Inlägg från: majflickan |Visa alla inlägg
  • majflickan

Junibebisar del 3

Anton har oftst body, byxor fleecoverall, mössa o en filt på sig. sen har vi vindskyddet på oxå.
    Om vi inte ska va ute så mycket så brukar vi ta på han jacka o skor.

Inatt när jag vaknde av att anton skrek o gick in till han så hade han hamnat på mage o va jätteledsen. Avskyr ju magläge o har aldrig hamnat så förr när han sovit. Men han sover ju gärna på sidan så e ju inte så konstigt eg.

Idag e här kanon väder, solen skiner som bara den e 15 grader i solen 3 minus i skuggan=( Vill att de ska va vår...

E de hos ngn av er andra där de inte finns ngn snö?

• majflickan
    Idag upptäckte jag antons 7de tand e på väg, e ju inget stopp på dom där tänderna=)
    Babyboom Jag hade problem med att jag inte ville läka ihop där jag va sydd. Men jag fick sitta i frätande syra för att de skulle läka. E väl kanske inte samma sak som vi hade men. Går säkert jättebra. E jätteskönt när man slipper o blöda hela tiden.
  • majflickan

Inatt vaknade anton bara en gång. vid 2 tiden vile han ha mat. sen sov han till kl 6. en timme tidigare än vad han brukar när han vaknar mer gånger. Men får väl ta de.
    Man vill de ska sova på natten, men man vill själv få sova på morran=)

Nu e antons 8de tand oxå framme

• majflickan
    Tror inte anton heller kommer o krypa, nu har han iaf lärt sig o snurra runt o vända sig när han sitter så då kan han förflytta sig lite iaf.
    Anton har börjat me säga "mam" ibland o då brukar ja säga "ma" o han blir oxå jätteglad
    Undrar eg hur mycket de förstår...
  • majflickan

vi har satt anton på plats från första september. har försåkt få tag o kolla så han verkligen får plats men får inte tag på den tanten.
    En kompis ville ha sitt barn på ett annat dagis. hade satt upp sig på 5 olika dagis i området o hennes kommer inte få plats på ngt. men då hade hon som har hand om platser föreslagit där jag tänkte anton skulle gå. så jag hoppas verkligen att han får plats. Vad gör man annars? e jobbigt att man ska va både orolig för o sätta barnet på dagis o även o inte veta om man verkligen får en plats..

• majflickan

Vi går till bvc varje månad.

Jag har hört att man inte ska ge mer än 3 mål gröt/välling per dygn

• majflickan

Har kudde till anton. oxå köpt på jyst 40X45 cm tror ja de e. tycker den e jättebra. bara dåligt att de inte säljer enbart örngott till kuddar där, fick sy eget....
    Tycker anton sover bättre sen han fick en ny kudde

E ensam hemma idag me me anton. Sambon har åkt iväg på en filmmässa. lite segt... ska åka till mina föräldrar sen, får middag oxå så de e ju bra.

Igår va vi hem till ngr kompisar. mina föräldrar va här o passa anton. va rikigt gott o komma iväg har inte vart hemmifrån en kväll så sen i novmber nångång, så de behövdes.

• majflickan

Gjorde hemmagjord mat åt anton igår. blev faktikst rikigt lyckat.

Här är receptet ifall ngn e intresserad.

Blev 4 stora barnmatsburkar av de

3 medelstora potatis
    2 morot
    1 kycklingfile
    1 basilika buljon

koka potatisen o morötterna medvatten o mjöl o buljonen
    koka sen kycklingen även den me vatten o mjölk. ja koka i en annan kastrul men de kan man ju göra som man vill.
    mixa sen ihop till en lagom konsistens. Jätte enkelt o gott. testade den själv o kan mycket väl tänka mig o äta samma.

Men en sak jag funderat på. Anton får ju ibland smaka även på våran mat. Hur försiktig måste man eg va. e ju aldrig ngr mängder han får men ändå. Just de här me saltet tänker ja på??

Svar på tråden Junibebisar del 3