanske.

• Molina

Felixxmor: Oj grattis va roligt att han börjat gå.

Moa har börjat krypa nu ikväll äntligen
    Moa pratar också mycket nu...
    Som A lie skrev så ajaj vid kaminen är ett populärt ord.
    Annars är det mamma.pappa titta oj och ajaj, dä har det blivit mycket nu dom senaste dagarna som Moa säger om dagarna.

• Molina

Usch Moa har fått feber hon är alldeles kokhet usch va gör man? det är första gången hon har feber, hon bara sover men väldigt oroligt gud va försvarslös jag känner mig nu.

• Molina

JCA: Åh tack så mycket för tipsen tur nog kräks hon inte utan har bara feber. Vi har haft henne på en filt under dagen med bara blöja och det verkar som hon trivdes och ligga så.

Petre: När det handlar om sjuka barn brukar man få hjälp snabbt från både BVC och VC.

Svar på tråden Junibebisar del 3