• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • corran
    Lillemy1980 skrev 2015-02-16 09:07:36 följande:

Var i dag på tidigt ul och blev helt knäckt. Inget foster syntes, bara gula säcken. Han var osäker på om jag hade kommit mycket kortare än jag trodde själv eller om det inte utvecklades. Så nu får jag vänta 2 veckor för att se vad som händer ... Vill bara lägga mig ner och gråta

Vilken vecka har du räknat att du är i? 
    Hade du koll på ägglossningen? 
    Kan du inte ta ett graviditetstest och se om det blivit starkare eller svagare?
    Hoppas det bara är så att du är mindre gången än vad du trott! Kram
  • Lillemy1980
    corran skrev 2015-02-16 18:09:41 följande:

Vilken vecka har du räknat att du är i? 

Hade du koll på ägglossningen? 

Kan du inte ta ett graviditetstest och se om det blivit starkare eller svagare?

Hoppas det bara är så att du är mindre gången än vad du trott! Kram

Jag har räknat att jag gick in i vecka 8 i dag (7+0) sista mens 29 december. Tog ett cb digital i dag som visade gravid 2-3. Men för 3 veckor sen testade jag 1-2 med cb digital. Får bara hålla tummarna för att något har hänt tills på torsdag. Kram
  • corran
    Lillemy1980 skrev 2015-02-16 18:27:26 följande:
    Jag har räknat att jag gick in i vecka 8 i dag (7+0) sista mens 29 december. Tog ett cb digital i dag som visade gravid 2-3. Men för 3 veckor sen testade jag 1-2 med cb digital. Får bara hålla tummarna för att något har hänt tills på torsdag. Kram
    Håller verkligen tummarna för glada nyheter på torsdag!
    Är ju iaf bra att testet ökat från 1-2 till 2-3 :)
  • Lillemy1980
    corran skrev 2015-02-16 18:35:17 följande:

Håller verkligen tummarna för glada nyheter på torsdag!

Är ju iaf bra att testet ökat från 1-2 till 2-3 :)

Ja det är ju det, men man hade ju trött på lite mera veckor efter 3 veckor... Men som sagt det får vi se på torsdag ????
  • hannap90

Jag hoppar gärna in här. Troligen bf 12 oktober, men ska göra ett vul nästa vecka för att fastställa hur långt gången jag är då min mens har spökat en del. Nu vill man bara att veckorna skall gå så man kan berätta för alla :)

• Fru Hermelin

Oj vad det hänt grejer här inne! Knappt en hinner läsa ikapp och jag var ändå inne senast igår kväll!

Grattis till alla nya! Vad kul att det börjar bli så många. Är det någon som är bra på det här med bf-listor tro, som känner sig manad att knåpa ihop en?

Själv väntar jag 2:a barnet bf 21/10 om allt går som det ska.

• Fru Hermelin
    JLH87 skrev 2015-02-15 15:04:05 följande:
    Ja det var ju rätt nära! :) Har du en mvc där i närheten då eller? Själv har jag hittat en som ligger vid Gullmarsplan, den är nog närmast mig och även på väg till jobbet.

Kul de där med cravings. Får se om man själv får några :P
    Himmel, det har skrivits så mycket att jag knappt hittade tillbaka till ditt inlägg!

Ja, jag har faktiskt två alldeles i närheten. Här bor ju i princip bara barnfamiljer så det behövs väl! Ringde och bokade tid idag för första besöket.

Hur går det för dig?
  • Irlais

Hej tjejer jag plussade förra veckan med bf 24/10, nu vågar jag hoppa in här. Väntar andra barnet och bor i Stockholm.

Har oväntat mycket hormonutbrott, så till den grad att jag satt och grät imorse pga barnet var så kinkigt... Känns väldigt jobbigt, hoppas humöret stabiliseras snart. Illamående och ömma bröstvårtor sen två v tillbaka nästan men mår annars bra :)

• hannap90
    sockersöt85 skrev 2015-01-27 20:26:52 följande:

Hejsan!

Hoppar oxå gärna in här, BF 6/10. Är lite nojig då jag flera dagar har blött, idag är första dagen utan blod, stickan är positiv o det digitala testet visade 2-3 veckor, hoppas att det finns att lite pyre långt där inne. Försökte få ett vul men verkade svårt via bm. Har bokat ett tidigt ul i februari, nu är det bara att hoppas på att fler symtom kommer och inga mer blödningar.

Andra barnet, bor i nordöstra Skåne.

Är det i Kristianstad du bor? :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015