Inlägg från: majflickan |Visa alla inlägg
  • majflickan

Junibebisar del 3

Då va 10 månaders kontrollen avklarad.

Anton gick igenom utan ngn anmärkning=) vägde 11.3kg o va 77 lång.

Har fått dagisplats till anton idag, känns skönt att veta att de e klart. Men va ju tvungne o skicka in papper om hur mycket man tjänar oxå. När ja läste pappret lät de jätte krånligt=(. Nån mer som fått sånt papper o förstod de bättre?

• majflickan

Fick ju reda på igår att Anton har fått dagisplats nu, men vilken avdelning o så vet vi inte än.
    O börjar nu fasa för att han inte kommer hamna på småbarns avdelningen. E därför ja valde de dagis just för att de som ligger allra nämast oss har bara 1-5 avdelningar.

Men där han fått har den en småbarn o en 1-5. vill inte alls att han ska gå i 1-5. vill inte han ska gå på dagis än överhuvudtaget o ska hand evill ja ju ha han på en lugnare avdelningen.
    Usch tycker detta e jättejobbigt. Ska ringa dit nästa vecka o hoppas få ngt svar.

varför kan man inte få va hemma tills de blir lite större.....

• majflickan

Jag har oxå jobbat på 1-5 o de e därför ja inte vill ha han där. men klart när ja jobbade på den avdelningen så va hälften blöjbarn av 18 barn så de va mycket.
    Blir väl bra men e så nojig bara=)

• majflickan

Här kommer vi vänta me o försöka skaffa en till, tills tidigast nästa år, ja skulle vilja ha en till våren -08, men beror ju oxå mycket på jobb o skola så de passar. Men än tycker ja de e alldeless för tidigt. Känner att ja inte har haft Anton "för mig själv" tillrcäkligt än.

Annars e allt jättebra idag, solen skiner e väl närmare 25 grader minst i solen nu. har tom fått hängt ut sängkläder idag e jättegott. ska hem till mina föräldrar i em o äta påskmat. men först ska vi åka ut o se om ja kan få tag på en vårjacka. min förra lämnade ja tillbaka förra helgen för den gick sönder i tvätten. Måste ju ha en, tyvärr e min gamla lite liten, som ja hade före grav =)

Såg förresten ett kort igår hos andreas mamma som hon tog på Andreas födelsedag för 2 år sen, oxå innan anton i magen. Jösses vad smal ja såg ut. o ja har eg aldrig vart direkt smal, men ansiktet va så litet jämfört me nu tycker ja. o jättebrun va ja Bara o sattsa på de till sommaren. har ju iaf gått ner 2 kg nu på ngr veckor så åt rätt håll går de ju=)

GLAD PÅSK till er alla!!!

• majflickan

Anton har nappflaska till vattnet, har en pipmugg som inte spiller men den bara han gnagar på kommer inte ur lika lätt. isåfall dricker han bättre ur vanligt glas.

Anton har väl smakat på lite sött, har bla fått glas, nån gång har han väl fått smaka kaka. men inget godis.
    Min mamma gav onom hallonsylt idag o de tyckte ja väl inte rikgit om men han inte o stoppa henne. Men de får dröja ett tag innan han får igen=)

• majflickan

Sömnen har vi som tur me nästan aldrig haft problem me. Runt jul o nyår va de lite jobbigt bara.
    På kvällen nu lägger vi han bara i sn säng o han somnar oftast på 5-10 minuter. får ibland gå in o lägga han igen. har ju kommit på man kan sätta sig upp. Men sällan ngt gnäll.
    PÅ dan funkar de oxå oftast bra men ´han måste vara rikgit trött, o så får man sitta me honom lite.

Tycker de mesta funkar bra nu. han e go o glad. äter bra sover bra. O själv mår ja jättebra, e så skönt=)

Igår fick han sitta i sandlådan för första gången. va jättespännade. Han fatta inte rikigt detta me "sandkakor" men när man banka på sanden va de jätteskoj=)

• majflickan

Här e inga problem me sömnen, visst de e fortfarande mat på natten oftast men han börjar mer o mer sova över de oxå. o ofta kanske de hade räkt me o ge nappen, men så vill vi att han skasova längre på morgonen oxå.
    Har även börjat lägga anton mellan 20.30-21.00 han e nöjd så länge o då tycker inte ja de gör ngt. Känner även de inför sommaren att han får gärna va vaken lite längre om man ska iväg på ngt oxå.

Inatt sov ha mellan halv 9- 7.40 fick visserligen mat vid 5 men ja va så nöjd i morse. Det som stör min nattsömn mer nu e de förbaskade fåglarna som börjar kvittra kl 5 på morgonen, så ja får sova med öronproppar då annars somnar inte ja om=)

Skoj att de e så många som vill försöka skaffa ett barn till, själv tycker ja de känns alldeles för tidigt. Får lugna oss ett par år här iaf.
    Fick veta idag att en kompis till mig ska få en liten till vintern, får nöja mig o gosa med den=)

• majflickan

Kan tillägga att Anton oxå sover i eget rum o efter han började me de så sover han mycket bättre.

• majflickan

e eftermiddag ska vi ha grillpremiär=) ska ha hit ngr kompsiar oxå, ska bli såå gott=)

Börjar tycka att de e svårt me kläder igen. E så olika från da till da nu o beroende på hur mycket de blåser. Sen läste ja i tidningen att på torsdag kunde de bli 20 grader här, va ska han ta ha på sig`? tycker de e svårt till mig me.

Hur länge måste man va noga me mössa? vet nån de?

Svar på tråden Junibebisar del 3