Junibebisar del 3
lägger till bland favvisarna
lägger till bland favvisarna
Widar har 21 i skor... Mätte med stickaefter jul och då hade han 20 så vi handlade ett par inneskor i storlek 21 dem kommer han väl inte kunna ha länge till och vi har knappt använt dem... (Köpte för att ha nu när han börjar resa sig upp) I kläder har han 74/80 är ju så OLIKA på storlekar... Har tex en tröja som växt med honom och är str 56!!!!! Byxor har jag i varjefall sorterat ur alla 68 och även vissa .74 börjar flagga i benen
felixmor: KUL!!!
Angående blöjor, här varvar vi LiberoDiscovery med baby&Go, Byxblöjan sitter så mkt bättre iom att han rör sig högt som lågt... men på nätterna och andra gånger man vill kunna byta smidigt blir det den vanliga. Har inte provat så många blöjmärken Libero har funkat bra och varför byta ett vinnande konsept då de få andra märken vi provat inte alls funkat lika bra. Får ju ändå massa rabattkuponger på blöjor hela tiden + att de flesta stora ica har automatiskt 40:- rabatt om man köper 2 och har icakort så de blir inte så mkt dyrare ändå...
Ang pipmuggar; Esska har en mugg som är tvåfärgad (mugg + lock i en färg och pip + handtag i en annan färg - lite mjukare plast) denna mugg tycker jag är suverän då den bara läcker lite i början när man vänder på den men inte så hård att suga ur som de muggar som har ventil
Här diskuteras det syskon...
Väntar ju nu i september redan. Resonerade som så att vi gärna har dem tätt både för att vi tror att de har glädje av varandra då oc att man inte får lika många småbarnsår (allt har ju förståss både för och nackdelar oavsett vilken ålder man har mellan barnen...) och sen var jag ego och tyckte det var jättesvårt att gå ner i vikt då jag visste att jag kommer att gå upp igen med nästa graviditet
Så vi körde oskyddat på en gång.. trodde väl inte att det skulle gå riktigt så fort. hade varit lagom att få nr 2 om 1år så man slapp gå med stor mage över sommaren... men sånt rår man ju inte riktigt på
och detta kommer ju att gå bra det med även om det är jobbigt att jaga krypande bebis och vara zombie.. och att det kommer att bli tufft med två så små så tror jag vi har igen det sedan nån gång
Tycker preventivmedel är ett gissel och funderar på en persona efter nästa barn. nackdelen med den är väl att man lätt kan följa en sekundsnyck och ha
(nu kommer maken och läser vad jag skriver och säger "avhållsamhet är bästa preventivmedlet"
) sex fast man ser att det är nära ÄL... men det är det bästa alternativet jag hittat hittills..
P-piller; Mådde jättedåligt av de där j-la hormonerna
minipiller; inte lika säkra och ändå hormoner
p-stav: hormoner... alla jag känner som haft sån har haf jätteproblem med mellanblödningar
hormonspiral; Åter igen hormonerna
kopparspiral: kan ge kraftigare blödningar och mer mensont - jag har redan så gott om dessa varaor.. men är hitills det närt bästa alternativet...
pessar. jag är ingen sån planerare och tvivlar på att jag tål den...
kodom: tål inte...
Har också hört att man varnar för nyponsoppa just för att många väljer att ge det i nappflaska = dålig kombination. tycker gott man kan köpa soppor och krämer nu när det finns gott om osötade alternativ. Visst att de också är söta, men det är ju "naturligt socker"
Manja; Njut så länge lugnet varar
Här är det krypa, krypa krypa i illfart, reser sig mot allt, släpper och donk - skriiik... Är i alla lådor och skåp i köket (just nu bestiklådan - jättekul trots att den bara går att öppna 5cm pga barnsäkring...
steffy; Börja väcka honom 15 min tidigare och lägg sedan hela dagen 15 min tidigare och ändra lite i taget så har du 2h om någon månad - skynda långsamt
Det är i varjefall mitt tips. Kan ju ta 30 min också, men då är risken att han blir grinigare mm...
Jag tror bebisarna våra förstår betydligt mer än vi är medvetna om, förvånas så gott som dagligen över Widars reaktioner och svar när vi pratar om något...
Mandy; Ammar du? har hört att många barn har svårt att dricka välling så länge de ammas eftersom bröstmjölken är sötere och godare...
Widar tog det en månad tillvänjning att få att dricka välling, vande honom med smaken genom att ha i en sked fruktpuré i flaskan som sedan sucesivt minskades...