Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Ishtar skrev 2016-02-21 15:38:58 följande:
    Oj då

Det var en seriös lista med krav.... Men börjar ni spara lite nu kanske ni har ett litet konto t bebisen redan från start.

Ni fixar det här. Ibland tar det bara mer tid.
    Jo väldiga krav... Men ja, vi får spara lite för att säkra upp. Kanske funkar ta via jobbet med på bruttolöneavdrag...
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2016-02-22 07:24:20 följande:

Tig grav test nu. Äl +9 Bim -3. Negativt :(

Men hoppet är kvar...liiite..

Så dumt igentligen stt trsta för bim.

Men kan inte låta bli!

Ja är Sååå nyfiken! Orkar inte vänta fler dagar än nödvändigt :)

Varför testar ni före Bim?

Tråkigt..men är väl lite tidigt? Har du bara 12 dagar lutealfas?

Jag är otålig så jag testar ca 4 dgr före BIM men inte tidigare...för det känns så nedslående att få negativt...har plussat på BIM-4 med de andra så jag har det som min gräns...

• Nykär15
    Orkide skrev 2016-02-22 13:23:10 följande:

Tog ett testa tidigt test imorse. Bim-3 o negativt. Så bara vänta in mensen

Ge inte upp! Ägget kan ha fäst sent med och då får du plus senare ju :)
    FrökenNypon skrev 2016-02-22 13:19:55 följande:

Ja jag har kort cykel. Äl ca 13-14e dagen och mensen på ca 26e dagen..

Ja det är dumt o testa så tidigt, man bara lurar sig själv! :(

Men svårt o hålla sig när testerna ligger där o väntar!

Ni som är 30+ kommer ni göra kub eller Fvp?! Hur oroliga är ni och tänker ni mkt på detta men ds eller andra skador? Ibland fastnar jag i mina negativa tankar och det är så jobbigt... Vill bara njuta! Minns inte att jag var så hör nojjig m förra barnen.. 24 resp 27 år var jag då.

Då är jag med!

Jag är 39 och kommer göra KUB...sen beroende på siffrorna så får vi väl se om vi går vidare med nåt mer...allt beror ju lite på hur långt tid det tar att ev lyckas bli gravid...om man vågar gå vidare eller om man chansar på att sämre siffror inte är nån fara. Så det får framtiden utvisa. Ett steg i taget.

Gjorde KUB med de andra barnen med, då var jag 30 år och 34 år

• Nykär15
    CT0310 skrev 2016-02-22 21:58:16 följande:
    Ja precis =D känner fortfarande svullnad i magen, ska göra ett test imon bitti (äl+9) ... annars så får jag testa till helgen igen

Har du testat ännu idag?

Jag fick hem mitt RFSU testa tidigt igår...ska ta det på söndag har jag bestämt. Då är det ÄL+10. Igår hade jag stort hopp av nån anledning, idag känner jag mig säker på att det inte tagit sig...jobbigt med de där tankarna som hela tiden pendlar så med hopp och hopplöshet....de är ju ändå för tidigt att känna nåt som kan säga bu eller bä..på ÄL+5 idag.

• Nykär15
    CT0310 skrev 2016-02-23 09:56:59 följande:
    Testade imorse men var negativt (äl+8/9). Hade mensens första dag 29/1 och äl 14-15/2 så bim är väl till helgen 26/2 tror jag.

Åt ppiller förra månaden så enligt kartan, om jag skulle fortsätta ta den, så skulle jag starta på en ny karta den 26/2 så jag räknar bim då.

Har annars regelbunden mens

Tror det är för tidigt att testa..ägget fäster väl oftast runt 8 dgr efter äl. De säger ju 5-10 dgr efter ÄL men tänker att det borde vara vanligt nånstans i mitten då?

Jag väntar iaf till ÄL+10, men känns som det kan vara lite tidigt då med...har iofs plusst svagt de andra gångerna då. Men har ändå väntat en dag till för att få synligt streck som man kan se utan lampa för att visa mannen...annars tror de ju man är tokig om man försöker visa nåt som knappt går att se...så har ruvat på hemligheten ett dygn. Men nu ska jag ta både RFSU + testlagret på söndag, de mäter ju från lite olika halt men har alltid fått de tidiga plussen på Testlagret så vill ändå ha en sån med då jag inte vet om RFSU är pålitliga, känns som det råder väldigt skilda åsikter om de är bra eller inte...

• Nykär15
    Ishtar skrev 2016-02-23 19:53:02 följande:

Jag väntar t bim som jag tror är i helgen. Svårt o veta efter spiralen. Att inte testa är för mig som att ha en skraplott i plånboken. Jag kan fortfarande ha fått en jackpott.

Ja så kanske man ska tänka ;)
  • Nykär15
    CT0310 skrev 2016-02-24 08:49:31 följande:

Är det många som har bim till helgen ?

Jag har BIM först nästa ons/tors. Men kommer testa på söndag med RFSU testa tidigt + en sticka från testlagret. Jag har satt min gräns söndag. Men just nu har jag inte nån känsla om att vara gravid! Tror inte det tagit sig...

Har ont i brösten, molvärk och varit trött..men hade så hela vägen från ÄL till mens förra cykeln så känner inget annat utöver det som skulle påvisa att jag skulle vara gravid...

• Nykär15
    CT0310 skrev 2016-02-24 13:24:57 följande:
    Vet inte när jag har bim egentligen.

Fick äl på dag 15, så enligt pillermensen skulle jag få mensen igen på fredag för lutealfasen blir 13dagar då. Så om jag går efter pillerkartan så är det bim-1 imon? Och bim fredag?? Förvirrad!!
    När slutade du med dina piller då?
  • Nykär15
    CT0310 skrev 2016-02-24 20:46:04 följande:
    Slutade med piller under "mensveckan". Fick mens den 30/1, äl 14-15/2, skulle påbörja ny karta den 26/2. Ska jag räkna den som bim då? På fredag?
    Ja så hade jag nog tolkat det :)
  • Nykär15
    Mamsterbabe skrev 2016-02-25 09:36:26 följande:

Hej på er! 

Vi har två grabbar på 3 resp 5 år Jag slutade med mina p-piller Yaz för en månad sen och har fortfarande inte fått någon blödning eller så. 

Jag slutade med dom den 24/1 och fick en brun flytning den 18/2, tiden däremellan har jag & sambon myst till det ett par ggr. 

Sen dess har jag inte blödit alls, men är fruktansvärt illamående,har molvärk och yrslig samt kräktes i måndags morse pga illamåendet. Har tagit gravtest i stort sett varje morgon men nepp - finns inte minsta lilla tillstymmelse till streck förutom kontrollstrecket. 

Däremot har jag heller inte kunnat dricka te alls denna veckan, mår så illa bara av tanken (klunkar te annars, avskyr kaffe) och har istället druckit kaffe på morgonen?! Förstår inte vad som händer med kroppen alls nu. Att inte kunna dricka te har varit ett av de första tecknen med båda killarna, men testar ju negativt och vet inte ens hur jag ligger till i min menscykel? 

Hur ska jag tänka? Räkna? 

Jag hade nog sett denna första tiden som en månad att komma i fas...hade väntat in en riktig första mens och sen börjat ha koll efter det. Men klart du kan hinna bli gravid innan dess med, jag hade nog tagit det lugnt och haft sex varannan dag så inget missas ifall att och sen väntat och sett vad som händer. 

Både när jag slutat med piller eller tagit ut hormonspiral så har jag blivit väldigt skengravid med ömma bröst, mjölk,frusen o frossa...så jag tror bara att kroppen reagerar på de hormoner som man utsöndrar men har dämpat under så lång tid så det blir väldigt starkt i början innan man vant sig...men det är bara min tolkning men verkar ju väldigt vanligt iaf att man tror man är gravid direkt. Kanske spelar önskan in en hel del på det med,...

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)