• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • smultronhesten
    dahlia92 skrev 2015-02-16 21:22:20 följande:

Tror faktiskt att vi redan påbörjat en BF-lista som finns i början av tråden. Förstår självklart att det är svårt att leta upp den men vi är flera som varit med från början som står med på den som nu försvinner i och med den nya.

Men om någon vill lägga till mig i den nya vore det iaf snällt. :) Är inte så teknisk av mig så lär bara sabba listan annars. :P

5/10 Dahlia92, 1:a barnet, Västra Götaland

La till dig nu
    Allt kan sägas på ett bra sätt, kom ihåg det! ***BF oktober 2015***
  • dahlia92
    smultronhesten skrev 2015-02-16 21:39:11 följande:
    La till dig nu
    Tack vad snällt. :)
  • Silverguld
    hannap90 skrev 2015-02-16 20:56:21 följande:
    Okej :) ja, de gör ju det. Men jag ska göra ett vaginalt ultraljud nästa vecka men bara för vi inte riktigt är säkra på hur på långt gången jag är :)
    Men va? Blir nästan avundsjuk, haha! Hade gärna gjort ett ultraljud.. Vet inte heller riktigt hur långt gången jag är, hade oregelbunden mens så BM tror jag är 2-3 veckor längre gången än jag tror. Men hon tyckte inte att det var någon idé att göra ett ultraljud såhär tidigt.. :( var går du?
  • Fruskotte
    kds skrev 2015-02-16 21:06:06 följande:

Jag tänkte höra mer er om någon av er i Stockholmstrakten vet eller hört om en bra MVC? Jag hann bara gå på ett möte innan mitt MF i december men den barnmorskan var ingen höjdare och jag fick verkligen ingen ro känsla alls eller ordentliga svar på alla mina frågor och funderingar. Det var på min lokala MVC utanför Sthlm City. Jag väntar ju mitt första barn och eftersom första "rundan" gick åt fanders så är jag lite extra känslig nu och vill verkligen ha en barnmorska jag känner lyssnar och förstår. Jag har kikat runt på privata mottagningar men har fått sån dålig info på nätet om vad som verkligen är bra och inte. Kikat på Mama Mia och Privata Barnmorskor. Vore super tacksam för lite tips :)

Jag gick på mama mia söder förra grav och kommer gå tillbaka till min barnmorska nu igen ???? det blir lite resväg men helt klart värt det. Ulrica heter hon och jag kan varmt rekommendera henne!
  • hannap90
    Silverguld skrev 2015-02-16 21:48:24 följande:

Men va? Blir nästan avundsjuk, haha! Hade gärna gjort ett ultraljud.. Vet inte heller riktigt hur långt gången jag är, hade oregelbunden mens så BM tror jag är 2-3 veckor längre gången än jag tror. Men hon tyckte inte att det var någon idé att göra ett ultraljud såhär tidigt.. :( var går du?

Jaså? :o konstigt att du inte också får göra det då! Jag går på riksens ständer, du då? :)
  • Flerattälska

Hej, jag hoppar gärna in här i er grupp. Jag är en gift norrländska som sedan tidigare har en son född -12. Jag plusade i helgen och har BF 24/10 (någon får gärna hjälpa mig att lägga till mig i listan). De symtom jag har är ömma bröstt sedan några dagar efter ÄL och Idag kom tröttheten och hjärtklappning. Illamåendet är bara en lite diffus känsla som kommer ibland men molvärken har satt igång. Just nu är jag bara såå glad över att vara gravid. Vi har tidigare haft missfall så vi håller alla tummar och tår för att pyret håller sig kvar hela tiden ut

• JLH87
    kds skrev 2015-02-16 21:06:06 följande:

Jag tänkte höra mer er om någon av er i Stockholmstrakten vet eller hört om en bra MVC? Jag hann bara gå på ett möte innan mitt MF i december men den barnmorskan var ingen höjdare och jag fick verkligen ingen ro känsla alls eller ordentliga svar på alla mina frågor och funderingar. Det var på min lokala MVC utanför Sthlm City. Jag väntar ju mitt första barn och eftersom första "rundan" gick åt fanders så är jag lite extra känslig nu och vill verkligen ha en barnmorska jag känner lyssnar och förstår. Jag har kikat runt på privata mottagningar men har fått sån dålig info på nätet om vad som verkligen är bra och inte. Kikat på Mama Mia och Privata Barnmorskor. Vore super tacksam för lite tips :)

Jag undrar detsamma. Först tänkte jag gå till den som ligger närmast, men nu lutar det nog åt mamamia (som också ligger rätt nära). Känns som många rekommenderat dom :)
  • empeli

Stockholm bor jag i ????

Jag har gått på mama Mia i kista och är super nöjd med dem! Haft raija som jobbat på söder också ! Kommer ha henne denna gången med kommer blir blodprov vecka 11+0 sen inskrivningssamtalet och ul den 25 mars då är jag i v 12+2 . Var inte de lite sent för inskrivning , jag trodde man gjorde de mellan typ 8-10

• Silverguld
    hannap90 skrev 2015-02-16 21:58:03 följande:
    Jaså? :o konstigt att du inte också får göra det då! Jag går på riksens ständer, du då? :)
    Jag går också på riksens ständer! Men men, får klara mig utan. Hoppas ditt går bra, hur långt gången är du på ett ungefär? Ni får kanske se ett tickande hjärta! Gud vad häftigt! Hoppas allt går bra! Jag har haft "träningsvärk" i livmodern (tror jag) de senaste dagarna, känns jättekonstigt! Hoppas det är som livmodern växer så det inte är något dåligt :(
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015