Inlägg från: Menstruella |Visa alla inlägg
  • Menstruella

Gravid i Linköping?

Tisdag 17.15 utanför Espresso House alltså! Blir superbra :)

• Menstruella

Och jag har sån sjuk foglossning efter spring på jobbet att jag knappt tar mig ur soffan, så måste tyvärr hoppa denna gången också :( Känns jättetråkigt, men hoppas ni få tappra som ses får det trevligt!

• Menstruella
    casey skrev 2015-07-01 07:01:08 följande:
    Och jag i v32...har endast haft små känningar av halsbränna jag med annars ingenting :)
    Skönt att ni mår så pass bra, hoppas det håller i sig :) Själv klagar jag inte heller just nu för på fredag jobbar jag sista dagen, sen blir det nog soffläge resten av sommaren! 
  • Menstruella

Vecka 35 här, känns som en mindre evighet kvar tills vi får träffa bebisen!! Försöker att njuta av att få vara ledig och ta det lugnt men blir så himla rastlös, och trött på att inte ens kunna gå en promenad pga foglossningen!
    Men, tänker man på hur stor del av graviditeten som faktiskt är avklarad känns det lite bättre :) 

• Menstruella
    maliiin87 skrev 2015-07-13 21:58:47 följande:

Skönt att ni alla mår bra. Är ni nervösa inför förlossningen? Snart är det dags för några av er:) spännande:)

Jag längtar mest till förlossningen faktiskt, känns som att trots sjuk smärta och allt kommer det ju bli en fantastisk upplevelse :) och sen att få träffa sin bebis, och inte vara gravid längre... åh!
    Får väl se om man känner likadant när det väl är igång, haha.
  • Menstruella
    maliiin87 skrev 2015-07-14 12:41:27 följande:

Ja det är en härlig känsla att få upp sin bebis på bröstet.

Hoppas du slipper en lång förlossning. Min gick fort. Från att det började till han var ute gick det dryga 4,5h.

Från att vattnet gick till han var ute så tog det inte mer än runt 20 min. :)

Lustgas är att rekommendera sen när det är dags:) eller ja det är det ända jag har erfarenhet av och det var guld :)

Skönt att det gick så snabbt och smidigt! :) Tycker det är svårt att veta hur man ska tänka kring smärtlindringen, men tror jag kommer ta det som det kommer och försöka att inte "bestämma" så mycket i förväg. Man vet ju trots allt inget alls om hur det kommer kännas!
  • Menstruella

Var hos BM idag som konstaterade att bebisen har fixerat sig nu, har nog känt det senaste dagarna som en helt ny typ av obehag ;) liksom ilar och trycker hur mycket som helst neråt. Och magen har sjunkit ordentligt. Känns skönt på något sätt, även om det inte betyder att något är på g så har ju iallafall bebisen förstått att hon ska ut någon gång :D 
    Ni andra med BF hyfsat snart, har ni förberett allt? Alla inköp och så klara? Jag är nog klar med det mesta nu, så bara att vänta...

• Menstruella
    Lövet92 skrev 2015-07-16 20:07:29 följande:
    Skönt att veta att bebis är fixerad :) min ligger neråt men inte fixerad än så hoppas inte att han får för sig att hitta på något..

Vi är stort sätt klara, bara gym, babysitter och sy klart nestet som är kvar :) skulle nog behöva fylla på med mera kläder men tror att svärmor kommer fylla på det bra ;)

är du klar?
    Ja det känns tryggt. Vi är nog helt klara nu tror jag. Känns både bra och dåligt att ha fixat klart allt, vad ska man göra nu liksom. haha. Bara att vänta... :) 1 månad till BF idag! 
  • Menstruella

Hoppas ni hade en trevlig fika! Jag har inte riktigt vågat ta mig ut idag för har haft så himla konstiga känningar i magen hela dagen. Dels som ganska kraftig ihållande mensvärk som jag faktiskt vaknade av imorse, och ibland liksom krampar det till. Men ingenting som kan liknas vid värkar tror jag väl tyvärr :) men men, kan ju alltid hoppas på att något skulle vara på g snart även om det är önsketänkande! Känner mig rätt klar med att vara gravid, heh. 

• Menstruella
    casey skrev 2015-08-03 17:29:18 följande:

Vecka 37 idag, har varit hos bm och bebis är fixerad! :)
    Jobbar 2 veckor till sen 2 veckor tills BF. Dags att packa klart alla väskor så man är redo.
    Har ni några känningar än på att de kan va dags? Så svårt att veta hur de "ska kännas"
    Så spännande !! :)

Vad skönt att hen lagt sig tillrätta :D
    Jag har vad jag tror är förvärkar, några gånger varje dag. Nästan som vanliga sammandragningar men följs åt av mensvärk. Men den största förändringen är nog hur jäkla hungrig jag har blivit! Alltså, när jag äter ordentlig middag på kvällen är jag hungrig igen efter en timme. Inte konstigt att man har gått upp mycket i vikt sista tiden :) och på nätterna måste jag kissa minst varannan timme, men det känns som att kroppen har vant sig vid det så jag somnar om direkt tack och lov!

Hur är det med dig?
  • Menstruella
    casey skrev 2015-08-04 16:26:40 följande:

Tycker att det rör sig mer nu, bebisens rumpa känns ofta som en hård boll över min navel. Annars vet jag varken om de är fötter eller händer jag känner, men tydliga rörelser. Ibland svider de till när de känns som den sparkar på hudens allra tunnaste ställe.

Åh, vecka 40! Gud va spännande:) hoppas de går bra när de är dax! O hellre att all smärta kommer när de är dags än att de håller på i flera veckor innan:)

Jag upplever också mer rörelser nu trots all info man fått om att det ska kännas "mindre" :P kan ju verkligen se läskigt ut på magen ibland, som att bebisen verkligen försöker trycka sig ut med hjälp av en fot eller nåt. Haha :)
Svar på tråden Gravid i Linköping?