Inlägg från: Felixxmor |Visa alla inlägg
  • Felixxmor

Junibebisar del 3

Felix vaknar mellan kl 6 - 7
    Sedan sover han 1tim mellan kl 11-12
    Sedan sover han runt 40 min vid 16 tiden
    Lägger sig för natten runt kl 20

Det blir ca 1tim och 40min på dagen. Sover han en längre stund på eftermiddagen så e han svår att somna på kvällen.

Hur länge orkar era barn vara vakna på dagen innan dem blir trötta??
    Felix brukar vara vaken 4 tim sedan märker man direkt att han e trött.

• Felixxmor

Det verkar vara väldigt olika hur mycket barnen orkar vara vakna i ett sträck under dagen....Har försökt att "natta" Felix innan 4 timmar för jag tyckt han verkat trött och gnällig. Men icke....bara skriker och ålar sig ur min famn. Så jag antar att han hittat sin rytm för tillfället.

En annan fråga jag har......Den 31mars ska jag och sambon ut, farmor ska vara barnvakt här hemma. Hon ska natta Felix. Det e inga problem alls, har hon gjort för. Men så kom ett litet problem....helgen efter ska dem ut och bowla med mitt jobb. Tyvärr så jobbar sambon på kvällen då....mormor vill gärna ställa upp som barnvakt. Inga problem med henne heller, hon har nattat Felix för.
    Men nu till mitt "problem".....Tror ni det blir för mycket för Felix att vara utan sina föräldrar först en fredag och sedan lördag helgen efter???
    Har lite dåligt samvete....borde kanske stanna hemma från bowlingen?????

• Felixxmor

Visste det var något mer jag var nyfiken på....nu kom jag på det.....

Sover era barn hos er eller dem sover i eget rum???
    Har börjat att fundera på eget rum till Felix....men kommer inte längre än att fundera Vill inte riktigt ännu.....Felix störs inte av att vi kommer in senare på kvällen när han sover. O

• Felixxmor

Oj....där hände något.....fortsätter här....

och det e ju såååå mysigt när han kommer över i våran säng en stund på morgonen....ligger och myser innan man går upp.
    Så nu skulle det ha skickats

• Felixxmor

Ja, kanske dax att låta Felix sova i eget rum. Han vaknar i och för sig inte när vi lägger oss. Men man måste smyga ändå...ligger man och pratar så måste man viska.... hade varit skönt att slippa det. Kan ju alltid testa....trivs vi inte med det så e det ju bara att flytta in Felix säng till oss igen.
    Har ju ett stort nyrenoverat rum som stått och väntat på Felix nu ett tag....dax att inviga det....

Mandy - Ja, det e skönt med mor/far föräldrarna nära.
    Mina svärföräldrar bor i samma by som oss. Så ibland kommer farmor och hämtar vagnen och går en runda med Felix. Passar jag på att göra sådant jag inte hunnit innan...perfekt!!!

Det med att lämna bort Felix två helger i rad får jag nog tänka lite till på. För min egen skull....men det ska nog bli bra....

• Felixxmor

E det någon mer som har ett barn som vill äta samma mat som er???
    Om vi äter middag samtidigt som Felix så vägrar han att äta sin burkmat....ska absolut ha våran....vilket inte gör något....men han e så bestämd liksom.....

Som i morse....jag skulle äta äggmacka....Felix fick skinkmacka. Skar upp små rutor och la på hans bord. Han vägrade!! Skulle äta från min macka.....
    Han vill inte dricka ur flaska längre....jo, vällingen går bra. Men till middagen vill han ha glas precis som vi.

Hur kan han vara så bestämd??
    Kan han förstå att han inte får samma som oss???
    Så nu blir det till att äta söttsaker efter att Felix lagt sig
    Börjar barnen bli stora??

• Felixxmor

*Stolt mor här*

Felix tog TVÅ steg idag....första gången!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Felixxmor

Tack tack

Jag blev så paff.....helt plötsligt så vågade han ta ett steg fram sedan ett till.....sen blev det för bra. Ville att han skulle göra om det nu igen....men icke....roligare att krypa, går ju mycket snabbare.

• Felixxmor

Tack för alla grattis!!!

Mandy- Felix har oxå gått runt möbler ganska länge nu, säkert en månad. Har köpt en gå-vagn till honom, och den har han gått med ganska bra. Så nu vågade han släppa taget.
    Intressant om det kommer fler steg i morgon....
    Har du gå-vagn till din dotter???

Svar på tråden Junibebisar del 3