• A lie

Junibebisar del 3

Idag har vivarit och kollat in grannens 10 lammungar + deras fårskallr till morsor som just släppts ut. Så sööta.. en - flasklamm? - var jättenyfiken på oss och kom framspringande på en gång snuttade på Widars jacka mm...

♥♥♥ Widar ♥♥♥

• A lie

Lägger mig i sötsaks debatten! Håller absolut med om att varför ge tidigare än man behöver... Försöker ge så lite som möjligt, men nu har vi en matglad kille som gärna stoppar ALLT i munnen och som verkligen har ögonen med sig på vad andra äter... Hemma är det ju lungt, det gäller bara att se till att när W är vaken äts inga sötsaker... (I vårt hem är det läsk, godis och ibland glass, saft, kakor mm förekommer enbart vid kalas...) Men så finns då den sk äldre generationen, dels våra föräldrar som blivit itutade att barn behöver saft vid 4mån ålder för vitaminer mm och som inte alls förstår varför "stackarn" måste dricka vatten (han gillar fö vatten) Till och med på vårt ÖF (kyrkan) så serveras saft till barnen som enda alternativ.. Vill man ge vatten får man gå in i köket och hämta själv... och det är inte alltid de har osötade rån utan det kan lika ofta vara mariekex... Och ännu värre min mormors generation som tycker att man kan doppa nappen i socker... Widar har fått lite onyttigheter då vi varit borta och fikat (på ÖF har de smörgåsar, så vi kommer ifrån kexen och jag är nog en av få mammor som hämtar vatten i köket...) och ibland har han hittat något här hemma som vi varit slarviga med att plocka undan... (som igår då jag gav honom ett vad jag trodde tomt påskägg, måste ha varit lite blött på en skumbanan så den fastnat i locket eller så? för helt plötsligt hade han en i munen...

♥♥♥ Widar ♥♥♥
  • A lie

ADDI: har cyklat en del med Widar och han älskar det, sitter och sjunger och klappar mig på baken..

JCA: förr fanns det cykelsitsar för mindre barn att ha fram på styret, men moster hade sån när hon hade två små...

♥♥♥ Widar ♥♥♥
  • A lie

Att bero på att förstå... I morse låg Widar i sin säng och åt välling och jag låg på madrassen nedanför.. när han var klar ställde han sig som vanligt på knä och gav mig flaskan och ville upp, jag ville ha lite tidsfrist (trött) och sa "kan du inte leka med din mysmus" (gosedjuret) och genast dök han ner i sängen och kastade mysmusen på mig

♥♥♥ Widar ♥♥♥
  • A lie

Babyboom: Köpte fodrade galonvantar som räcker upp till armbågen på po.p för 150:- helt suveräna och absolut värda sitt pris. (Åhlens tex hade lika vante fast ofodrad för samma pris)

♥♥♥ Widar ♥♥♥
  • A lie

Vad ni skriver...

Här har vi varit och hälsat på min syrra i hennes nya hus idag. Widar är lite snorig och hängig, så det blev en sväng till VC först för att utesluta öroninflammation osv, men ingen fara så

Bebis nr 2? Cool, tja, den kommer förmodligen i september... (BF 14/9)

♥♥♥ Widar ♥♥♥
  • A lie

Widar sover 19-07 sedan sover han oftast en gång på dan mellan 13-15ca.

♥♥♥ Widar ♥♥♥
  • A lie

Mmmmm njutdag, krattat ca 1/3 av tomten vilket tog 1/2 dan, annars bara myst i solen Widar har lärt sig två nya ord kata (kratta) och kate (kotte) fast lika ofta som han säger det, ampa, klaka, osv.. så säger han kaka och ffa gaga om ALLT!!!

♥♥♥ Widar ♥♥♥
  • A lie

Picnic säsongen är här!!!!
    ♥♥♥ Widar ♥♥♥
  • A lie

Grattis Camilla!!

Widar blir ju också storebror i September... Tycker det är evårt med vagn, vill ha en med fullt liggläge, kunna ha liggdel på halva = delad rygg och helst att man kan ha både fram och bakåtvänd sittdel.. Sedan får den inte vara för klumpig och ska gå att köra i skogen.. Hittils lutar det åt en BT (BabyTravel) syskon jogger går tyvärr inte att vända sittdelarna mot sig, men annars så verkar den uppfylla alla mina krav...

♥♥♥ Widar ♥♥♥
Svar på tråden Junibebisar del 3