• Lorainz

BIM Mars 2015

Tänkte att jag startar en tråd för oss som inväntar BIM i Mars 2015 och vill följas åt och förhoppningsvis få ett plus!

Jag och sambon ska påbörja vårt 10:onde försök nu efter mensens slut, och jag har då BIM 14/3. :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-28 15:13
    BIM-lista!

2/3 - ticcer
    3/3 - tuggummigirl, Metalizer
    4/3 majaG
    5/3 - M.49, Vattenglaset
    6/3 - Carolaj83
    7/3 - Becca88, minaday
    9/3 - sweetcandy, pepparkakan, eagle87, Nurik, Baby2014
    10/3 - Elyssa 81, Tett90, lanylena halo83
    11/3 - MartinaLarsen
    12/3 - lott77, malink80
    13/3 - Loven
    14/3 - Lorainz, Angdev
    15/3 - sowe81
    17/3 ? camifranky
    18/3 ? Ananasen, Miaomiao
    19/3 ? sweetheart80
    21/3 ? Thegiirl
    25/3 ? Fian88

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-07 10:21
    Plus-lista !
    90lindah - 3/3
    tuggummigirl - 3/3
    majaG - 3/3
    Tumvante - 4/3
    sweetcandy - 5/3
    Lorainz 7/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2015
  • sweetheart80

Jag hade positiva äl i 3 dagar. Sista dagen va det aningen svagare och det va den dagen jag hade äl enligt tempningar fertility friend. Så mitt stämde från första starkaste testet. Men så började jag testa dag 14 i cykeln och äl dag 16. Har cykel på 28dagar

• TouchOfRed

Hej tjejer!
    Jag hoppar gärna in i tråden! Försökt bli gravid i 14 månader, blev gravid i dec-14, men mf i v.8 och nu första försöket efter mf. Ingen koll på min cykel men pos ÄL-test den 8/3 så BIM borde ju vara ca den 23/3 enligt mina tidigare cykler. Håller tummarna att vi lyckas så ett frö och att den lille/-a stannar kvar den här gången! Nalle

• KaffeTös
    sweetheart80 skrev 2015-03-10 19:31:51 följande:

Jag hade positiva äl i 3 dagar. Sista dagen va det aningen svagare och det va den dagen jag hade äl enligt tempningar fertility friend. Så mitt stämde från första starkaste testet. Men så började jag testa dag 14 i cykeln och äl dag 16. Har cykel på 28dagar

Tack för svaret! Skönt att någon mer haft tre dagars positivt, de jag pratat med har bara haft en eller två. Hoppas att det är svagare imorgon så jag vet att ägget släpper eller har släppt, det är mest det jag är orolig för.
  • sweetheart80

Håller tummarna för dig. Enligt min temp så lossnade det i fredags och vi har prickat in både innan under och dagen efter så nu är det bara att vänta. Man blir ju galen Haha.

• KaffeTös

Håller tummarna för er också! Vi har också lyckas pricka in dagarna så jag hoppas att det tar sig.. Ja det känns som att det är en evig väntan! Nu får gärna dagarna gå fort fram till BIM ;)

• sweetheart80
    KaffeTös skrev 2015-03-10 20:43:30 följande:

Håller tummarna för er också! Vi har också lyckas pricka in dagarna så jag hoppas att det tar sig.. Ja det känns som att det är en evig väntan! Nu får gärna dagarna gå fort fram till BIM ;)

Håller med dig. Känns som en evighet tills nästa torsdag
  • Tett90
    Marty88 skrev 2015-03-10 19:00:37 följande:

Hej! 
    Hoppar in i tråden här, helt ny på FL.. :) Jag och sambon planerar inte direkt barn, men slutade med p-piller (cerazette) i okt/nov och så får det bli när det blir helt enkelt.:) Första månaden efter pillerstopp kan jag svära på att jag hade varenda litet gravidsymptom, haha! Ingen graviditet dock, vilket ju var väntat... Sedan dess har jag försökt lära känna min kropp på nytt, då pillren inte gav mig någon mens på säkert 6-7 år, och mensen är inte helt regelbunden. Det är snitt på 30 dagar, men jag har ju haft både 26- och 35-dagars menscykel, och BIM bör vara på fredag. Mensvärk har jag haft lite smått någon gång innan mensen drar igång innan, men den senaste.. ja, nästan veckan, har jag haft det mer eller mindre konstant. I lördags hade jag så ont i magen, typ som mensvärk långt ner i buken, att jag bara låg och vred mig i sängen, kunde inte stå upp rakt... Det gav med sig efter kanske 5-6 minuter och sedan gick det tillbaka till det jag känt den senaste tiden. Det hände igår kväll igen, varade några färre minuter, men upprepades sen två gånger under natten, såpass stark smärta så att jag vaknade av det, och ganska kort stund åt gången... Det känns som om det liksom drar eller sticker till i nedre delen av magen, inte på något obehagligt sätt, men det känns... Något annat symptom kan jag inte känna av, men kan detta verkligen vara graviditet? Någon annan som haft liknande symptom tidigt i grav? 

Det här med att sluta med piller och kanske kunna vara gravid sätter riktiga griller i huvudet på en ju! Man tolkar in minsta lilla,haha ;)

Hej, jag slutar m p-piller (neovletta28) i december :) och hade då äl runt jul och va helt säkert på att jag var gravid ! Å även i januari men de var nog för att jag hoppades så mycket :) nu börjar jag få lite panik och känner att tänk om de tar ett år ?! Hade inte riktigt räknat med det :o
  • Maria_Mango
    pepparkakan skrev 2015-03-10 09:16:04 följande:

Fattar ingenting... Någon som kan hjälpa mig kanske. 

Fick en liten klarröd blödning i förrgår på BIM-1 (tror jag, inte helt säker på BIM), trodde såklart att det var mensen som kom för jag hade ordentlig mensvärk samtidigt. Satte dit ett trosskydd men nästa gång jag kollade så var det ingenting. Inte kommit nåt mer sedan dess heller. Neg gravtest idag och ingen molvärk längre. Någon som känner igen detta?

Låter väldigt mycket som en nidblödning i mina öron. Hoppas! Du borde veta om några dagar. Jag plussade fyra dagar efter min nidblödning sist jag var gravid. Lycka till!
  • Maria_Mango
    pepparkakan skrev 2015-03-10 09:16:04 följande:

Fattar ingenting... Någon som kan hjälpa mig kanske. 

Fick en liten klarröd blödning i förrgår på BIM-1 (tror jag, inte helt säker på BIM), trodde såklart att det var mensen som kom för jag hade ordentlig mensvärk samtidigt. Satte dit ett trosskydd men nästa gång jag kollade så var det ingenting. Inte kommit nåt mer sedan dess heller. Neg gravtest idag och ingen molvärk längre. Någon som känner igen detta?

Låter väldigt mycket som en nidblödning i mina öron. Hoppas! Du borde veta om några dagar. Jag plussade fyra dagar efter min nidblödning sist jag var gravid. Lycka till!
    malink80 skrev 2015-03-10 09:19:54 följande:

Jag har bim på torsdag men fick i lördags lite blod på pappret när jag kissade, det räckte att ha trosskydd å det kom knappt något. Samma va det på söndagen.

Igår kom det lite mer å på kvällen verkar det som att mensen är här för det är mer en riktig blödning nu, dock inte som när jag har mens...lite mer sparsam.

När jag ändrade i  mig äl app att mensen kom tidigare så ändrade den datum så min nästa äl nu är den 20e om ja knappade in att  mensen började igår, för dom 2 första dagarna va ju inte riktigt blod, eller hur skulle ni gjort? iaf så tog jag ett ältest för att min fertila period ska tydligen börja så snart å då visade ältestet 2 lika starka streck????   jag vet att det kan visa utslag när man ska ha mens men kan det vara så eller kan ja ha äl 2ggr på en månad?? Nu vart det 9 dagar från äl till mens om man räknar dom 2 första dagarna annars är det 11 dagar.  Har man ens ägglossning då?

Har du tagit ett gravtest? Kan ju vara så att du är gravid och ältestet ger utslag för det. Och att det där är en genombrottsblödning?
  • fruannie
    KaffeTös skrev 2015-03-10 19:23:58 följande:
    Oj, då har du ju haft 4 dagar! Har hört att det kan bero på lite olika saker, antingen väldigt högt LH och att man då stegrar längre, eller PCO eller graviditet (vilket kan ge utslag på ägglossningstester). Har du tagit ett gravtest?
    Denna månad har jag kört med stickor förut har jag bara kört cb med glad gubbe och då har jag fått glad gubbe endast en dag så det kanske är så att de inte skulle visa positivt med ett digitalt kanske mina ögon som bedrar mig, ingen aning.

Gravid är jag nog inte då det är rätt tid för äl. Även om den är lite långdragen denna månad, ikväll känner jag lite molande värk så ägget kanske inte släppt förens nu. Blir så trött då tror man har lyckat mysa alla fertila dagar och så missar man den dagen ägget släpper för de är så långdraget.

Men får hoppas att de har räckt med dagarna innan.
Svar på tråden BIM Mars 2015