• Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;))

Är jag för snygg?

Jag har ett väldigt trevligt problem. (Har aldrig varit på ett forum förut, men jag känner att jag verkligen måste få svar på detta!)

Jag och min kompis hade en väldigt märklig diskussion häromdagen. De flesta av mina kompisar runtomkring har börjat gå in i stadiga förhållanden och verkar leva jättelyckligt. Det är i princip bara jag som är kvar som singel, det är iallafall så det känns. Hur som helst pratade jag och min kompis om detta och jag konstaterade att jag fortfarande är singel och förstod inte riktigt varför det blivit så. Hur kan alla träffa någon och jag stå kvar själv? Han gav mig det mest chockerande svaret. 

Han: "Haha, men det fattar du väl?"
    Jag: "Nej, vadå?"
    Han: "Du är för snygg!"
    Jag: "Men skärp dig, varför seriöst?"
    Han: "Nej, jag är allvarlig. Du är för snygg för att någon ska våga satsa på dig. I stort sätt varenda kille jag känner tycker att du är brutalt snygg, men out of their league."
    Jag: "Skojar du?!"
    Han: "Nej. Du är lite av en drömtjej. Tjejen alla killar snackar om och vill ha, men som ingen vågar sig på. Alla killar tar för givet att du kommer dissa dem."
    Jag: "Men det är ju helt sjukt?!"
    Han: (Rycker på axlarna) "Det är så det är."

Nu undrar jag, stämmer min kompis teori? Är det möjligt att killarna anser att jag är för snygg? Jag själv anser verkligen inte det nämligen. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Är jag för snygg?
  • Anonym (Fido)
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 16:30:49 följande:
    Tycker ni att den här tjejen är "för snygg"? Förvånad
    Ser ut som ett barn som spelar vuxen.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 16:30:49 följande:
    Svårt att säga. Bilden är filtrad, tjejen är råsminkad, superstylad och kör med värsta posen. Jag skulle vilja se henne en "vanlig" dag för att bedöma.

Men på denna bild är det ju helt klart en snygg tjej.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 17:59:10 följande:
    Svårt att säga. Bilden är filtrad, tjejen är råsminkad, superstylad och kör med värsta posen. Jag skulle vilja se henne en "vanlig" dag för att bedöma.

Såg att jag missuppfattade frågan. Det är en söt tjej men inte "för snygg".

Inte ens scarlet är för snygg och hon är för jävla läcker :P
  • cirkusmusen
    Eh, skitsnygg ju! Även fast hon är stylad på bilden. Ostylad skulle jag tippa på att hon ser bättre ut än de flesta.
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 17:59:10 följande:

Nope inte stylad, det är en vanlig dag. Det enda filtret som är på är svart/vit, ingen retuschering. Lockat hår från gårdagen. Sminkad ja, men ganska lätt. 
  • cirkusmusen
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 18:15:17 följande:
    Nope inte stylad, det är en vanlig dag. Det enda filtret som är på är svart/vit, ingen retuschering. Lockat hår från gårdagen. Sminkad ja, men ganska lätt. 
    Är det du?
  • Anonym (beauty)

Jag tror att din kompis kanske är något på spåren.
    När jag var ung hade jag en kompis, som var sådär klassiskt modellsnygg, hon jobbade som modell.
    Och jag vet att många killar då, när vi var unga helt enkelt inte vågade närma sig henne, dom gick via mig eller en tredje vän. 
    Vad dom inte visste var att hon hade rätt dåligt självförtroende, hon visste att hon såg bra ut, men kände sig alltid lite dummare och okunnigare än alla andra, och grejen var att hon verkligen inte var det.
    Vi brukade säga åt henne att klä på sig olikfärgade strumpor eller något annat galet så att folk vågade snacka med henne.
    Men hon blev lite utanför många gånger, för att folk satte henne på piedestal. 
    Nu vet inte jag hur du ser ut men jag kan tänka mig att det är något liknande för dig.
    Trösten är väl att det där försvinner med ålder, dels tar åldern ut sin rätt och även om min vän fortfarande ser väldigt bra ut så är hon inte sådär supersnygg längre, hon är helt enkelt inte 25 längre.
    Och dels så blir inte äldre män lika starstruck av skönhet som unga killar kan bli.

• Anonym (Barnslig?)

Jag tycker tjejen på bilden (du?) eventuellt ser lite barnslig ut med det lite rufsiga håret. Kanske är det barnsligheten som gör att du är flirtvänlig men inte någon man tar för något seriöst. Du kanske ger ett för oseriöst intryck helt enkelt? Jag tycker du ser yngre ut än din ålder.

Anonym (Jossan) skrev 2015-01-12 16:36:34 följande:
    Nej. Hon ser bra ut men det finns många killar(och tjejer för den delen) som spelar i hennes liga och därför skulle våga ta steget och ragga.
    Okej tack, då vet jag! Glad
Svar på tråden Är jag för snygg?