• Anonym (Arbetar)

Hur många arbetstimmar har du per dag - och hur mycket rast?

Hur många arbetstimmar har du per dag - och hur mycket rast? Alltså: hur länge har du rast(er)? Skriv gärna yrke med.

Undrar hur andra har det då jag själv känner mig något missnöjd med hur rasterna är fördelade på mina timmar...

• Svar på tråden Hur många arbetstimmar har du per dag - och hur mycket rast?
  • Anonym (Skolan)

Jobbar som resurs i skola. Har lunchrast 30 min och sen 20 min på fm när alla barn har rast. Vissa fmraster så har jag rastvakt. Får gå på toa när jag behöver, kan även ta 5 min när det är för jobbigt.

• Anonym (Skolan)

Arbetstid 8- 13.30-16-30.

• riboflavin

Jobbar 7-15.50 med 50 min obetald lunch. Utöver det har vi två 30 minuters betalda raster. Vi har också goda möjligheter till flextid så länge som någon är kvar för att stänga. Flera kollegor börjar redan kl. 6 och går vid 3. Vi är 5 personer i vårt team som kan förskjuta våra tider ganska mycket som vi vill. Jobbar som djurskötare.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Tyavanin

Jobbar dygnspass som personlig assistent. Jobbar från 09-09 dagen efter. Inga exakta tider för rast men har ganska mycket tid att läsa, se på tv mm.

• Tyavanin
    Tyavanin skrev 2015-01-10 18:04:19 följande:

Jobbar dygnspass som personlig assistent. Jobbar från 09-09 dagen efter. Inga exakta tider för rast men har ganska mycket tid att läsa, se på tv mm.

Jobbar 2-3 pass i veckan
  • Anonym (arbetssökande)

Just nu är jag arbetssökande efter en arbetsolycka....

Tidigare jobb har mestadels haft "vanliga" arbetstider, typ mån-fre, 07-16 eller 08-17. 15 min rast vid 9 och 13 eller 14 (fika) + 30 min rast (lunch) vid 11 eller 12, eller två raster om 30 min vid 9 och 13.

• Majsan70

Jag jobbar natt på äldreboende. 10 timmar per arbetspass och inga raster eller måltidsuppehåll. Vi äter och pausar när/om vi hinner, vilket inte alltid är en självklarhet. För det mesta har vi dock gott om tid till det.

• Tom Araya
    slemtorsk i din bralla skrev 2015-01-10 19:11:35 följande:

Jobbar 8 till 21 eller 22 ingen rast inget sk matuppehåll. Behandlingssekreterare

Majsan70 skrev 2015-01-10 19:13:29 följande:

Jag jobbar natt på äldreboende. 10 timmar per arbetspass och inga raster eller måltidsuppehåll. Vi äter och pausar när/om vi hinner, vilket inte alltid är en självklarhet. För det mesta har vi dock gott om tid till det.

Generellt gäller väl max 5 timmar utan rast. Säger era avtal annorlunda?

• slemtorsk i din bralla
    Tom Araya skrev 2015-01-10 19:22:39 följande:

Generellt gäller väl max 5 timmar utan rast. Säger era avtal annorlunda?

Ja, skit avtal.
Svar på tråden Hur många arbetstimmar har du per dag - och hur mycket rast?