• Anonym (Arbetar)

Hur många arbetstimmar har du per dag - och hur mycket rast?

Hur många arbetstimmar har du per dag - och hur mycket rast? Alltså: hur länge har du rast(er)? Skriv gärna yrke med.

Undrar hur andra har det då jag själv känner mig något missnöjd med hur rasterna är fördelade på mina timmar...

• Svar på tråden Hur många arbetstimmar har du per dag - och hur mycket rast?
  • Vinterankan
    Vinterankan skrev 2015-01-10 06:58:28 följande:

Jag jobbar inom it och bestämmer mina arbetstider själv så det styrs av behoven på jobbet i kombination med behoven i mitt privatliv.

En normal dag så är det 10-13 timmar från det jag börjar jobba tills jag slutar och i dessa timmar så har jag 1-6 timmars rast (inklusive restid de dagar jag inte jobbar hemifrån).

Kan nog vara upp till 7 timmars rast, ibland jobbar jag bara runt 6 timmar aktivt eller mindre om det är något speciellt.
  • Liten ekorre

Jag jobbar i genomsnitt 8 h om dagen + 30 minuter rast.

Ni som har fikaraster utöver den långa rasten, dras den tiden av från arbetstiden?

• Anonym (8h)
    Liten ekorre skrev 2015-01-10 07:11:01 följande:

Ni som har fikaraster utöver den långa rasten, dras den tiden av från arbetstiden?

Vi har ju totalt 1 timme rast på dagen (som kan bli längre också). Den dras inte från arbetstiden utan är reglerad i kollektivavtalet.

Jobbar statligt.
  • Liten ekorre
    Anonym (8h) skrev 2015-01-10 07:20:56 följande:
    Vi har ju totalt 1 timme rast på dagen (som kan bli längre också). Den dras inte från arbetstiden utan är reglerad i kollektivavtalet.

Jobbar statligt.
    Lyxigt. Jag hinner inte ens gå på toa under arbetstid. Jobbar kommunalt.
  • Liten ekorre
    Liten ekorre skrev 2015-01-10 07:11:01 följande:

På måndagar jobbar jag 11 h + 30 min rast. Man är riktigt mör efter de passen...
  • Anonym (8h)
    Liten ekorre skrev 2015-01-10 07:23:16 följande:
    Lyxigt. Jag hinner inte ens gå på toa under arbetstid. Jobbar kommunalt.
    Usch, det låter inte kul. Jag märker direkt på humöret och kroppen om jag inte hunnit rasta under dagen. Då är man som en blöt svamp när man kommer hem.
  • Butterscotch
    Vinterankan skrev 2015-01-10 06:58:28 följande:

Jag jobbar inom it och bestämmer mina arbetstider själv så det styrs av behoven på jobbet i kombination med behoven i mitt privatliv.

En normal dag så är det 10-13 timmar från det jag börjar jobba tills jag slutar och i dessa timmar så har jag 1-6 timmars rast (inklusive restid de dagar jag inte jobbar hemifrån).

Samma här. Jag jobbar så mycket det behövs just då, ibland blir det många timmar och knappt några raster och ibland är det slappare.
  • TigerLilySwe

Vi har inga raster utan enbart måltidsuppehåll. Vi äter när vet verksamheten medger att tillfälle ges. Funkar perfekt!

• En blå giraff

Sjuksköterska, har arbetstid mellan 6.45-15.30 med 30 min rast. Men jag kan i mitt jobb styra lite själv om jag behöver börja eller sluta lite annan tid samt ta längre lunch bara det ryms inom flextiden. Arbetar mest med samordning och vårdplaneringar,inte på vårdavdelning.

• H1ssa

Har flexibel arbetstid, har alltid väldigt mycket att göra, så blir ofta långa dagar. 8.30-19 är jag ofta på plats på jobbet (må-fre), ibland kan jag gå lite tidigare men oftast blir det ännu senare. Sen är det ett antal timmar hemma för att planering, analys osv. Jobbar utöver detta ett antal timmar varje helg. Rast brukar det inte finnas tid för, lunch 20-30 minuter. Är doktorand.

Svar på tråden Hur många arbetstimmar har du per dag - och hur mycket rast?