• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Lillemy1980

Brösten är onda och illamående och trött som bara den. Det kommer nog gå bra skall du se, jag var också nervös...

• Marsvensson

Ah okej.. Ja för jag går in i v 8+0 fred den 27 feb, så ska boka för tidigt ul denna vecka där dem kan se hjärtaktivitet osv och dem kunde bara se det från vecka 8, där jag ska göra det iallafall.. Ja hoppas verkligen det går bra för dig om två veckor !!

Lillemy1980 skrev 2015-02-16 09:49:34 följande:

Om man räknar efter sista mens så går jag in i vecka 8 i dag (7+0) hoppas det är så att det bara inte syns än....

• Lady 10

håller tummarna för dig om två veckor .

Lillemy1980 skrev 2015-02-16 09:49:34 följande:

Om man räknar efter sista mens så går jag in i vecka 8 i dag (7+0) hoppas det är så att det bara inte syns än....

• Lillemy1980

Märkligt. Testade med en cv digital nu och den visade gravid 2-3. För 3 veckor sen när jag tog den första gången visade den 1-2... Vad händer?????

• moonlight2015
    Lillemy1980 skrev 2015-02-16 12:16:23 följande:

Märkligt. Testade med en cv digital nu och den visade gravid 2-3. För 3 veckor sen när jag tog den första gången visade den 1-2... Vad händer?????

Det ska vara morgonurin om du ska få en korrekt "veckoindikation"... Misstänker att det inte är morgonurin du testat med och därför kan det ge missvisande resultat. Hade du använt morgonurin, hade det förmodligen (om allt är som det ska) visat på 3+ och betytt att du är i minst 5:e graviditetsveckan. Får jag fråga om du brukar ha regelbunden mens? Att hcg:n stigit är ju iaf att se som ett ganska gott tecken. Mitt tips är att testa med morgonkisset imorgon bitti. Lycka till.
  • Lillemy1980

Ok. Nej det var inte morgonurin. Min mens är någonlunda regelbunden, +- några dagar bara. Tycker det är så konstigt. Kan embryot ha slutat växt, skulle det visa gravid då??

• Lillemy1980

Ok. Nej det var inte morgonurin. Min mens är någonlunda regelbunden, +- några dagar bara. Tycker det är så konstigt. Kan embryot ha slutat växt, skulle det visa gravid då??

• Anna Ivarsson

Går in i v.7 nu! Lätt att komma ihåg när de alltid är på måndagen:) jag väntar mitt första! Vad hade ni för symptomer? Jag har lite smått illamående lite då och då, yrsel och hjärtklappning och ömma bröst från helv***t och självklart trött .. Måste dels redan nu berätta för min närmsta chef att jag är gravid ifall jag skulle svimma på jobbet så skulle de inte behöva ringa ambulans (tyckte jag lät lite kul)

• Marie14
    Anna Ivarsson skrev 2015-02-16 12:52:46 följande:

Går in i v.7 nu! Lätt att komma ihåg när de alltid är på måndagen:) jag väntar mitt första! Vad hade ni för symptomer? Jag har lite smått illamående lite då och då, yrsel och hjärtklappning och ömma bröst från helv***t och självklart trött .. Måste dels redan nu berätta för min närmsta chef att jag är gravid ifall jag skulle svimma på jobbet så skulle de inte behöva ringa ambulans (tyckte jag lät lite kul)

Jag har jätteömma bröst då och då. Lite yrsel och trötthet. Illamåendet kommer och går, just nu så är det inte så mycket alls. Misstänkte att gravsymtom kommer och går. 

Går också in i vecka 7 idag :)
  • moonlight2015
    Lillemy1980 skrev 2015-02-16 12:51:42 följande:

Man kan få positiva gravtest ett ganska bra tag efter MA... Kroppen uppfattar inte alltid att embryot inte klarat sig och det kan då ta flera veckor innan kroppen börjar stöta ut det. Ibland måste man dessutom "skrapas" om kroppen inte hängt med.

Men nu ska vi inte ta ut det värsta utan håller tummarna för att din lille knodd snart visar sitt lilla tickande hjärta.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015