• Anonym (Arbetar)

Hur många arbetstimmar har du per dag - och hur mycket rast?

Hur många arbetstimmar har du per dag - och hur mycket rast? Alltså: hur länge har du rast(er)? Skriv gärna yrke med.

Undrar hur andra har det då jag själv känner mig något missnöjd med hur rasterna är fördelade på mina timmar...

• Svar på tråden Hur många arbetstimmar har du per dag - och hur mycket rast?
  • driver28

5-7 timmar om dagen. Paus när det passar jobbet. Jobbar som konsult. Sitter mycket i bilen på väg mellan kunder.

• Anonym (.)

På schemat ser det jättebra ut! 9 timmars arbetsdag varav 1 timmes lunch. 
    Väldigt sällan vi hinner ta den timmen dock. Kanske 10 min ståendes för att slänga i sig en banan hinner man med. 

Hemtjänsten. What else? 

• Qaroliine

Jobbar 17-25 timmars pass, inga raster men sovande jour i 5 tim i samma rum som brukaren.

Tilde 101221 Lillasyster bf 150125
  • Grande Rock

Har normtid från 07.48 - 16.30 med 42 minuters lunchrast,
    men normalt jobbar jag 06.45 - 16.15 med i bästa fall en halvtimmes lunch, ligger konstant i tak på flexbanken.

Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • blondelius

Jobbar som stall/hästskötare, 9 timmar om dagen. 15 min rast på fm, 30min lunch och 15 min på em. Inga speciella tider, tar rast när (om) det finns tid.

• Zpree

Jobbar 9-17.15 de flesta dagarna. En dag i veckan blir längre och en kortare. Jobbar även var tredje lördag och var fjärde söndag jour

• Zpree
    Zpree skrev 2015-01-09 00:16:12 följande:

Jobbar 9-17.15 de flesta dagarna. En dag i veckan blir längre och en kortare. Jobbar även var tredje lördag och var fjärde söndag jour

Oj glömde skriva. En halvtimmes rast hinner jag med om jag har tur. Jobbar som tandläkare
  • Anonym (Stewardess)

Jobbar 75h/varannan vecka (till havs, så sover ombord)

Arbetsdagarna är ungefär 7-23 med raster lite här och där..ingen dag är den andre lik.

Vi har ca 2pass semester = 6 veckor om man inte lägger dem ihop

MEN man är satan trött när man tar helg lagom till måndagen :)

Trivs att jobba såhär. Antingen funkar det eller inte. Min favorit är att slippa ekorrhjulet/svenssonlunk/trängseltrafik

• Anonym (PA)

Personlig assistent. Arbetar 15 timmar per dag, inga raster. Å andra sidan är det inte aktivt arbetande hela tiden, men jag kan aldrig gå ifrån. Arbetar inte heltid.

• QueenS

Butik, jobbar 40 timmars veckor. Har 20 min frukostrast och 30 min lunchrast.

Svar på tråden Hur många arbetstimmar har du per dag - och hur mycket rast?