Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Angel in sight skrev 2016-02-11 18:31:37 följande:
    Känt mig gravid båda gångerna vi hunnit försöka. Kroppen kan luras den. Har mensen fortsatt? Vet inte hur nidblödningar ska se ut/fungera för jag har aldrig haft det, men om inte mensen fortsatt kanske det var det?
    De brukar vara korta och väldigt sparsamma, nån timme/timmar. Jag har haft, ljusrosa och kortvarigt, inte alls som mens.
  • Nykär15

Mina barn har frågat när vi kan skaffa fler..men de vet inte att vi försöker. Just för att de inte ska bli besvikna om det visar sig att det inte går...de är för små för att förstå hur lång tid det kan ta. Sen vill vi göra KUB osv så kommer vänta med att berätta till rätt sent ändå...

Så just nu är det vår egna lilla hemlighet, bara en kompis till mig som vet att vi försöker som inte berättar för nån annan. Men skönt kunna prata med någon iaf. Känns lite mysigt på ett sätt att det inte tog sig på första försöket, för det har det gjort de andra gångerna och då har man liksom så snabbt hamnat i graviditeten och nu när det förmodligen sista gången och då både jag vill ha det direkt och samtidigt spara lite på det...förstår ni vad jag menar? Det är ju sååå himla mysigt att känna på magen, längta, boa osv...men sen är det över rätt fort. Så det måste inte gå jättefort, även om jag vet att om det kommer ta lång tid så kommer jag att bli väldigt stressad. Men nu började vi tidigare än vad jag hade vågat tro att han vill, det var hans förslag att börja nu redan pga min ålder och jag gör det gärna..men har inte velat stressa honom så försökt vara cool i det. Men känns jättebra vi börjat så det kan få ta lite tid...

• Nykär15
    Matl skrev 2016-02-15 11:17:53 följande:

Hej! Kanske man får hoppa in här? Jag är 30 år och har två barn sen tidigare, två flickor på 7 år och 4 år. Jag är tillsammans med en ny man, som också har en dotter på snart 9 år, och vi vill nu ha ett gemensamt syskon till dom. Så det blir alltså mitt tredje barn och därför kändes detta som en bra tråd för mig
    Känns otroligt spännande detta då jag aldrig trodde det skulle bli fler barn för mig.. Men nu känns det helt rätt och jag längtar! Vi är inne på vårat andra "riktiga" försök efter att ha slutat med ppiller i december, har mens just nu och väntar sen bara på ÄL!!

Lycka till allihopa!

Välkommen! Närmar mig vårt andra försök här med....till helgen väntas äntligen ÄL igen.

Hade med trott jag var klar med barn, men så träffade jag en underbar kille som inte har några och gärna vill ha iaf ett eget, han är underbar med mina barn och väldigt barnkär. Hoppas så, är ju så himla mysigt med en liten!

• Nykär15
    FrökenNypon skrev 2016-02-15 12:48:13 följande:

Håller med dig Nykär att det är lite mysigt att få ruva på hemlisen lite extra nu när det förmodligen är sista chansen med graviditet. Ska njuta fullt ut om det tar sig!

Förra grav så var ju stora pojken 1.5-2 år så då var det ju fullt upp med allt det så grav kom lite i skym undan så att säga.

Vi väntar oxå med att berätta för barnen efter Kub.

Om ni inte får plus denna månad kommer ni göra uppehåll i verkstaden så inte bebis planeras bf i jul o nyårshetsen?!

Jag har funderingar på att jag hellre vill ha ett januaribarn än decemberbarn..?! Eller är det dumt att tänka så..?! ????????

MIn första tanke var en paus..men har ju åldern emot mig (39 år) så vi vågar faktiskt inte missa ett försök...vi ska testa själva fram till sommaren, sen söka hjälp om det inte lyckats på 6 försök har vi sagt. Så det får bli som det blir...hade jag vart yngre hade jag absolut tagit paus två månader. Men hoppas ju kanske helst det skulle ta sig nu till helgen då så man slapp jul/nyår. Men ser det som en stor gåva bara om vi lyckas och då är barnet välkommet när det än kommer :)

Sist var dottern 3 när jag var gravid. Nu är sonen snart 5 år (minstingen) och jag har dem ju bara varannan vecka, så ska försöka att verkligen njuta max om jag blir gravid.

• Nykär15

Finns ju risk man föder för tidigt med så om man ska hoppa över så hade iaf jag hoppat över två månader...så tänkte jag förr när jag ville försöka få de förra..men nu då så får det bli när det blir OM det blir..är verkligen mycket mer ödmjuk och tacksam för om det skulle funka denna gången...inget jag på något sätt räknar med, men önskar däremot innerligt....

• Nykär15
    Emmzor skrev 2016-02-16 08:45:30 följande:

Hej, hoppar in här :) Alltid kul att ha några att reflektera alla sina knasiga åkommor med :P haha!

Jag är på BiM +1 och tog test imorse, fortfarande negativt. Va helt säker på att mensen skulle komma i helgen så jag i fredags fick lite rosa på pappret når jag torkade mig och sedan någon timme efteråt va det typ rosa/bruna flytningar en gång. Men inget mer sen dess. Har haft mensvärk i ett par dagar nu och imorse hade jag sån där känsla att "nu kommer det bara jag går på toa" men icke! I förrgår och igår (speciellt igår) hade jag sån jävla halsbränna att det var vidrigt :/ Men jag har typ samma känningar när jag ska ha mens som när jag varit gravid (bortsett från halsbrännan) så jag har absolut ingen aning.

Jobbigt det där! Att det är så lika känningar. Jag hade ju hemska besvär, till och med mycket mjölk i brösten som droppade nu innan mens..men ändå kom den, fast 6 dagar för sent. Det var väldigt jobbigt.

Enda som skiljt sig de gånger jag varit gravid är att jag börjat frysa ca 4-5 dagar innan BIM, trött och extremt frusen alltså.

Här väntas ÄL till helgen...så nu börjar man ju känna efter om det drar nåt i äggstockarna. Käkar rosenrot denna gången så ska bli intressant se om det känns annorlunda. Hoppas på lite mer ÄL-sekret. Vissa månader har jag mängder och ibland nästan inget...

• Nykär15
    Emmzor skrev 2016-02-16 17:18:03 följande:

Hur vanligt är det egentligen att mensen kommer efter mer än 14 dagar efter äl? Man hör ju att 14 dagar ska vara standard, men det finns ju undantag, frågan är bara hur ofta undantaget inträffat ..

Jag har inte ens några tester hemma just nu så imorgon kommer jag inte kunna testa. Har köpt tidigare från testlagret, någon som kan rekommendera något bra test och testsida?

Min kom 19 dgr efter äl sist...

Testa och se, känner du några grav.symptom?
  • Nykär15
    Orkide skrev 2016-02-17 07:29:51 följande:
    Tack!
    Jag var i vecka 9, så tidigt ändå. Men i min värld tänkte jag att jag aldrig skulle få missfall eftersom jag har svårt att bli gravid. Måste ta läkemedlet pergotime för att hjälpa min äl. Nu har jag väl försökt i drygt ett år. Känner mig bara så trött på att få mensen. Min granne o en kollega ska få i juni då vi också skulle fått vår bebis så hela tiden påminns jag om det jag inte har längre. Vissa dagar är bara jobbiga helt enkelt :-/

Låt det vara jobbigt med,. det är såklart en sorg även om det var tidigt..helst som det tagit lång tid att få plus. Så jag förstår dig även om jag aldrig själv har fått missfall, hade blivit jätteledsen, det vet jag.

Har kollat lite när mina kommande ÄL ska infalla och blir det inte plus denna gången så kanske nästa skulle innebära Lucia. Jag har fått mina tidigare barn nästan exakt på BF, första på BF och andra 13 timmar innan BF. Så känner mig nog rätt lugn med att jag inte får julafton iaf oavsett när/om jag blir gravid. .. men man kan aldrig veta men oavsett blir det bra hur det än blir...OM det blir känner jag.

• Nykär15

Skulle inte testa nåt vid äl denna månad men hade ju stickor kvar...haft starka äl-känningar idag. Aldrig fått positivt på äl-tester förr...men detta måste väl tolkas som positivt???

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)