Inlägg från: Felixxmor |Visa alla inlägg
  • Felixxmor

Junibebisar del 3

Felix kan sätta sig upp från liggande. Men han liksom vrider kroppen först, så han stödjer med händerna i golvet på något sätt.
    Hoppas du förstår!

Felix tog ju två steg i torsdags....igår tog han "bara" ett. Idag vill han inte alls. Jag ska väl inte skynda på det....det kommer väl mer när han vill och inte när mamma vill

• Felixxmor

Felix går och lägger sig kl 20 på kvällen, brukar vakna vid 6.30 tiden så det blir ca 10½timme. Brukar aldrig vakna på natten.
    Men nu två mornar/nätter kallar jag det Har han vaknat vid ca 5 tiden. Vill ha välling då, dricker det men somnar sedan om igen.

E det en tillväxt period nu kanske???
    Jag kan ju inte ge honom mer mat på dagen, han äter ju så mycket han orkar. Kan ju knappast tvinga honom....

• Felixxmor

Mandy - Nej, får verkligen inte hoppas att det blir en vana, har haft det så bra innan. Men det kan ju vara så mycket...får kanske får mycket sömn på dagen...???
    Men jag tror det e gröten....han har vägrat den nu några dagar. Stänger munnen efter första tuggan....vill inte!!!!
    Förr har han ätit den som bara den, oftast två portioner....Ska testa en ny sort....kanske trött på samma alltid
    Gröten gör nog mycket, den mättar bra tror jag!

• Felixxmor

Snigla - Felix äter middag två gånger om dagen + gröt. Men inte dem två sista dagarna....
    Middagarna äter han jätte bra!! Men han liksom klöks av gröten nu....ikväll gick det ganska bra. Fick leka ner det.
    Men man behöver ju inte tvunget ge dem gröt nä....äta macka på kvällen har jag inte ens tänkt på. Kan vara en idè ju!!! Tack!!
    Han har ju alltid sovit bra, men nu vaknar han ju eftersom han e hungrig, så måste få i honom något innan han somnar.
    Kanske om han får äta gröten själv.....ska testa det med. Han badar ju ändå efter som tur är

Tacksam för andra tips på kvällsmat!!!

• Felixxmor

Min lille kille blir 10MÅNADER på lördag!!!
    E han äldst här????

7 tänder har han. 4 uppe och 3 nere

• Felixxmor

grisen- Samma dag som Felix
    Våra e nog äldst här! Kul!!!

Petre - Det låter som en jobbig kväll och natt ja! Men hellre det och vara på den säkra sidan!
    Får du ställa klockan

• Felixxmor

grisen- Vem e äldst av våra?? Vilken tid födde du???

• Felixxmor

Har ni börjat med tandkräm till era små???

Felix har alltid tyckt om att borsta tänderna, men för ca en vecka sedan så vill han inte. Så vi har börjat med god bamse tandkräm. Och nu älskar han det!
    När jag tar fram tandborsten så åker nappen all världens väg!!!

• Felixxmor

Jasså, ni har använt tandkräm så länge.
    Jag har hört att man ska börja med tandkräm när barnet är runt 10-12 månader.
    Jag som e ute och reser kanske.......????

• Felixxmor

Det med lillfingernaglen låter vettigt tycker jag.
    Jag har väl hört fel eller så behöver vi skåningar inte använda tandkräm

Svar på tråden Junibebisar del 3