Inlägg från: majflickan |Visa alla inlägg
  • majflickan

Junibebisar del 3

har oxå hittat hit nu=)

Anton har oxå 74/80, men på bodys e de 80, har så lång överkropp, kan fortfarande ha vissa byxor i strl 68.

Köpte ett par "första" skor för ngn vecka sen. va halva priset på dom då. Annars hade de kostat 350 kr e så dyrt, även fast de e så små=) Köpte iaf strl 20 då. men e väl en 2 cm stora, men de e ju just nu, till sommaren e han förhoppningvis så stadig i bena att han klarar sig med andra skor ändå.

Anton har börjat o dra sig till mage om han sitter upp. Om vi sitter brevid så drar han i oss, satt förut i soffan o då drog han i armstödet, blir bara mindre o mindre lugna stunder=)

Får hoppas på en lugn natt bara, gav han nu välling o fick både 6 o 8 månaders 50/50 får se om de kan göra ngn skillnad. Fattar inte varför han måste vakna flera gånger varje natt...

• majflickan

Felixmor tycker 74/80 verkar vara mitt emellan rena 74 o 80 storlekar.

inatt har iaf anton sovit bättre. ätit 2 gånger men iaf sovit bra därimellan, visst ja e lika trött för de men de kommer ja nog alltid va så länge ja inte får vakna själv på morran=)

• majflickan

Vi e på öppna förskolan. sång o rytmik, babysim (men de e på helgerna) sen e de ofta fika me andra mammor här från stan som jag träffat genom familjeliv, lika trevligt varje gång=)

E lika trött idag. E de ngn som vet om man kan blanda välling på fullt me vatten men bara hälften av pulvret? då kanske anton inte tycker de e lika gott o inte vill äta på natten. Han har ju inget behov av näringen i sig. får ju tillräckligt me de på dagarna. Tänkte om de kunde va värt o testa iaf.

• majflickan

Jca, de e mycket mindre bitar i hipps burkar. Anton har alltid gillat dom burkarna bäst men nu när de blev bitar i dom va de inte lika gott längre. o de e nästan för små bitar ändå för o mosa. de enda som e gott från 8 månaders e grönsakslasange. Så de blir en del från sempers nu men ja mosar de rätt noga. men testa funkar ju alltid

• majflickan
    vildabebin

Hur konstigt de än ser ut så e de kanske de sättet han tycker e lättast=)Skrattande
  • majflickan

har svårt o förstå att vissa börjar tänka i bebis banor igen... Ja tycker fortfarande att vi har så fullt upp me anton, o vill ha mer till själv me han. Känns ju fortfarande som de va igår jag överhuvudtaget fick reda på att jag va gravid  

visst har pratat på de men tidigast att den isf kommer våren -08

• majflickan

Inatt gav vi anton mat som vanligt 2 gånger, men han fick bara 150 ist för 200, o de gick jättebra de me. Han somnade om lika gott som vanligt efteråt. så nu ska han inte få mer ngr nätter o sen ska vi testa o fortsätta gå ner i mängd, o hoppas han ska nöja sig med det o sen klara sig helt utan. får se hur de går=)

• majflickan
    helen
    anton åt inte tidigare på natten men började igen runt jul o åt 2 gånger sen fick vi ner de till 1 men då hade vi han mestadels i vår säng is tför sin egen o de ville vi inte heller. Ska till bvc sen får se om ja kan ngr tips annars så får vi väl försöka o få bort natten målen på eget sätt
Svar på tråden Junibebisar del 3