Lägger mig i sötsaks debatten! Håller absolut med om att varför ge tidigare än man behöver... Försöker ge så lite som möjligt, men nu har vi en matglad kille som gärna stoppar ALLT i munnen och som verkligen har ögonen med sig på vad andra äter... Hemma är det ju lungt, det gäller bara att se till att när W är vaken äts inga sötsaker... (I vårt hem är det läsk, godis och ibland glass, saft, kakor mm förekommer enbart vid kalas...) Men så finns då den sk äldre generationen, dels våra föräldrar som blivit itutade att barn behöver saft vid 4mån ålder för vitaminer mm och som inte alls förstår varför "stackarn" måste dricka vatten (han gillar fö vatten) Till och med på vårt ÖF (kyrkan) så serveras saft till barnen som enda alternativ.. Vill man ge vatten får man gå in i köket och hämta själv... och det är inte alltid de har osötade rån utan det kan lika ofta vara mariekex... Och ännu värre min mormors generation som tycker att man kan doppa nappen i socker... Widar har fått lite onyttigheter då vi varit borta och fikat (på ÖF har de smörgåsar, så vi kommer ifrån kexen och jag är nog en av få mammor som hämtar vatten i köket...) och ibland har han hittat något här hemma som vi varit slarviga med att plocka undan... (som igår då jag gav honom ett vad jag trodde tomt påskägg, måste ha varit lite blött på en skumbanan så den fastnat i locket eller så? för helt plötsligt hade han en i munen...