Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Jag är i v 7 (6+3) har ömma och fylligare bröst, ömheten blir värre ibland.. Sen är Jag något så kopiöst trött, har aldrig varit såhär trött.. Illamående har jag inte fått än..blir också lätt yr ibland ? Inte alls ofta, sen har jag molande värk ibland, är mer hungrig pch törstig också.. Ska på mitt första möte med bm på måndag den 23 feb:) sen tänke jag boka tidigt ul också , som man kan ta i v 8 +0, privat såklart , men då kan man se hjärtaktivitet osv :)
Ja precis , graviditet symtom kommer och går , alla graviditeter är unika , vissa känner mer och vissa känner inget alls :p min kompis fick t.ex reda på att hon var gravid i vecka 13;p så det är så olika för person till person :)
Jag har jätteömma bröst då och då. Lite yrsel och trötthet. Illamåendet kommer och går, just nu så är det inte så mycket alls. Misstänkte att gravsymtom kommer och går.
Går också in i vecka 7 idag :)
Man kan få positiva gravtest ett ganska bra tag efter MA... Kroppen uppfattar inte alltid att embryot inte klarat sig och det kan då ta flera veckor innan kroppen börjar stöta ut det. Ibland måste man dessutom "skrapas" om kroppen inte hängt med.
Men nu ska vi inte ta ut det värsta utan håller tummarna för att din lille knodd snart visar sitt lilla tickande hjärta.
Jag går in i vecka 8 på onsdag, och ska till bm på fredag för att få information om fosterdiagnostik eftersom vi sagt att vi vill göra kub-test :) ska ni göra det?
Jag hoppas lilla ärtan lever därinne! Man är så orolig att det ska hända något därinne utan att man märker det!
Jag skall ta kub test, vet dock inte när det blir. Får se hur det här utartar sig nu i första hand. Här absolut inte märkt något konstigt så hoppas allt är som det skall vara

Kan vara skönt att jämföra resultat sen och få stöd om något skulle vara fel och man måste ta ett jobbigt beslut... men förhoppningsvis slipper vi alla det!
Jag mår allt mer illa, det kommer lite då och då men aldrig så pass mycket att jag behövt kräkas (vilket är min största skräck). Men det känns verkligen som att det kommer komma det med :( Har ingen aptit trots hunger, jag känner mig så äcklad av allt. blää
Ja det ska bli himla kul att berätta och se hur alla reagerar :)
hmm, ja när man räknar veckor så ska man väl räkna från sin senaste mens första dag, men egentligen blir man ju inte gravid förs vid ägglossning så de två första veckorna är man ju egentligen inte gravid. Men det är nog så man ska räkna :)
Eftersom jag fick MA för några månader sen vågar jag inte tänka så mycket eller glädja mig. Jag är här inne och läser och inser att mina enda symptom är lite lite ömma bröst. Vågar inte hoppas. Ska boka tidigt UL så fort jag kan, men man måste vara typ 8+0 för att få boka det och jag är än så länge bara 4+5! Suck!
Jag fick en nytt vul på torsdag. Läkaren sa att man borde se då om det här hänt något. Hoppas, hoppas.....
uote=74860350][quote-nick]Mira14 skrev 2015-02-15 15:14:25 följande:[/quote-nick]Idag var jag ute och sprang för första gången sedan jag plussade och det kändes riktigt skönt. Illamåendet la sig under löpturen! Jag trodde man skulle ta det lugnt med just löpning men på inskrivningen såg hon förvånat på mig och sa "ut och spring" och "det är väl klart du ska springa". Hon menade att kroppen alltid säger ifrån om det inte är bra vilket kändes skönt att höra. Jag bävade för att ta upp det när min sambo var med för han är lite nojig och gammaldags så det var skönt att barnmorskan var så avslappnad till träning
Dock vågar jag inte köra på med militärträningen.. Trots att hon tyckte det men nej, där går gränsen till vad jag klarar av just nu