Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, Noah jamar om katterna jamar. Skitgulligt! ![]()
Oj va era barn kan en massa. Moa kan bara krypa än så länge och sätta sig upp om hon ligger ner.
Moa kan säga:
Mamma
Pappa
Hej-Hejå
Titta dä
Mampa=Lampa?
Jaja=Ajaj
Nej
Vov
Bonanza: Va roligt att han börjat krypa
Troll77:
Ett ordentligt ordförråd hade hon ju!
De lär sig olika saker bara olika fort.
just nu säjer malkolm bara ma maama, ma maama eller mamamama
innan sa han lite titta och katt och pappa och sånt. men det senaste är det nästan bara mamma! men han säjer det om allt, igår sa han det till en tant på stan.
men han fattar massa ord, tex om man säjer hämta bollen kollar han runt och kryper efter bollen. och katt vet han vad det är och han kollar efter katterna om man ropar på dom.
nu har han börjat peka också, han pekar på allt och säjer eh eller deh, ibland titta.
Mandy: Jag är själv förvånad över att hon kan säga så många ord men det är så mysigt och höra.
Kan nån här ge tips på vart man kan hitta regnkläder i storlek 74? Vi har storlek 80 nu men det är alldeles för förstort på Moa. Varför måste hon va så liten.
Vilken storlek har era barn nu?
Moa har precis kunnat ha 74 på byxa och 68 på bodys.
troll77: jag pratade med en barnaffär om det, dom säljer sällan 74 för barn börjar inte använda regnkläder förens dom är runt året...
Fast nu är ju moa å theo mindre än strl 80... men jag köpte strl 80 till theo, han kan ha dem, men som sagt det e jättestort till theo, men spänner man upp banden till max å trixar lite så går det bra faktiskt! så köp strl 80! DÅ kan hon ha dem längre oxå!
Troll77: ja jag förstår det. hade nöjt mig med ett litet mamma bara...Men det kommer säkert vilken dag som helst, hoppas....
Tahn: Vart köpte du dem?
Blenda släppte själv idag för första gången och gick 4 steg. Förrut har hon gått fler men då har det varit vi som har släppt henne och hon har promenerat vidare. Det här kändes roligare för det visar ju att hon har självförtroende att gå.
Och jag som tyckte att det inte hände så mkt här
Vad era barn kan prata!!!
Felix säger "bara" mamma och pappa.
Men som någon skrev innan....visa barn rör sig tidigt och visa pratar en massa. Men längtar ändå efter lite fler ord. Jag försöker lära men han bara tittar på mig som om jag blivit knäpp
troll77 - Felix har det mesta i 74, har något plagg i 80, men det e lite stort. Speciellt nu när han går så tar jag på honom 74 i byxor, annars snubblar han över dem bara.
Han har en t-shirt i storlek 68, den passar ännu