• Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;))

Är jag för snygg?

Jag har ett väldigt trevligt problem. (Har aldrig varit på ett forum förut, men jag känner att jag verkligen måste få svar på detta!)

Jag och min kompis hade en väldigt märklig diskussion häromdagen. De flesta av mina kompisar runtomkring har börjat gå in i stadiga förhållanden och verkar leva jättelyckligt. Det är i princip bara jag som är kvar som singel, det är iallafall så det känns. Hur som helst pratade jag och min kompis om detta och jag konstaterade att jag fortfarande är singel och förstod inte riktigt varför det blivit så. Hur kan alla träffa någon och jag stå kvar själv? Han gav mig det mest chockerande svaret. 

Han: "Haha, men det fattar du väl?"
    Jag: "Nej, vadå?"
    Han: "Du är för snygg!"
    Jag: "Men skärp dig, varför seriöst?"
    Han: "Nej, jag är allvarlig. Du är för snygg för att någon ska våga satsa på dig. I stort sätt varenda kille jag känner tycker att du är brutalt snygg, men out of their league."
    Jag: "Skojar du?!"
    Han: "Nej. Du är lite av en drömtjej. Tjejen alla killar snackar om och vill ha, men som ingen vågar sig på. Alla killar tar för givet att du kommer dissa dem."
    Jag: "Men det är ju helt sjukt?!"
    Han: (Rycker på axlarna) "Det är så det är."

Nu undrar jag, stämmer min kompis teori? Är det möjligt att killarna anser att jag är för snygg? Jag själv anser verkligen inte det nämligen. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Är jag för snygg?
  • Maria 434
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 18:54:33 följande:

I know. Folk brukar säga att jag är sjukt lik henne, därför ville jag kolla vad folk tyckte.  Om jag lägger ut en bild på mig själv skulle inte kontot vara anonymt längre, ellerhur? 

Ehe varför låtsades du att det var du på bilden då och påstår dessutom att bilden är helt ostylad och massa annat....
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 19:05:26 följande:
    Visst det är mindre trist att vara för snygg än för ful, men utgången är ju densamma. Man är ensam. Men nej, tror fortfarande inte att det beror på det, eftersom andra supersnygga har partners.
    Håller inte riktigt med dig om att utgången är densamma. Är man för snygg kan man fortfarande komma ganska långt på det. Är man för ful, har man inte någon som helst nytta av sitt utseende.
  • Anonym (yttre)

Det är bara så att ser man ut på ett visst sätt (modellsnygg, "för snygg") så får man på andra sätt visa att man har fler sidor och att ens utseende inte är centrum i ens liv och det enda man värderar.

Personligen kan jag nog omedvetet tänka att en enligt gängse normer supersnygg tjej inte passar mig för vi har nog inte så mycket gemensamt. Men om det senare framgår att hon visst är intressant som person så är ju ett bra utseende inget negativt. Det är bara det att så mycket handlar om yta och fasad i samhället, så när folk med råge uppfyller skönhetsnormerna ringer varningsklockorna.

Maria 434 skrev 2015-01-12 19:13:22 följande:
    Ehe varför låtsades du att det var du på bilden då och påstår dessutom att bilden är helt ostylad och massa annat....

Hold your horses tjejen. Jag har:
    1. Aldrig sagt att det var jag på bilden. Har t.o.m. använt mig av att skriva "Den här tjejen". 
    2. Bilden är ostylad. 

Anonym (beauty) skrev 2015-01-12 18:29:03 följande:

Jag tror att din kompis kanske är något på spåren.
    När jag var ung hade jag en kompis, som var sådär klassiskt modellsnygg, hon jobbade som modell.
    Och jag vet att många killar då, när vi var unga helt enkelt inte vågade närma sig henne, dom gick via mig eller en tredje vän. 
    Vad dom inte visste var att hon hade rätt dåligt självförtroende, hon visste att hon såg bra ut, men kände sig alltid lite dummare och okunnigare än alla andra, och grejen var att hon verkligen inte var det.
    Vi brukade säga åt henne att klä på sig olikfärgade strumpor eller något annat galet så att folk vågade snacka med henne.
    Men hon blev lite utanför många gånger, för att folk satte henne på piedestal. 
    Nu vet inte jag hur du ser ut men jag kan tänka mig att det är något liknande för dig.
    Trösten är väl att det där försvinner med ålder, dels tar åldern ut sin rätt och även om min vän fortfarande ser väldigt bra ut så är hon inte sådär supersnygg längre, hon är helt enkelt inte 25 längre.
    Och dels så blir inte äldre män lika starstruck av skönhet som unga killar kan bli.

Intressant att höra om någon som har varit i lite liknande situation. Hur gick det för henne i de unga åren? 
  • Anonym (suck)
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 19:20:03 följande:

1. Aldrig sagt att det var jag på bilden. Har t.o.m. använt mig av att skriva "Den här tjejen". 

2. Bilden är ostylad. 

Barbara är i allra högsta grad väldigt stylad på bilden, allt från ögonbrynen till bhn.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 19:13:29 följande:
    Håller inte riktigt med dig om att utgången är densamma. Är man för snygg kan man fortfarande komma ganska långt på det. Är man för ful, har man inte någon som helst nytta av sitt utseende.
    För ful för vad?
  • Maria 434
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 19:20:03 följande:

2. Bilden är ostylad. 

Du antyder väldigt mkt att det är du på bilden.

Jag tror definitivt att tjejen är både stylad och fixad.
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 19:09:40 följande:

Tycker att du ser söt ut på bilden, men inte så trevlig (just där alltså, du kanske har en annan utstrålning irl). Jag är en sucker för ett vackert leende och en glad utstrålning. Kanske de ser dig som en "Ice Queen"?

Jag har ganska stora läppar, jag vet inte om det inverkar på något sätt. Jag vet inte om det gör att jag ser sur ut eller något om jag inte ler haha. Dock har jag inga problem att skratta, det känns som jag skrattar mig genom livet. Vad menar du med "Ice Queen"?
  • Anonym (Rättelse)
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 00:34:18 följande:

Jag har ett väldigt trevligt problem. (Har aldrig varit på ett forum förut, men jag känner att jag verkligen måste få svar på detta!)

Jag och min kompis hade en väldigt märklig diskussion häromdagen. De flesta av mina kompisar runtomkring har börjat gå in i stadiga förhållanden och verkar leva jättelyckligt. Det är i princip bara jag som är kvar som singel, det är iallafall så det känns. Hur som helst pratade jag och min kompis om detta och jag konstaterade att jag fortfarande är singel och förstod inte riktigt varför det blivit så. Hur kan alla träffa någon och jag stå kvar själv? Han gav mig det mest chockerande svaret. .......

Har inte läst allt, men min tanke är att du kanske inte är så smart? Räcker med att läsa ditt "nick" som du valt här, "Snygg långtifrån, men långtifrån snygg"......, det ska vara "snygg på håll, långtifrån snygg......" eller den engelska "nice from far but far from nice....."

Hur som helst, kanske det stämmer att du är "för snygg" men för snygg för vad?? Tror nog mest på din attityd i relation till ditt yttre, det hör liksom lite ihop......

Lycka till
Svar på tråden Är jag för snygg?