Inlägg från: Menstruella |Visa alla inlägg
  • Menstruella

Gravid i Linköping?

Usch, har så himla ont i magen idag, vet inte vad som är fel :( Var tvungen att stanna hemma från jobbet och nu väntar jag på att bli uppringd av Kvinnohälsan. Har haft ont sen igår kväll och det släpper liksom inte... Inte kul, man blir ju orolig. Hoppas att jag får komma in och kolla upp det!

• Menstruella
    Cherie skrev 2015-03-25 10:10:54 följande:
    Men fy stackare! Hoppas det inte är något allvarligt.

Vad sa dom på kvinnohälsan då?

Massa kramar
    IMHO skrev 2015-03-25 14:56:02 följande:
    Fy, vad jobbigt. Bra att du fick telefontid. Så länge man ringer tidigt brukar det ju gå. Hoppas ni andra känner er lika nöjda med Kvinnohälsan som jag. De och KK har varit guld värda under en riktigt tung första trimester. Andra trimestern har börjat bättre iaf.

Hoppas det går bra, Menstruella!
    Jag fick komma dit i förmiddags och dom klämde lite på magen och tog urinprover, men hittade inget konstigt. Fick även lyssna på hjärtat :) Verkar som att det onda bara är att det växer trots allt, men inte trodde jag det kunde göra SÅ ont. Nu känns det bättre iallafall! Fick så bra bemötande av barnmorskan, annars kan man ju lätt känna sig lite dumförklarad i kontakt med vården ibland.

Tack för stödet hörni :)

• Menstruella
    Lövet92 skrev 2015-03-28 23:52:27 följande:

Hej

Jag hoppar gärna in här om jag får? ????

Är 23 år gammal och gravid i v 20+3 (bf 11 aug) med första barnet.

Bor i Åtvidaberg men uppvuxen i Rimforsa/Linköping.

Roligt att få följa fler gravida som bor i samma område!

Hej, självklart får du det, välkommen! :)
    Ju fler desto roligare. Vi är ganska många med BF i augusti nu!
  • Menstruella

Nu har vi varit på RUL, kunde såklart inte hålla oss ifrån att fråga om kön fast vi tänkt det så nu har vi fått reda på att vi väntar en liten flicka :D och allt såg jättebra ut. Så skönt!!

• Menstruella

Hur mår ni tjejer?

Jag och sambon har börjat planera lite för föräldrapenningen, vilken djungel det är?! Hur långt fram tänker ni det är smart att ha ansökt från början? Vi vet att vi vill dela hyfsat lika på dagarna, men vi vet ju inte hur vi vill lägga upp det, ska jag vara hemma första halvan och han andra halvan eller vill vi dela upp det lite mer "styckvis" osv, känns ju jättesvårt att veta såhär innan barnet ens har kommit? Hur tänker ni?

• Menstruella
    BF-lista

22/5 maliiin87, 27 år, första barnet, Tannefors

16/8 kottex, 28 år, första barnet, Lambohov

21/8 Menstruella, 23 år, första barnet, Berga

30/8 casey, 26 år, första barnet, T1

19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan
  • Menstruella
    IMHO skrev 2015-04-09 20:32:56 följande:
    Haha, vem vet? Själv föddes jag tre veckor för tidigt trots att jag var första barnet.

Vore kul om vi lyckades ordna någon träff med blandade magar och bebisar i sommar. Bara ha det gott i Trädgårdsföreningen typ.
    En träff borde vi absolut se till att fixa när det är lite varmare ute, vore kul! :)
  • Menstruella
    Bakalitenkaka skrev 2015-04-09 19:07:46 följande:

Såg att ni tidigare skrivit om tips på vattengympa, jag har hört att PAUS Spa i Linköping ska ha jättebra vattengympa för gravida. Kan inte bestämma mig om jag själv tycker de e värt ett försök (kör själv lite gravidyoga just nu). Och vad gäller mammakläder tar jag gärna emot fler tips, är inte alls lätt och hitta. Hur gör ni med träningskläder t.ex.? Har haft supersvårt att hitta något över huvud taget.

Jag har också hört att dom är bra. Men det verkar som att man inte kan betala per tillfälle vid dom flesta ställena, vilket är tråkigt för såna som mig som jobbar lite hur som helst dag, kväll och natt :/ 

Haha just träningskläder har jag inte funderat på för träningspeppen har legat ungefär i botten sedan jag blev gravid ;) Tänkt hur många gånger som helst att nuu är det dags att komma igång igen när jag mår bättre, men det vill sig inte!
    Jag köpte en del vanliga (ej träning) mammakläder på Zalando i början av graviditeten som fortfarande funkar bra, ett tips är att kolla såna sidor. Annars är det bara H&M här i stan som jag hittat något över huvud taget på!
  • Menstruella

Nu har jag också fått tider för kontroller fram till förlossningen, känns att det som nyss var så avlägset börjar närma sig! Har blivit beviljad graviditetspenning också, så om 8 veckor går jag på ledighet :) Blir bra då magen redan är i vägen hela tiden på jobbet, haha.

Svar på tråden Gravid i Linköping?