• Lorainz

BIM Mars 2015

Tänkte att jag startar en tråd för oss som inväntar BIM i Mars 2015 och vill följas åt och förhoppningsvis få ett plus!

Jag och sambon ska påbörja vårt 10:onde försök nu efter mensens slut, och jag har då BIM 14/3. :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-28 15:13
    BIM-lista!

2/3 - ticcer
    3/3 - tuggummigirl, Metalizer
    4/3 majaG
    5/3 - M.49, Vattenglaset
    6/3 - Carolaj83
    7/3 - Becca88, minaday
    9/3 - sweetcandy, pepparkakan, eagle87, Nurik, Baby2014
    10/3 - Elyssa 81, Tett90, lanylena halo83
    11/3 - MartinaLarsen
    12/3 - lott77, malink80
    13/3 - Loven
    14/3 - Lorainz, Angdev
    15/3 - sowe81
    17/3 ? camifranky
    18/3 ? Ananasen, Miaomiao
    19/3 ? sweetheart80
    21/3 ? Thegiirl
    25/3 ? Fian88

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-07 10:21
    Plus-lista !
    90lindah - 3/3
    tuggummigirl - 3/3
    majaG - 3/3
    Tumvante - 4/3
    sweetcandy - 5/3
    Lorainz 7/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2015
  • Maria_Mango
    Riolina skrev 2015-03-09 17:23:36 följande:

Blev inte som jag hoppades på. Bim idag och för några timmar sedan kom mensen. Jag som var så säker på att jag skulle bli gravid direkt. Har 2 barn sen innan som blev till på första försöket. Fast jag förstår förstås att det kan ta ett tag på av olika orsaker. Nu blir det att vänta in nästa äl. Lycka till ni andra som fortfarande har hopp om att mars är eran månad.

Håller tummarna för dig nästa månad!
  • HCS
    halo83 skrev 2015-03-09 20:09:42 följande:

kan plötslig yrsel vara ett grav symptom?

Ja, har jag haft vid tre av fyra grav. Dock är jag det ibland innan mens också utan att vara gravid...
  • Tett90

Imorgon är de Bim .... :) blankt igår så har inga stora förhoppningar !

• ecmov

Hej allihop!

Jag sitter i en knepig situation! Igår, på BIM+1, tog jag ett gravtest, en uatv den digitala sorten från ett märke som heter Tent4 och en vanlig sticka från Testlagret, det digitala visade ett plus och vi blev eld och lågor här hemma! Men den vanliga stickan var negativ!? För att vi ville vara helt på den säkra sidan testade vi idag med (på BIM+2) med ClearBlue Plus och ett utav Testlagrets vanliga stickor, båda dessa visade negativt.. Mensen har ännu inte kommit. Jag har under ca 1 veckas tid haft molvärk och spänningar i "tjejmagen". Sedan i fredags fått som yrsel och illamående under eftermiddagen varje dag.

Jag vet själv inte vad jag ska tro. Vill så gärna hoppas, men samtidigt är jag så rädd för att kroppen spelar mig ett spratt.. Vad tror ni alla?! Min mens brukar vara väldigt punktlig. Och jag brukar aldrig ha mensvärk flera dagar i förväg.
  • sweetcandy
    schober skrev 2015-03-09 18:56:30 följande:

Aaah paniken som infinner sig när en del säger åt en att det ser ut som att man har PCO.
    Och nu snurrar hela huvudet och jag får bara upp alla möjliga hemska scenarion och tankar.
    Jag som är sjukt nojjig över allt som har med läkarvård att göra, och är livrädd för nålar. Vill typ gå ut och spy av tanken och blir snurrig att ens ens tänka på det.

Inväntar ÄL till helgen som kommer, och nu hoppas jag ännu mer att vi får ett plus denna månaden!

Inte ska du få panik <3

Ring en gyn och boka tid för att kolla. För mig räckte det med ett VUL för att se PCOn

Sen gå vidare därifrån <3

Gyn som konstatera min PCO tyckte vi skulle fortsätta försöka. Men jag ringde en privat klinik ist. Där gjorde dom också ett VUL och sen pratade vi om vår bakgrund osv.

Fick letrozol och metformin och ovitrell utskrivet. Ovitrell användes aldrig.

Om du bor i närheten av Uppsala så rekommenderar jag Carl von Linné kliniken :)
  • Angdev

Har BIM den 14:e och jag kan säga att jag är mycket mer nervös denna gång att det inte ska ta sig än jag var när vi blev gravida med sonen.... Har bebis på hjärnan konstant nu :)

• lindalo86
    Angdev skrev 2015-03-09 21:29:49 följande:

Har BIM den 14:e och jag kan säga att jag är mycket mer nervös denna gång att det inte ska ta sig än jag var när vi blev gravida med sonen.... Har bebis på hjärnan konstant nu :)

Jag tycker också att det är värre denna gång. Mellan äl och bim mår jag inge vidare. blir nere, nervös och tänker på det HELA tiden. Vill att det ska ta så fort som möjligt nu för det är inge kul att må så här.
    följ mig på http://davardetdagsigen.blogspot.se/ bim ca 23:e

Svar på tråden BIM Mars 2015