Inlägg från: Menstruella |Visa alla inlägg
  • Menstruella

Gravid i Linköping?

NovemberBarn skrev 2015-03-09 08:36:07 följande:

Hej, 
    Får jag lov att hoppa in?
    Är dock vääääldigt tidigt ute. Är i vecka 5, och har inte ens ringt Kvinnohälsan än.
    Är dock väldigt exalterad, och vill gärna prata av mig lite, då vi inte berättat för omgivningen än =) 
    29 år, bor i Linköping med min sambo och detta är första barnet!

Grattis! :D Då måste du nästan precis ha fått reda på det?
  • Menstruella
    Hjärterdam91 skrev 2015-03-09 17:38:30 följande:

De är tillbaka till och från. Men just nu har jag åkt på en rejäl förkylning och feber så den stör mer än symptomen! Hur är det med dina symptom ?

Krya på dig! Jag mår bra för det mesta, lite illamående vissa dagar men inte alls farligt. Däremot har jag börjat få foglossning som känns mer och mer, jobbigt i och med att jag har ett rätt fysiskt tungt jobb. 
  • Menstruella
    Cherie skrev 2015-03-10 08:38:50 följande:

Är det någon som kan svara på detta?

I två dagar har jag haft så sjukt ont i ländryggen/svanken på vänster sida. Det liksom smärtar och tar emot så fort jag bara rör mig. Kan det vara foglossning eller vad kan det bero på?

Slapp tack och lov foglossning i mina tidigare graviditeter så jag vet inte hur det känns.

Går in i vecka 17 idag

Det kan säkert vara foglossning, eller helt enkelt bara ryggont? Jag har ett foglossningsbälte som man spänner åt hårt över höfterna som är skönt när man står och går mycket om det är foglossning, kanske värt att testa!
  • Menstruella
    NovemberBarn skrev 2015-03-10 08:23:22 följande:
    Tack! Ja, jag plussade i onsdags :) 
    Än så länge har jag bara berättat för våra föräldrar, så det bubblar i hela kroppen på mig och jag får inte utlopp för det =) 

Snälla säg att tiden går fortare för just nu känns det som tortyr varje dag som långsamt segar sig fram.
    För mig har tiden gått jättefort! De där första veckorna kunde man ju inte fatta hur sakta tiden verkade gå men sen har det liksom bara flytit på och nu är snart halva graviditeten avklarad för mig, sjukt :) Tror det handlar om att man är så jättefokuserad på graviditeten första veckorna, men efter ett tag hinner vardagen ikapp en lite igen så man får annat att tänka på.
  • Menstruella
    Cherie skrev 2015-03-10 21:59:44 följande:
    Jag hoppas på bara ryggont, får se hur detta utvecklas de närmsta dagarna annars kanske ett foglossningsbälte är smart att investera i. Hittar man dom på Apoteket eller?
    Ja vi får hålla tummarna. Jag har lånat mitt från en vän, men min barnmorska sa att de finns att köpa i en affär som heter Lättsam, ligger på Nygatan.
  • Menstruella

Har ni andra som är runt vecka 17 som jag börjat känna några rörelser än?
    Ni som är längre gångna, när började ni känna? 
    Senaste dagarna har jag börjat känna något ibland när jag ligger ner, som små diffusa tryck och buffar som jag inte känt förut. Så svårt att veta vad det är när man inte har något att jämföra med, men tänker att det borde väl vara bebisen, hoppas iallafall! :)

• Menstruella
    äppelblomman skrev 2015-03-18 07:24:39 följande:

Hej! Jag hoppar in här om jag får? Plussade idag efter 3 års känslomässig berg- och dalbana med bl.a. ett antal IVF-försök.. Är sååå lycklig just nu.. Går in i vecka 6 idag tror jag.. :D

Grattis!! :) Känner du av några symtom än?
  • Menstruella
    Cherie skrev 2015-03-17 22:23:38 följande:

Herregud vilken smärta jag hade i ryggen. Det byggdes upp under fyra dagar sedan så sa det bara pang. Kunde inte ens ligga i sängen utan att det gjorde ont, jag grät av smärta så fort jag rörde mig, nej jag skojar inte. En smärta jag aldrig varit med om förut, satt inne i skelettet liksom, i bäckenet på vänster sida.

Nästa dag var det bara borta. Så konstigt. Har fortfarande lite känningar där smärtan strålade ut ifrån men har inte haft ont sedan dess.

Ang rörelser är det inte alls ovanligt att känna runt v 17, jag började ana redan i v 15 denna graviditet, som visserligen är min tredje men det är ändå över 6 år sedan jag var gravid sist dessutom verkar jag ha en vilding fär inne, helt otroligt vad det sprattlades under kub UL. Gick idag in i v 18 och känner skillnad på bebis och "luft i magen" såå härligt.

Nu börjar nedräkningen på RUL för mig. Måndag näst nästa vecka, åh vad jag längtar.

Låter ju fruktansvärt, hoppas att det inte kommer tillbaka! Har du kanske belastat ryggen fel på något sätt?

Så mysigt att känna att det rör sig!! Jag känner mer och mer för varje dag, när jag går och lägger mig på kvällen vaknar hen till och börjar härja runt :)
    Vi ska också på RUL då, om det är 30/3 du menar? Kul!
  • Menstruella
    Cherie skrev 2015-03-19 08:08:42 följande:

Ja precis måndag 30/3, snart kan man säga "nästa vecka" :)

Hihi kul att både du, jag och hjärterdam91 har UL samma dag.

Ska bli så mysigt när resten av familjerna också kan känna rörelserna, men det dröjer nog några veckor till.

Är det någon annan som har sjukt konstiga drömmar på natten? Jag har så fantasifulla, detaljrika ovanliga drömmar. Brukar inte alls drömma så här. Kan det bero på hormonerna?

Mina drömmar har förändrats på så sätt att dom är mycket mer "verkliga" eller vad man ska säga. Inte så att de är realistiska, för det händer ju sjukt konstiga saker, men själva känslan i drömmen är liksom som att man är vaken! Beror säkert på hormonomställningen :) Senaste nätterna har jag bara drömt förlossningsrelaterade saker som har slutat i kaos och panik, typ att jag fick göra kejsarsnitt på ica. Mindre trevligt, haha.
  • Menstruella
    Cherie skrev 2015-03-22 21:07:54 följande:

Haha nä kejsarsnitt på Ica får vi verkligen hoppas att vi lyckas undvika ;) men ja precis som du beskriver så känns dom sjukt verkliga.

7 dagar kvar till RUL :D:D det närmar sig.

Hur har helgen varit annars?

Vi har lyckats åka på magsjuka, hela familjen, började med mannen och sonen och nu är det min och dotterns tur. Fy vad risig man känner sig.

Ska försöka planera in nån trip till Ullared inom en snar framtid, har en hel del inköp till huset som behövs och så klart vill man ju spana in deras baby sortiment. Är dock rätt kräsen så vi får se hur mkt som följer med hem.

Hoppas veckan går fort!
    Jag har jobbat hela helgen, är rätt tungt nu för foglossningen blir bara värre :/
    Usch för magsjuka, krya på er!

Vi ska också ta oss till Ullared, även om jag egentligen får lite panik av så mycket folk och trängsel :p Tänker att man får ta många fikapauser så löser det sig!
Svar på tråden Gravid i Linköping?