Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

I will!! Trodde jag skulle ha först framåt lördag så blev lite chockad av detta starka eftersom jag aldrig fått det innan!!

Bodrum skrev 2016-02-18 20:49:49 följande:

Absolut! Kör hårt

• Nykär15

Härligt! Här sexas jämt...hahaha!

Skulle vara skoj att se lite plus här snart! Här blir BIM 4/3

• Nykär15
    Orkide skrev 2016-02-19 09:45:03 följande:
    Tack så mycket. Ja det var väldigt smärtsamt att få missfall hade nog inte räknat med både den fysiska o psykiska smärtan.

Vad skönt att dina barn passat tiden vid förlossningarna Mina har tittat ut lite tidigare vilket var skönt med den minsta för hon var beräknad till julafton men kom 1 dec istället

*kramar om*

Ja det måste vara skittufft..kan bli sur när folk säger, men ja , det var ju så tidigt, Men i huvudet så är man fort väldigt långt fram i sina planer ju...och längtan är ju stor så då är klart man blir ledsen och det gör ont.

Ja perfekt hon kom tidigt då. Tar det sig inte denna gången så kommer nästa månad ligga nära Lucia...så vi får väl se, men hellre ett plus än att chansa och hoppa över en möjlighet just pga min ålder...

• Nykär15
    Matl skrev 2016-02-19 10:05:12 följande:
    Haha ja samma här...både roligt och bra nu när man vill bli gravid att vi faktiskt VILL ha sex hela tiden och njuter av det, så det inte är ett måste bara

Ja det blir spännande framöver! Jag har BIM runt den 13:e Mars...för lång väntan :-P

Ja jätteskönt, många verkar känna måsten till att få till sexet...jag njuter av alla gånger och tycker det mest jobbiga nu är att ha mens och då inte kan penetrera..kan kan man ju men vi känner oss inte bekväma med det. Men har sex ändå men håller oss på utsidan om man säger så...men innan när jag hade hormonspiral så hade jag ju kanske mens 1-2 dgr/år, den höll i bara några timmar en dag. Väldigt bortskämd med att vi kunnat sexa när vi haft lust...så det är mer begränsningen av sex som stör oss än att få till att ha det.

• Nykär15
    Emmzor skrev 2016-02-19 13:02:06 följande:

Tror nog mensen kom idag. När jag stod upp kände jag liksom att det "rann till" och när jag gick på toa då så var det färskt blod i trosskyddet. Stoppade i en tampong som jag bytte nu 3 timmar senare och då var jag inte längre lika säker på att var mens. Men samtidigt så tog jag ett clearblue - test imorse vid 05 som visade "inte gravid". Det BÖR jag ju lita på. Blir så himla osäker på min BiM - dag. I ett par månader hade jag en cykel på 24-26 dagar. Förra månaden blev det 32 dagar och OM mensen kom idag så är det dag 30. Nästa försök blir vårt sista just nu. Det kommer ge oss en november-bebis och efter det måste vi stoppa. 25 februari NÄSTA år åker vi nämligen till Aruba och om det kommer en bebis innan dess så får inte den bebisen va under 3 månader om jag förstått sjukvården rätt. Håller tummarna för er alla som fortfarande väntar med gravtest denna månad :)

Tråkigt med mens..men låter väl rimligt det är den om du både fått negativt och det är dag 30 och du hade 32 dagar sist. Jag hade 33 dagar sist men verkar vara på 28 nu igen för ÄL var igår så det är skönt. Men sist hade jag mens några timmar, sen inget alls på två dagar och sen vanlig mens 5 dgr. Mer sparsam men första gången med rosenrot med. Så det påverkade nog., Men ÄL kom på pricken 14 dagar efter den där första blödningen så jag får räkna det som mensens första dag, var väl spottings.

Hoppas nästa omgång tar sig så ni får njuta både av bäbis och resa nästa år :)

• Nykär15
    Orkide skrev 2016-02-20 07:44:57 följande:
    Ja när man är gravid hinner hjärnan o hjärtan planera väldigt lång tid fram. Att få missfall fanns inte på kartan.

När har du BIM?
    Mmm så är det förstås...
    Hade en riktig dipp inatt, började gråta och är rädd att inte kunna bli gravid...rädslan vad det skulle innebära i förlängningen för förhållandet, eftersom han inte har några barn...
    Han är världens finaste dock, försäkrade mig att han aldrig kommer lämna mig oavsett om vi får barn eller ej, att han älskar mig mer än allt, resten blir bonus.
    Det är dock en press jag känner, men som jag får försöka jobba med så det inte äter upp mig...

Har BIM 4/3 (eg 6/3 men äl kom två dgr tidigare än räknat så då lär väl bim vara 14 dgr efter äl)
  • Nykär15
    Orkide skrev 2016-02-20 11:36:12 följande:
    Hur länge har ni försökt då? Eftersom det är hans första barn så har ni rätt till utredning o ivf efter ett-två års försök beroende på landsting.
    Nej bara på försök två...för gammal för att få hjälp av landstinget :/ därav mina jobbiga dippar ibland...
  • Nykär15
    Orkide skrev 2016-02-21 07:34:35 följande:
    Men ge inte upp än Ge det några försök o sen finns det hälsokost som man kan kolla upp, munkpeppar har visst sig hjälpa många tex.
    Jag vet...men känslan tog över , rädslan över vad som kan hända om det inte funkar :/
    Det utlöstes av att han inte kunde komma på natten som planerat, ägget hade ju släppt och vi skulle försäkra oss en sista gång. Alla ÄL känns så viktiga och förra strulade med till sig då han var bortrest. Så vi som har sex dagligen har tänkt: vad enkelt, vi kommer ju inte missa äl!
    Men så har jobb mm gjort att vi varit ifrån varandra just vid äl. Så jag blev ledsen över det och då sticker tankarna iväg ännu längre. Hade vi lyckats ses alla äl så hade jag vart lugnare, men alla månader är så viktiga!
  • Nykär15
    Ishtar skrev 2016-02-21 08:46:43 följande:
    Hade ni inte lite tid till på er?

Ni fixar det här. Själv har jag 6 dagar t bim o känner efter så mkt att jag håller på att bli knäpp. Är det något som kanske känns liiiite som att man möjligen kanske kunde vara gravid.

Svårt o skilja på verklighet o fantasi just nu.
    Hade läst fel...remiss måste vara skickad innan jag fyller 39, det gör jag om en månad. Man måste ha försökt 6 månader, varit ihop 2 år (hur kan de ens kolla sånt??) samt vara skrivna på samma adress...
    Vi har ju två boenden varannan vecka så inte många rätt och vill ju inte börja en utredning innan vi ens vet om vi kan själva?
    Så vi skiter i det, kör på själva och får betala längre fram om det inte funkar. Går det så vill man ju slippa den kliniska biten...
  • Nykär15
    CT0310 skrev 2016-02-21 13:34:09 följande:
    Jag hsr lite känningar tror jag. Känns som en ballong i magen, såsom dagarna innan mensen men får väl se på bim på lördag. Tänkte testa på onsdag morgon då är det äl+10 / bim-3.

Testade idag bara för att, men det var negativt. (Äl+7) för tidigt men hoppet finns där
    Spännande, håller tummarna på onsdag. Själv tänkte jag testa nästa söndag, ÄL+10 då...
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)