• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • hannap90

Silverguld, såg att du också bor i Kristianstad, roligt! :)

• Momo
    Lady 10 skrev 2015-02-16 02:55:03 följande:

Hej på er,

Hoppar in här jag med. Plusade i fredags så helt nytt. Dock så har jag nästan inga symptom alls förutom den dagen jag plusade så var det lite molvärk i tjejmagen. Dock så sover jag väldigt illa och vaknar 02.00 o inte kan typ somna om. Är dock bara 4+3 änligt appen. Kanske tidigigt ännu. Min förra graviditet var hemsk med typ illamående från v 6 till slutet. Hoppas inte på samma.

Hjälp tjejer! Borde jag vara orolig att jag inte har några symptom alls eller??? När kom symptomen för er?

Hej! 
    Jag kräktes till ca v.22-23 med första barnet och hade alla symtom på en och samma gång från det att jag plussade. Denna graviditet kände jag absolut ingenting, har ett MA i bagaget så jag var jätteorolig att det hänt igen. Var på tidigt VUL förra veckan och där fanns en tidig graviditet som läkaren uppskattade till sen v.5. Men inget hjärta kunde läkaren se, hon sa att det var för tidigt ännu. Jag var ju fortsatt orolig för MA eftersom jag mådde tipptopp. MEN dagen efter kom illamåendet. Har aldrig varit så glad för illamående som nu! haha
    Så jag hoppas att det kommer för dig också, men kanske några veckor senare än senaste grav? :)
  • Silverguld
    hannap90 skrev 2015-02-16 20:32:46 följande:

Silverguld, såg att du också bor i Kristianstad, roligt! :)

Världen är liten! Men spännande detta, jag tror nog inte riktigt på det ännu, haha! Min första graviditet. :)
  • hannap90
    Silverguld skrev 2015-02-16 20:43:14 följande:

Världen är liten! Men spännande detta, jag tror nog inte riktigt på det ännu, haha! Min första graviditet. :)

Ja samma här :) känns overkligt men riktigt riktigt roligt. Har du skrivit in dig än?:)
  • Silverguld
    hannap90 skrev 2015-02-16 20:47:39 följande:
    Ja samma här :) känns overkligt men riktigt riktigt roligt. Har du skrivit in dig än?:)
    Ja, har varit på hälsosamtal och ska på inskrivningen om några veckor. Ser fram emot det! Jag hade velat göra ett ultraljud men de erbjuder bara det runt vecka 18/19..
  • hannap90
    Silverguld skrev 2015-02-16 20:54:37 följande:

Ja, har varit på hälsosamtal och ska på inskrivningen om några veckor. Ser fram emot det! Jag hade velat göra ett ultraljud men de erbjuder bara det runt vecka 18/19..

Okej :) ja, de gör ju det. Men jag ska göra ett vaginalt ultraljud nästa vecka men bara för vi inte riktigt är säkra på hur på långt gången jag är :)
  • kds

Jag tänkte höra mer er om någon av er i Stockholmstrakten vet eller hört om en bra MVC? Jag hann bara gå på ett möte innan mitt MF i december men den barnmorskan var ingen höjdare och jag fick verkligen ingen ro känsla alls eller ordentliga svar på alla mina frågor och funderingar. Det var på min lokala MVC utanför Sthlm City. Jag väntar ju mitt första barn och eftersom första "rundan" gick åt fanders så är jag lite extra känslig nu och vill verkligen ha en barnmorska jag känner lyssnar och förstår. Jag har kikat runt på privata mottagningar men har fått sån dålig info på nätet om vad som verkligen är bra och inte. Kikat på Mama Mia och Privata Barnmorskor. Vore super tacksam för lite tips :)

• Längtan efter ett syskon

Lägg t mig på listan 25/9 3:e barnet

• dahlia92

Tror faktiskt att vi redan påbörjat en BF-lista som finns i början av tråden. Förstår självklart att det är svårt att leta upp den men vi är flera som varit med från början som står med på den som nu försvinner i och med den nya.

Men om någon vill lägga till mig i den nya vore det iaf snällt. :) Är inte så teknisk av mig så lär bara sabba listan annars. :P

5/10 Dahlia92, 1:a barnet, Västra Götaland

• smultronhesten

BF-lista Oktoberbebisar 2015

1/10 Silverguld, 1:a barnet, Kristianstad

5/10 Dahlia92, 1:a barnet, Västra Götaland

8/10 marsvensson, 1:a barnet, Malmö

9/10 johannajo93, 1:a barnet

10/10 mittnamnDoris, 5:e barnet

12/10 Hannap90, 1:a barnet, Kristianstad

14/10 Missma01

14/10 JLH87, 1:a barnet, Stockholm

19/10 corran, 2:a barnet