Inlägg från: Felixxmor |Visa alla inlägg
  • Felixxmor

Junibebisar del 3

Varit sjuk nu i två dagar...tänkte snabbt kolla läget här på FL, saknat det så Vad händer då....jo hör hur lille killen busar i sovrummet....gör ju inget tänker jag....hmmm... hade ställt min blåbärssoppa på golvet igår kväll. Den rinner runt överallt när jag kommer in....under sängen.....kanten på sängen....och hela Felix.....ja ja får väl skyla mig själv.....

Jag ska gå hemma till januari 2007, levt snålt så dagarna ska räcka läääääänge.

• Felixxmor

Mandy - Min man jobbar skift så han jobbar en vecka, nästan dag och natt Sedan e han ledig en vecka, så då e vi hemma alla tre tillsammans. Då får han göra mycket i hemmet ska du veta
    Och så får han tid med Felix......
    Jag längtar inte tillbax till mitt jobb alls!!!!! Vet inte om jag har något jobb längre.... jobbar i butik, och blir det inte bättre så lägga affären ner i januari.......då jag tänkt komma tillbax.....hmmm...

• Felixxmor

Hmm, e det bara vi som går till BVC VARJE månad???

• Felixxmor

På 9 månaders kontrollen vägde Felix 8500g och var 75,5cm låmg

• Felixxmor

Ni som ger era barn yohurt....vilken sort köper ni??? Med fruktbitar i eller???

• Felixxmor

Någon som har lite råd till mig.....

Min lille Felix bara kräker eller "bajsar" ut all vätska han får i sig.
    Han har varit sjuk sedan igår. Så idag ger vi honom ingen mat utan bara vätska men han kräker upp all vätska igen eller så liksom bajsar han ut det. Det är ju rent löst, rinnger igen blöja och byxor på en gång.
    Har gett honom blåbärssoppa, majsvälling, vanlig välling, vätskeersättning....inget hjälper.
    När e det risk för uttorkning?????

Har ringa barnakuten sedan i morse men där e så många som ringer så mitt samtal får inte ens plats i kön.....skumt!!!!!

• Felixxmor

Tack så mycket för alla svar!!!!!

Han har inte kräkt sedan kl 15 men fyller blöjan med vätska så fort han får något i sig.
    Majsvällingen har gått bra nu...men jag har ju gett honom typ 100ml på en gång.
    Kanske fel av mig!!???
    Ska testa med lite i taget nu.....

Blir det inte bättre till i morgon så ringer jag barnakuten.....där har ju varit fullt på linjen hela dagen så jag har inte kommit fram så jag fått prata med någon....vilket jag tycker e märkligt!!

• Felixxmor

Iàm back!!!

Ni kan ju gissa vem som legat nu????? Usch!!!
    Kräka, sitta på toa och passa en vild bebis. Inte alltid så lätt
    Men jag känner mig bättre idag.....Felix e fortfarande inte bra.....
    Börjat ge honom lite fast föda nu, se om det hjälper så han börjar bajsa normalt igen. Han e ju pigg och glad annars.....skönt det i alla fall.

• Felixxmor

På tal om gå och stå själv.......

Brukar dem kunna stå själva innan dem lär sig ta något steg eller det kommer samtidigt kanske??

• Felixxmor

Mandy - Oki, tack för ditt svar!!!
    Felix han stå mycket korta stunder....men blir längre och längre för varje dag. Och han sätter inte sig ner längre, utan han tar istället tag i något....så han står kvar. Smart grabb

Svar på tråden Junibebisar del 3