• Anonym (Arbetar)

Hur många arbetstimmar har du per dag - och hur mycket rast?

Hur många arbetstimmar har du per dag - och hur mycket rast? Alltså: hur länge har du rast(er)? Skriv gärna yrke med.

Undrar hur andra har det då jag själv känner mig något missnöjd med hur rasterna är fördelade på mina timmar...

• Svar på tråden Hur många arbetstimmar har du per dag - och hur mycket rast?
  • sextiotalist

Konsult, på kontor. 40 timmars arbetsvecka med flex. Lunch en timme om dagen, fika på fm och em. 
    Sedan kan vi fika hur mycket vi vill vid våra arbetsplatser, även göra småärenden om det behövs, får arbeta hemifrån etc.
    Dvs väldigt fritt, det viktigaste är att vi levererar det vi ska

• Toxiclady

Arbetstid 8 timmar, 30 min rast på det. Sen har vi självfallet fika på fm och em.

• Anonym (lärare)

Arbetar som lärare och har 45-timmarsvecka. 30 min lunch. Rast/fika är olika beroende på hur lektionerna ligger just den dagen.

• Anonym (Läraren)

Lärare: Är på arbetsplatsen mellan 08:30-16:30 varje dag. Hade kunnat vara där 2-3 timmar mindre per dag, men vill helst inte göra alla mina förtroendetimmar hemma. Har alltså en arbetsvecka på 45 timmar, varav 34 av dem ska göras på arbetsplatsen.

Sen har jag ju då sportlov en vecka, påsklov en vecka, sommarlov 8 veckor, halva novemberlovet en halv vecka och jullov tre veckor.

Har raster/lunch när det passar och så lång eller kort tid som det blir den dagen.

• Anonym (städare)