• Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;))

Är jag för snygg?

Jag har ett väldigt trevligt problem. (Har aldrig varit på ett forum förut, men jag känner att jag verkligen måste få svar på detta!)

Jag och min kompis hade en väldigt märklig diskussion häromdagen. De flesta av mina kompisar runtomkring har börjat gå in i stadiga förhållanden och verkar leva jättelyckligt. Det är i princip bara jag som är kvar som singel, det är iallafall så det känns. Hur som helst pratade jag och min kompis om detta och jag konstaterade att jag fortfarande är singel och förstod inte riktigt varför det blivit så. Hur kan alla träffa någon och jag stå kvar själv? Han gav mig det mest chockerande svaret. 

Han: "Haha, men det fattar du väl?"
    Jag: "Nej, vadå?"
    Han: "Du är för snygg!"
    Jag: "Men skärp dig, varför seriöst?"
    Han: "Nej, jag är allvarlig. Du är för snygg för att någon ska våga satsa på dig. I stort sätt varenda kille jag känner tycker att du är brutalt snygg, men out of their league."
    Jag: "Skojar du?!"
    Han: "Nej. Du är lite av en drömtjej. Tjejen alla killar snackar om och vill ha, men som ingen vågar sig på. Alla killar tar för givet att du kommer dissa dem."
    Jag: "Men det är ju helt sjukt?!"
    Han: (Rycker på axlarna) "Det är så det är."

Nu undrar jag, stämmer min kompis teori? Är det möjligt att killarna anser att jag är för snygg? Jag själv anser verkligen inte det nämligen. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Är jag för snygg?
    Anonym (ful som stryk) skrev 2015-01-12 17:56:00 följande:

Inte för snygg. Lagom snygg kanske. Inte riktigt min typ.

Haha okeeeeej, lagom är bra! Skrattande
    Anonym (Fido) skrev 2015-01-12 17:57:12 följande:
    Ser ut som ett barn som spelar vuxen.
    Jasså haha?
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 18:01:48 följande:
    Såg att jag missuppfattade frågan. Det är en söt tjej men inte "för snygg".

Inte ens scarlet är för snygg och hon är för jävla läcker :P
    Okej vad bra då vet jag. Tungan ute
    cirkusmusen skrev 2015-01-12 18:05:26 följande:
    Eh, skitsnygg ju! Även fast hon är stylad på bilden. Ostylad skulle jag tippa på att hon ser bättre ut än de flesta.
    Inte så stylad, förutom sminket - ostylad. 
    Crizze79 skrev 2015-01-12 18:18:56 följande:

Jag tycker hon på bilden e läcker mmmums

Glad
  • Panduro
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 16:30:49 följande:
    Tycker ni att den här tjejen är "för snygg"? Förvånad
    Fast det där är ju inte du, utan Barbara Palvin.
    Panduro skrev 2015-01-12 18:50:04 följande:
    Fast det där är ju inte du, utan Barbara Palvin.
    I know. Folk brukar säga att jag är sjukt lik henne, därför ville jag kolla vad folk tyckte. Glad Om jag lägger ut en bild på mig själv skulle inte kontot vara anonymt längre, ellerhur? 
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 01:23:44 följande:

Nej jag vet, det låter helt sjukt! 

Det är väl ett trevligt problem att få höra att man är "för snygg"? Jämfört med många andra problem här på FL, tycker du inte? Glad

Ja, det är lite tråkigt att vara singel... Obestämd

Visst det är mindre trist att vara för snygg än för ful, men utgången är ju densamma. Man är ensam. Men nej, tror fortfarande inte att det beror på det, eftersom andra supersnygga har partners.
  • Anonym (Nja)

Tycker att du ser söt ut på bilden, men inte så trevlig (just där alltså, du kanske har en annan utstrålning irl). Jag är en sucker för ett vackert leende och en glad utstrålning. Kanske de ser dig som en "Ice Queen"?

• Celines Essence

Du skriver att killar alltid flirtar med dig(och har gjort sedan du var 12 år)och att det är lätt att hitta en kille för en "engångshändelse".

Det tycker jag tyder på att killar inte alls skräms iväg av din skönhet. Tydligen har killarna inga problem att närma sig dig då...

Jag skulle vilja veta vad killarna får för respons av dig när de träffat dig, flirtat med dig osv. Svårt att tro att de plötsligt backar för utseendet.

Det behöver inte vara något fel på dig. Du kanske inte har träffat killar som passar dig. Då kanske du inte kunnat vara dig själv... Eller vad som helst...

Men jag tror du tänker fel när du tror att utseendet är orsaken att du inte fått det att funka med längre relationer.

Man kan för övrigt inte tro att ett yrke automatiskt beskriver en personlighet. I så fall skulle man kunna tro att alla läkare är underbara människor... Men så enkelt är det inte.

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
Svar på tråden Är jag för snygg?