Inlägg från: bamboobaby |Visa alla inlägg
  • bamboobaby

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Beebii skrev 2015-12-09 09:56:25 följande:

Villbligravid grattis till eran bröllop!!

De flesta kan nog känna igen sig i deppet över att inte få plussat. Man vill ju vara en av dom som gör det direkt! Men jag försöker se det positivt och att jag nu får en ny chans att kissa på en sticka som säger plus och gravid

Stort grattis till mattfransar oxå!

Snart är det vår tur Bamboobaby tänk att du inte ska bli gravid förrän i maj eller så, då går det nog av bara farten :-P

Haha får nog tänka så då känns det närmare än att tänka att det aldrig någonsin kommer ske igen :( Maj.... mycket bra månad, vi satsar på det :)
  • bamboobaby
    Enlitentill skrev 2015-12-14 12:50:26 följande:
    Jag testade så svagt positivt på bim+1 med cb plus att jag definitivt fått negativt på bim -1. Fick negativt på digitala på bim +1 också. Men är nu i vecka 10. Lycka till
    Okej! Jag har plussat innan BIM en gång och den andra gången 3-5 dagar efter BIM för att jag lyckades hålla mig från att testa. Nu testade jag negativt (som förväntat) på BIM-1 (billiga testers graviditetstest) och tänkte inte mer på det men nu är jag på dag 30 i cykeln och min mens brukar komma på dag 27-28 och aldrig senare än dag 29. Tycker allt varit lite knasigt den här månade och jag har också tagit cellprov, kan sen mens bero på det?
  • bamboobaby
    Novixi skrev 2015-12-14 22:39:11 följande:
    Ja testade negativt på BIM +6 men positivt på BIM +12.

Kan ju vara så att din ägglossning kom senare än vanligt?
    Har du plussat sent med båda dina barn?

Skulle kunna vara så. Typisk nog så var den här månaden den månaden jag la undan ÄL-stickorna för att minska pressen haha.

Har inte heller några tecken på varken mens eller graviditet förutom ömma bröst men det får jag vid både och det med.

Kan mensen utebli om man inte haft någon ÄL?
  • bamboobaby
    Novixi skrev 2015-12-16 10:34:27 följande:
    Nej jag har två barn sen innan och med första plussade jag på BIM +1/2 och med andra plussade jag på BIM dagen.

Aldrig såhär sent så jag trodde absolut inte att det tagit sig för oss.

Jag vet att jag hade äl senare än vanligt denna månaden för jag tempade mig. Dagen efter jag skulle haft äl så hade tempen fortfarande inte stigit, en vecka senare när jag tempade igen så hade den stigit. Tyvärr tempade jag inte däremellan så jag vet inte exakt när jag hade äl, bara att den var upp till en vecka försenad.

Tror det var därför jag plussade så sent.

Mensen får man även om man inte fått äl. De säger att ca 1-2 månader under året så har man inte äl. Sen kan ju mensen hoppa över nån månad på helt friska människor utan att det är något fel.

Hoppas du snart får antingen pluss eller mens! Jag vet hur frustrerande det är att inte få något av det! Lycka till!
    Det låter så intressant då jag inte heller gått över tiden så här pass mycket vid tidigare plus (och fortfarande inget plus här)

Dag BIM+4/5 och ingen mens men om ÄL var senare så måste vi ha missat den och även om simmarna kan överleva några dagar så borde det troligast vara mens på gång som av någon anledning dröjer.

Superskumt men inget annat att göra utöver att vänta och se.

Stort tack för dina svar :) har väckt ett litet hopp i mig.
  • bamboobaby
    Bodrum skrev 2015-12-17 19:18:25 följande:

Grattis Mattfransar!

Jag tog ju också en paus, men är tillbaka i alla fall för nu. Testade negativt ikväll, BIM-1 eller -2. Känns definitivt som mensen är på väg. Rynkar på näsanBlä. Men det positiva är ju att jag får dricka champagne på nyårsafton. Glad Väntar tills det är helt bekräftat med att ta bort mig från BIM-listan, men jag hoppas nu på graviditet under 2016 istället.

Bebis 2016 yeaaaaaah det är jag med på. Min mens kom idag 5/6 dagar efter BIM. Undrar lite vad som hände där men nu är vi på banan igen :)
  • bamboobaby

Hej där alla!
    Rum för en till?
    Jag hängde lite i tråden för något år sedan men vi la ner allt nästan direkt då vi var tvungna att skjuta på det men nu tillbaka :)
    Inne på ett halvhjärtat första försök då snöstormen kom emellan oss och ÄL och vi befann oss på olika orter under brinnande ÄL :(
    Håller tummarna för en liten 2017

• bamboobaby
    Bodrum skrev 2016-11-13 07:04:26 följande:

God morgon! Tog ett test idag och...
    Svagt visserligen och jag om någon vet att man absolut aldrig kan ta ut något i förskott, men det ser ju positivt ut eller hur? Ska verkligen försöka njuta lite av detta nu för oavsett hur det går kommer ångesten snart slå till. Om det skulle gå vägen skulle det bli ett lyckligt slut, trots allt, efter 1 MF och 2 MA som slutat i två skrapningar och en titthålsoperation. Känner helt klart att vi i så fall förtjänat detta! Ha en bra dag Fars dag alla! 

Men blir helt tårögd va fint :) Verkligen er tur nu. Önskar er all lycka och ett stort Grattis!
  • bamboobaby
    CT0310 skrev 2016-11-13 11:16:37 följande:

Tog ett till test imorse och cb digitalt. nr3 bakas =D blev en perfekt farsdag present

^-^
    Grattis vilken present :D
  • bamboobaby

Hej igen! Någon mer här som har BIM runt den 26e november?

Vet att det är fysiskt omöjligt att känna något nu och jag försöker låta bli att känna efter men jag kan inte sluta. Lovade mig själv att inte bli besatt och det höll sig inte i många timmar .......eller minuter :(

• bamboobaby
    Zora skrev 2016-11-16 11:30:56 följande:
    Jag har Bim 25:e.

Jag kommer strunta blankt i alla "symptom" den här gången... förra månaden hade jag massor!!!! Och jag vet ju egentligen att det inte är riktiga symptom .. med de andra barnen har det inte dykt upp riktiga symptom förrän efter Bim.

Dessutom har jag börjat misströsta lite och det känns som att det inte blev nåt den här gången heller. Tycker också vi fick till det för få gånger för att jag ska kunna känna att vi gjort allt vi kunnat, så känns redan kört trots att vi prickade Äl..
    Va kul att vi är två då som har BIM. Låter så klokt att inte leta symtom jag är imponerad av dig. Har gått bättre idag då jag haft fullt upp och tittar jag i kalendern så ser det ut som om jag inte kommer hinna tänka på det framöver heller (hoppas hoppas), önska mig lycka till!
    Känner igen mig i misströstan. Kan inte se en graviditet i framtiden och rustar för en rejäl kamp för att bli gravid. Har ni jobbat på en trea länge?
  • bamboobaby
    Zora skrev 2016-11-16 20:58:41 följande:
    Ja det är jättesvårt att inte leta symptom. Men jag har liksom gett upp. Vi prickar Äl (använder Äl stickor och tempar) och det blir ändå inget. Kan ju förstås ta tid, särskilt när man är lite äldre. Men det känns ändå hopplöst.

Vi har nu försökt sen mensen kom tillbaka efter amning, vilket var i maj, så 6 månader. Tog 7 månader med tvåan så jag kanske inte borde "ge upp" än.

Har ni försökt länge?
    Vi gjorde 1-2 försök för något år sedan men sen kom vi av oss på grund av jobb mm så nu kör vi försök nr 1 för andra gången hahaha Hur gammal är du? Jag är 35 år så jag känner mig stressad. Båda mina andra blev till direkt och jag känner i hela kroppen att så kommer det inte bli nu och att det här kommer ta tid, tid som jag inte har. Försöker bära med mig att snittet för att bli gravid är 7 månader och det gäller ju de yngre kvinnorna så med lite kämpaglöd 1 år kanske?

Håller tummarna hårt för oss båda för år 2017 är året det händer har jag hört ;)
  • bamboobaby

Idag kom mensvärken så nu är snart mensen igång. Försöker peppa mig inför december och BIM som troligtvis infaller på julafton :)

• bamboobaby
    ninjas skrev 2017-01-08 22:06:44 följande:

jag har bim på lördag och har ett cb testa-tidigt det står att man kan ta det 5 dagar innan bim. men hur tillförlitligt är det om jag skulle ta det i morgon då är det ju 5 dagar precis. är det bättre att vänta tills på tisdag med det tror ni? har inga som helst känningar hur jag än känner efter så det känns som att det inte blir nått denna månaden heller.

Jag testade med dom på BIM -3 och inte på morgonen. Det blev ett svagt men tydligt plus. Morgonen efter blev det ett mycket starkare plus. Hade alla tecken på att mensen skulle komma och tog bara testet första gången som en extra försäkran att jag skulle kunna ta det där glaset bubbel med släkten med gott samvete men så blev det inte :)
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)