-
Härligt!! Va kul med goda nyheter i tråden. Klappa om magen och hosta gravidbaciller över oss andra här i tråden :)Inheaven skrev 2015-10-27 16:52:31 följande:Det gick bra. Allt såg bra ut... :)
-
Känner också igen mig eller mer oss då min man har precis lika höga krav på sig själv som jag har på mig att det ska se snyggt ut hemma. Jag kan inte tänka klart när det är rörigt och dammigt så det är ett ständigt plockande. Vi har en mobilskål i köket där telefonerna ska ligga på em men med handen på hjärtat så har vi nog snart trampat upp en Joakim von Anka gång in till köket. Om det blir en bebis till så kommer jag suga i mig varje sekund av den upplevelsen och (nästan) helt överge sociala medier.E som i Elin skrev 2015-10-27 22:28:59 följande:
Mattfransar: skönt att man inte är ensam! Jag gillar också ett högt tempo, är ambitiös och effektiv. Man måste nog helt enkelt bestämma sig. Kan man inte låta bli att störa sig så får man gå ut. Sedan ska jag nog haka på detta med att koppla från lite oftare. Ska ta bort fb och instagram på telefonen och ha telefonförbud i vardagsrummet och vid bordet. Lite mer närvarande känner jag kan vara bra!
-
Samma här med. Hann inte ens längta efter ett plus på Stickan utan blev typ gravid bara av önskan men nu..............sommarblomma1 skrev 2015-10-27 19:37:44 följande:Enligt appen NC är det den 22 nov men är ganska oregelbunden så hoppas den dyker upp tidigare än så. Tänkte faktiskt boka tid hos gyn med bara för att kolla upp mig. Har cykler mellan 32 och som längst 54 dagar och det känns inte normalt
Visserligen bara andra försöket än men magkänslan säger mig att det här kommer bli en kamp och min magkänsla brukar stämma. -
Låter klokt och sunt. Önskar bara jag var liiite bättre att släppa mobilen helt på kvällarna då den nästan till 100% förknippas med jobb för mig och jag inte måste kolla mailen kl 20:00, 22:30, 00:00 osv Inte lika sunt :DMattfransar skrev 2015-10-28 07:26:56 följande:Ja jag har haft några tafatta försök att lägga ifrån mig telefonen på kvällarna, men det har funkat dåligt. Jag ska faktiskt försöka igen. Samtidigt så kan instagram i 15 min vara en avslappning för mig mitt i all jobbstress och hemmastäd...Men kan ju kika när barn har lagt sig och försöka foka på dem de få timmar man har em/kväll (vi jobbar heltid).
-
Haha :D Ilska typ PMS gånger 1000 brukar ju vara ett säkert tecken på graviditet :) iaf har det varit så för mig. Håller tummarna att Inheavens hostande av gravidbaciller i tråden smittats vidare till dig :)E som i Elin skrev 2015-10-28 22:18:45 följande:
Idag har min man och våra vänner skämtat om att jag verkar gravid. Jag känner mig mest superirriterad och tycker att min man är asjobbigt och att vi nog måste riva ut köket - pronto!
Haha, man kan ju alltid hoppas att jag är gravid. Vore jobbigt om min man var så där knäppa på riktigt och vårt hus så fult som jag känner idag.
-
Men åh!! GRATTIS!!!! Vilken rolig nyhet :) Glöm inte att hosta vidare gravidbaciller på oss andra, vi hoppas på en epidemi.E som i Elin skrev 2015-10-30 08:19:49 följande:
Haha, ja! Jag skulle ju inte testa hade jag bestämt. Men vakande i natt och var superkissnödig och hade jätte ömma bröst. Det har jag aldrig. Inte ens runt mens. Så hade jag två test hemma och tänkte att, ja, vad tusan, jag testar.
Blev väldigt starkt test, trots att det är bim - 3 och att det bara var 4 timmar sedan jag kissat.
Men vågar inte riktigt tro på det...
Förutom ilskan vad har du haft för symptom? -
Ditt plus har satt igång min längtan till tusen :) hoppas du smittade oss ordentligt.E som i Elin skrev 2015-10-30 12:54:16 följande:
Host host! Nu kommer nog vi alla plussa!
Min man har varit övertygad i en vecka, så har sa bara - Ja,det visste jag ju!
Mest pga humöret tror jag ( fast jag försöker hålla fast vid att det är han som är jobbig, inte jag som är Lättretlig)
Sedan känner jag lite i fogarna ( Sittbenen)'och det liksom stramar i ljumskarna och känns som kramp över blygbenet. Det pirrar i brösten, som det känns när mjölken rinner till. Jag är yr och lite illamående ( men tänker/ hoppas att det inte har med detta att göra, annars blir det nog en tuff första tid).
Har ni mått sämre med ert andra barn än första? Hur skiljde sig era graviditeter åt?
Jag mådde toppen under min första graviditet. Lite lätt äcklad ibland bara men under den andra så mådde jag pyton från v 8 och fram till v 17-18. Första var en pojke och andra en tjej så antingen stämde myten eller så var det bara för att det var andra graviditeten som gjorde att jag mådde så illa.
Använde du ÄL-tester? -
Trist fast det inte är över för ens det är över. Har du någon pms-känning?Drömmer om tre skrev 2015-10-31 23:34:51 följande:
BIM i morgon, men tog ett test idag dom var neg så hoppet är minimalt!
Jag har inte ens kommit förbi ÄL och känner redan det blev inget deppen :( -
Jag har skrivit ned mina symptom innan plus med mina två tidigare barn och båda gångerna så kändes det som om mensen skulle komma när som helst :) Minns att jag sprang och tittade hela tiden :DDrömmer om tre skrev 2015-11-01 16:37:18 följande:Ingen mens ännu, men känns som den kommer när som. Tog ett test i morse igen, men det var också neg...
Har haft 26 dagar mellan länge, men hade 28 dagar sist, idag är 27 dagar så i morgon borde ju mensen verkligen dyka upp.
Har mensvärk och är allmänt sur :)
Jag håller tummarna för att du inte kommer få någon mens. -
Trist men skönt att du inte verkar ta det så hårt. Tror jag lånar lite av den attityden :) heja heja.Drömmer om tre skrev 2015-11-02 21:23:23 följande:
Mensen kom i morse, men det var väntat efter allt testande :)
Nya tag denna måndag!