Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Har två barn sen ett tidigare förhållande (4 och 8 år gamla), planerar nu nr 3 med min nya kärlek, han har inga sen tidigare. Jag blir 39 i mars så vi vill inte förlora värdefull tid...

Tar ut hormonspiralen så fort jag får en tid hos bm, ska ringa i morgon. :)

• Nykär15

Mensen kom idag! Bra det gick så fort, bara två dagar efter jag tog ut spiralen, så jag vet vart jag är :) så äl bör vara 18/1

• Nykär15

Aldrig hört talas om. Hur länge och mycket kan det vara?

Idag blöder jag sjukt mycket...

Men får gissa detta är en mens och testa med äl-stickor från 16:e

Vill veta när det inträffar så man får koll på sin cykel.

Bodrum skrev 2016-01-07 09:25:14 följande:

Om det var en hormonspiral du hade så är det en blödning på grund av att progesteronet är borta, en sk bortfallsblödning. Det kan vara så att den sammanfaller med din mens, men det behöver inte vara så. Du kan t ex haft ägglossning för 2 dagar sedan och ändå få en blödning nu. Lycka till

• Nykär15

Fast inte en tillstymmelse till blod dag 1 + 2 efter uttag, men dag tre på em kom det rikligt och idag har det var kraftig blödning hela dagen och mensvärk, så har svårt tro att uttaget skapade en så stor och slemmig blödning.

Men kommer köra ÄL-tester med start nästa helg så då lär jag få svar på hur det ligger till.

• Nykär15

Jag har googlat, men de andra har haft mindre och kortare. Min håller fortfarande på!

Bodrum skrev 2016-01-10 20:28:21 följande:

Det är precis så en bortfallsblödning funkar. Konstigt att du inte fått info om det. Googla blödning efter uttag av spiral eller något i den stilen så får du se. Är rätt säker på att alla får en blödning typ dag 3 oavsett var man var i cykeln innan uttag. Men bra att du testar med ÄL-stickor. För min del tog det precis 2 veckor innan jag fick ÄL, så jag kunde räkna min som mens

• Nykär15

När hade du äl efter det? Gick den blödningen att räkna som mens?

Bör jag testa med äl-stickor från nu direkt eller vänta till helgen då jag borde börja få stegring om detta var en riktig mens?

Vill ju inte missa äl...

Caliin skrev 2016-01-10 23:32:20 följande:

Jag fick riklig mens dag 3, efterföljande 4 dagar var det lite mindre men ändå mycket, sen hade jag mycket bruna flytningar i 5 dagar.

• Nykär15

Vilken historia :(

Klart du får vara med!! <3

All lycka till !

MammaTillAdrian skrev 2016-01-11 00:33:46 följande:

Får man kanske hoppa in här? Jag har nog en lite speciell historia som kanske inte riktigt passar in, men hoppas på det bästa!

Jag har två pojkar, födda dec 2011 och dec 2012. Tyvärr fick jag inte ha dom hos mig. Min första pojk dog pga polycystisk njursjukdom. Detta var något som både jag och pappan bar på. Alltså en recessiv gen, vilket innebär att barnet har 25% risk att bli sjuk. Efter att vi förlorat honom blev jag ganska snabbt (oplanerat) gravid och en riktigt jobbig graviditet följde. Men som tur var fick vi konstaterat att denna killen var frisk och var beräknad till 30e december 2012. Tyvärr fick jag en fruktansvärd influensa och på 40 minuter gick jag från "förkyld" till döende! Detta pga att viruset hade satt sig på hjärtmuskeln.

Min pojke dog av syrebrist i ambulansen på väg till sjukhuset och jag fick läggas i koma i 3 veckor. Historian kan göras väldigt mycket längre men det känns onödigt i nuläget.

Idag är situationen: Jag blev hjärttransplanterad för 2,5 år sedan och har sedan dess träffat en ny man. Det finns inget vi önskar oss mer än att få barn tillsammans och vi har nu påbörjat en ganska jobbig process för att få ett litet syskon till mina pojkar. Jag är så att säga "friskförklarad" och fått ok från mitt transplantationsteam. Nu har jag slutat på mina minipiller och väntar på hjärtbiopsi för att få klartecken att börja försöka. Hoppas att jag kan få följa er på resan även om detta (Förhoppningsvis) blir mitt första levande barn.

Kram till er alla!

• Nykär15

Vi ÄL har jag först molvärk och två dagar efter den börjar brukar ägget släppa, äggviteflytningarna brukar starta med molvärken. Innan jag började med ÄL-tester inför första graviditeten så trodde jag att jag hade själva ägglossningen när jag hade ont, men har lärt mig det är när ägget mognar inför släppet på mig jag har ont, så då kan jag börja vara beredd.

Nu vet jag inte, har känt av ÄL lite under det 1,5 år jag haft hormonspiralen, men inte alltid och inte alls lika tydligt. Så nu vet jag ju inte vart i min cykel jag är. Hade stegring på ÄL-test i tisdags, men vet inte om det var ÄL eller om det var efter mensen..hade svagt direkt efter mens dag ett, sen ökning och nu nästan inga utslag.

Om det var en riktig mens jag hade borde jag ha ÄL först på måndag, men om det var bortfallsblödning från spiralen så kan jag ha haft ÄL i tisdags...vi får se. Jag fortsätter med stickorna fram till nästa mens så jag vet vart jag befinner mig, enda sättet tror jag. Så har inga större förhoppningar om att bli gravid denna omgången. Har dock haft sex dagligen sen i måndags så var det ÄL så är den prickad iaf men gissar att det inte var det då jag inte fick fullt utslag (har jag däremot aldrig fått faktiskt, men blivit gravid båda gånger ändå när jag haft stegring innan med de två barn jag har)

• Nykär15

Här är tvärtom..,starka på fm, svagare em men aldrig fullt positivt.

Hade äl-sekret med blodstrimmor i söndags och ont både lördag + sön, sen svagare test så utgått ifrån att äl kom 1 dag tidigare och sen var över, att jag missade positivt bara,

MEN igår började det mola i magen och mer idag...testat äl-stickor fm + em idag och får starka igen??? Men om det inte var äl i söndags utan ist nu så är den ju ist väldigt sen??? Blir inte klok på detta alls....är bim nästa helg eller veckan efter? Enligt min app och normala cykel så borde jag få mens nästa lördag...

Så inte klokare än du tyvärr :/

Bodrum skrev 2016-01-21 18:30:22 följande:

Okej, tjejer, nu behöver jag lite hjälp. Har haft nästan positivt (verkligen väldigt nära) ÄL-test i flera dagar nu, men inga ÄL-symptom utom molvärk i magen. Tappen är sluten och hård, kanske liiite sega flytningar men that's it. Är på dag 23 i cykeln nu. Alltså, min kropp är som sagt så knäpp just nu, men hur skulle ni tänka? Att ÄL är på väg eller att det nog inte blev någon ÄL denna månad? För att röra till det ytterligare är det ju svagare på morgnarna med starkare på em (vilket jag läst att det kan bli, men fattade inte att det varierade så mycket). Borde kanske köpa digitala test, men känner lite att jag ruinerar mig på alla dessa tester! SÅ frustrerad på att kroppen inte kan vara normal, snart tar jag banns mig till den där munkpepparn!

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)