• A lie

Junibebisar del 3

Min mamma är förskollärare med inriktning på motorik. Hon blev jätteglad över att Widar kryper för enligt henne är det jätteviktigt för framtida utveckling. Många barn kryper inte och de flesta av dem klarar sig utmärkt till vuxen ålder, men vissa får problem tex med läsinlärningen och behöver träna krypnig mm i skolåldern. Skulle vilja sammanfatta det med att barn måste inte krypa men det är en stor fördel om de gör det. Finns fler skolor som säger samma sak. Lägger in en länk till en tråd på AW forum (kanske lite överdriven?) som förklarar en av de här skolornas syn. Samt lite hur man kan krypträna.

annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php

• A lie

Skulle vi ge burkmat enbart skulle det nog bli 3burkar/dag, men nu blandar vi med annan mer riktig mat. Idag tex åt vi bondomelett (gjord i ugn) bara låta bli att krydda tills efteråt så kan alla äta samma mat - så skönt tycker jag!

• A lie

Tahn; när vi började med 8 mån burkarna till Widar var han också kinkig med bitarna, men att äta stora bitar gurka, smörgås mm gick bra, så vi har gett stora bitr direkt som hela köttbullar, makaroner mm och efter hand har även de medelstora bitarna i 8 mån burkarna gått ner...

• A lie

Grattis Felix till tvåbensframfarten

Måste bara skryta lite om min lille strore pojk också , han är så sööt.. Igår var vi på ÖF och då kom en fotograf som ville fota hela gruppen för det skulle stå om kyrkan och dess verksamhet i Östernärkebladet och då passade ju babycafeet bra eftersom det representerade framtiden... Widar var helt fachinerad av gubben och kameran, så fort han såg kameran ställde han sig i startposition att brypa mot honom, men så kom han på att han nog var lite läskig och fastnade i en pose i flera min innan jag lyfte honom därifrån. Och han släpte inte fotografen med blicken en enda sekund... Mjuknade mot slutet i varjefall och kröp fram och pratade med honom, pekade på varje liten knapp etc på kameran och frågade ehh dehh? Så söt Vi får väl se om han blir med, blir väl i så fall kändis inom 1mils radie eller nåt
    Och idag har han börjat med ngt nytt, förflytta sig på två ben Nej han går inte, utan står på knä och hoppar fram, ser jättekul ut och är tydligen det också för han skrattar hela tiden

• A lie

Widar pratar i ett HELA tiden... mest joller men en hel del ord man snappar upp som mamma, pappa, tea/exa (olika gång till gång men betyder Texas som är vär hund, kan även vara för andra hundar). appa(lampa), namnam (när han äter) ehh dehh (är det?) nej (fast han vet nog inte riktigt vad det betyder kan peka på ngt och säga nej och vilja ha det) ea (mera) + att han härmar det man säger... och om man frågar hur olika djur låter så kan han klockrent ko (mmmmmmuuu) och häst (iiiiiiiiiiihhh) anka/höna/fågel (kaka) och ibland bääää för får (stackars geten i hans pekbok har samma teckning som vår hund så han blir tea/exa)

• A lie

På tal om att prata just nu står W på knä framför kaminen och säger mamma nänä ajaj i ett enda svammel... Undrar om det betyder att mamma säger nänö och ajaj om han kryper fram till den (varm)?

• A lie

Mandy; här är det också mest bara gagag och gugu och massa skrik i div tonarter, men som sagt en hel del ord med Mysigt

• A lie

*krya på kramar till Gustav* Skönt att gå till barnklinik och få det kollat, förmodligen är det ju ingen fara, men skönast att få höra det från kunnig personal.

• A lie

Jag läcker mjölk nu 2-3månar efter att jag slutat amma, men har inte läkt innan så opplar det med nya graviditeten...

Svar på tråden Junibebisar del 3