Junibebisar del 3
Potatismjöl e jätte bra att strö på såren....ska hjälpa mot kliet.
Potatismjöl e jätte bra att strö på såren....ska hjälpa mot kliet.
Varit en lugn valborg här med...hela släkten fikade hos min syster...sedan lekte barnen lite....sedan hem. Lugnare kan det inte bli
Idag e det 4 veckor tills min junibebis blir 1år!! Vart har tiden tagit vägen????
Så idag firar vi 11 månader här!!!
Camilla J - Våra barn e nog födda först respektive sist....en månad mellan dem men ändå junibebisar båda
Vad era barn kan prata!!!
Felix säger "bara" mamma och pappa.
Men som någon skrev innan....visa barn rör sig tidigt och visa pratar en massa. Men längtar ändå efter lite fler ord. Jag försöker lära men han bara tittar på mig som om jag blivit knäpp
troll77 - Felix har det mesta i 74, har något plagg i 80, men det e lite stort. Speciellt nu när han går så tar jag på honom 74 i byxor, annars snubblar han över dem bara.
Han har en t-shirt i storlek 68, den passar ännu
Felic var 76 lång och vägde 8840g sist vi var på BVC.
Lång och smal
Han har storlek 19 i skor
Felix ska det förstås stå!!!
Vi har oxå inhandlat ett par kavatskor....bra men dyra!!
Har med snöre på våra...JOBBIGT att knyta varje gång men sägs att det ska vara bäst för foten!
Helen H 79 - Har ni med snöre eller??
Köpte mina kavatskor på Sko-Rönne.
Idag har jag och Felix varit ute och gått en liiiiten runda UTAN vagn. Hade gåvagnen med...men den sprang han ifrån
Varit borta från FL hela dagen....
Ehh,vad e det för lista?? "Bara" födelsedagar eller???
Nu lägger jag till min lille kille....antar det e födelsedagar det handlar om
Han e nog äldst här ser det ut som!!??
Felix 1 juni-05
Isabella 3 juni -05
Agnes 4 juni -05
Widar 6 juni -05
Erik 10 juni -05
Nino 11 juni -05
Jonathan 12 juni-05
Jasmine 13 Juni-05
Anton 13 Juni- 05
Reuben 13 juni -05
Noah 14 juni -05
Loke 15 juni-05
Moa 16 Juni-05
Gabriel 18 juni-05
Elvira 19 juni-05
Ebba 20 juni-05
Alarik 21 juni-05
Blenda 27 juni-05
Isak 30 juni-05
Här har vi en skåning till!!!
arne- Råkar du bo i närheten av Helsingborg????
Felix e inte intresserad av att äta med sked, den slänger han bara iväg. Men äta med händerna går hur bra som helst. T.o.m burkmat och fruktpurè kan man äta själv
Idag har jag jobbat för första gången sedan jag fick Felix. Kändes kul i typ 2 timmar sedan ville jag bara hem till min gulleplutt
Jobbade i och för sig bara 4½ timme
Men ändå.... får tänka att det e bra med extra pengar.
Min sambo jobbar 7 dagar och e ledig 5 dagar...så när han e ledig kan jag ju rycka in om det behövs. Så jag går inte på något schema eller så....chefen ringer, kan jag så kan jag....
Många här som börjat jobba lite smått??
Felix sover mellan 11-12 och 15-16
Sedan lägger han sig kl 20.15 för natten
Sover till 6, dricker välling IBLAND somnar han om till kl 7
TAHN - Felix äter inte som vanligt.Brukar äta middag nr2 vid 17 tiden....blev två skedar sedan vägrade han. Blrev dricka istället....sedan åt han lite mer gröt kl 19 än vad han brukar.... Men man äter själv inte så mycket på dagen heller.
Har ni pyamas ännu på era små?? Tyckte det var så varmt i rummet...nen blir ju kallare på natten. Så det blev pyamas och inget täcke. Var precis och kollade till honom....ser väldigt varm ut......
Hmm, jobbat för andra gången idag. Gick inte alls bra. Fick ångest, tryck över bröstet. Inte långt från tårar.... Fyyy, men jag klarade genom timmarna (5½timme) Men nu dröjer det länge innan jag ställer upp igen. Men tur att jag gör det....undrar annars hur det går när jag lämnar honom på dagis och ska jobba 30tim/vecka. Då får dem nog lägga in mig
Camilla J - Kul att ni fått det dagiset ni ville ha! Allt kommer säkert gå bra! Ska du bara jobba till september eller??
Bara jag som e mesig
Trodde inte jag skulle få panik ångest....trodde det skulle vara skönt att komma ut lite....men men...
Vi vill oxå ha syskon till Felix....och efter att jag jobbat två dagar och mår som jag mår så tror jag det blir syskon snabbare än planerat
Felix håller på att få kindtänderna och han äter heller inte mycket. Om han får bestämma så blir det välling på morgonen och kvällen och INGEN mat där imellan. Får leka ner maten lite jobbigt ibland....kan bli för mycket lek så han inte äter för det....
Idag drack Felix ur pipmugg för första gången!!!!
Efter 5½ MÅNADS kämpande. Inte testat varje dag men har tränat mycket. Men idag kom det!!!
En fråga till er med napp-barn...
Hur ofta och hur mycket/länge använder era barn nappen under dagen??
Tycker Felix haft sin napp i tid och otid, så idag fick han bara ha nappen när han skulle sova middag och lite nu i kväll innan han skulle sova. Gick hur bra som helst. Ska nog införa det varje dag!
ChicoChica - Välkommen hit!!!
Min lille kille går oxå....har har gått ca 3 veckor nu.
Ser sååå gulligt ut när dem kommer gående!! *myser*
Tack för alla napp-svar!!
Frågade för att min sambo e rätt glad för att stoppa in nappen i munnen på Felix. Tycker det e lite onödigt ibland. Felix pratar ju på sitt sätt
Och sedan måste barn få gnälla lite....kan ju inte få napp på en gång!!
majflickan - Felix krånglar jätte mycket med maten. Han dricker sin välling på morgonen sedan e det krångel ALLA målen fram till kvällsvällingen. Jag erbjuder honommat på våra tider, han äter typ 0-6 skedar mat sedan e det stopp.
Jag ger inte välling på dagen, utan vill han inte ha middag så blir det inget. Ger honom en banan efter någon timme, men den brukar han heller inte vilja äta.
Detta har hållt på i ca 3 veckor, vägde honom i måndags. Han hade gått upp som han skulle, trodde jag aldrig. Så han får nog i sig ändå.
Men känns hopplöst ibland!!