Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Erik har storlek 22 på sina Kavatskor. Han står stadigt med båda fötterna på jorden
Kavat är dyra, men så länge barnen inte kan säga själva om det klämmer eller så så vill jag ha Kavat iallafall.
Vad är speciellet med Kavat? Var köper man dem?
Jessi74. Det är att de är fotriktiga och är en bra sko. Bra kvalitet. Vi har oxå kavatskor till vår dotter.(stl 20)
Stl 22 tyckte de i affären på vincent shoestore, de mätte ju. Men jag tyckte de var på tok för stora, det var ett par sandaler. Sedan har jag ett par paxsandaler i stl 19, passar bra. Har svårt att fatta det här med storlekar. Man ska väl ha ca 1cm längre än lilla foten, när man mäter och jämför.
Vi har oxå köpt en sulky till Jasmine, har haft den sen hon var 9 1/2 månad ca. Supersmidig och en riktig lättviktare. Hon är lite för liten för den än, men hon sitter helt ok. Där är ju liggläge och så. Sele måste vi ha på henne, men är på halvvägs ut ändå. ska vända sig och ha sig i vagnen
Gör era det oxå?
Jasmine har 68-80 68 i tröjor(börjar bli lite korta i ärmarna) och 74-80 i byxor. vägde 8300 och var 75 cm lång på 10 månaderskontrollen.
Förrsten Jessi74 vi köpte våra kavatskor på Coop Forum. Finns nog lite överallt, på Åhlens oxå tror jag. Barnskoshopen.se har oxå.
ja, kavatskorna Jonathan har har snöre men nu såg jag att det kommit med kardborreband oxå..kanske de är lättare att ta på?!?
Hihi, min dotter som blir 3 år i juli har strl.23 fortfarande. Men de börjar nog bli i minsta laget.
Har ett par Kavatkängor med snörning i strl.19 till Blenda fast de är lite stora. Har även ett par gympaskor (billiga) i samma strl. Blir ofta dem som jag sätter på för de har kardborreknäppning. men Kavat är ju bättre när hon går ordentligt sen.
Strumpor tycker jag krymper så väldans då där är det 19-21 som gäller men de kan bli för små i tvätten.
Vi ska till BVC på 10 månaders kontrollen på Torsdag ska bli spännande, men han har 80 för det mesta i storlekar.. köpte en på Po.p en tröja i storlek 86 för den fanns inte i mindre men den va perfekt!I sina skor han har nu så har han 19 men dom är precis men han har gummistövlar i stl 20 och dom är lite stora.
Mandy: Jag köpte dem på en barnaffär här i strängnäs..
Vet inte hur stor theo är men gissningsvis kanske 8kg nu å 73-74 lång kanske...
Ska inte dit förens han är ett år.
Theo har ett par kavat dojor som jag hittade på rea, dom kostade 95kr på rean, innan kostade dom nästan 500kr
snacka om tur!
Han har dom i strorlek 20!!
Reuben ställde sig hur lätt som helst upp vid läragåvagnen och knallade iväg med den idag. Två gånger. Tidigare har han gått med den då vi gått bakom och då utan förvarning lagt sig bakåt på golvet med jämna mellanrum
.
Han säger inga ord direkt, men vi antar att han menar "Vad är det där?" när han säger äääähhh med frågande tonfall, "mums" när han säger mmmmmmmmmmmmmmmmm när han äter. I övrigt babblar han nästan hela tiden men utan ord.
Var tvungen att åka bil en längre sträcka ensam med honom idag, vi har krockkudde fram så han sitter bak. Han tycker inte det är särskilt kul att åka bil, och skriker ganska häftigt emellanåt. Det enda som lugnar honom är om man sjunger "Imse Vimse Spindel" eller "Huvud,axlar,knä och tå", jag prövade med lite andra visor under den dryga timmen det tog men det gick inte, har ont i halsen av allt sjungande
.
Köpte mina kavatskor på Sko-Rönne.
Idag har jag och Felix varit ute och gått en liiiiten runda UTAN vagn. Hade gåvagnen med...men den sprang han ifrån