• Lorainz

BIM Mars 2015

Tänkte att jag startar en tråd för oss som inväntar BIM i Mars 2015 och vill följas åt och förhoppningsvis få ett plus!

Jag och sambon ska påbörja vårt 10:onde försök nu efter mensens slut, och jag har då BIM 14/3. :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-28 15:13
    BIM-lista!

2/3 - ticcer
    3/3 - tuggummigirl, Metalizer
    4/3 majaG
    5/3 - M.49, Vattenglaset
    6/3 - Carolaj83
    7/3 - Becca88, minaday
    9/3 - sweetcandy, pepparkakan, eagle87, Nurik, Baby2014
    10/3 - Elyssa 81, Tett90, lanylena halo83
    11/3 - MartinaLarsen
    12/3 - lott77, malink80
    13/3 - Loven
    14/3 - Lorainz, Angdev
    15/3 - sowe81
    17/3 ? camifranky
    18/3 ? Ananasen, Miaomiao
    19/3 ? sweetheart80
    21/3 ? Thegiirl
    25/3 ? Fian88

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-07 10:21
    Plus-lista !
    90lindah - 3/3
    tuggummigirl - 3/3
    majaG - 3/3
    Tumvante - 4/3
    sweetcandy - 5/3
    Lorainz 7/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2015
  • Angdev
    lindalo86 skrev 2015-03-09 21:36:02 följande:
    Jag tycker också att det är värre denna gång. Mellan äl och bim mår jag inge vidare. blir nere, nervös och tänker på det HELA tiden. Vill att det ska ta så fort som möjligt nu för det är inge kul att må så här.
    följ mig på http://davardetdagsigen.blogspot.se/ bim ca 23:e
    Va skönt att höra att jag inte är den enda :)
  • lyckobubblor

Ahhhh, denna väntan gör mig galen. Känner så många symptom nu men det har jag gjort många gånger förut så vågar inte hoppas för mycket. Men hoppas gör jag, vi fick ju de bästa man kan få! Tänkte testa på lördag på BIM-2....

• Angdev
    lindalo86 skrev 2015-03-09 22:27:48 följande:

hjälper ju inte direkt att typ hela bekantskapen ska ha andra barnet just nu. ett par vänner skulle få tredje men det blev tvillingar.

Nä det är verkligen något galet på G. Tror under den senaste månaden har fått 5! graviditetsbesked. Var det något skumt (typ strömavbrott) som hände för drygt 12 veckor sedan ;)
  • schober
    sweetcandy skrev 2015-03-09 20:51:11 följande:
    Inte ska du få panik <3

Ring en gyn och boka tid för att kolla. För mig räckte det med ett VUL för att se PCOn

Sen gå vidare därifrån <3

Gyn som konstatera min PCO tyckte vi skulle fortsätta försöka. Men jag ringde en privat klinik ist. Där gjorde dom också ett VUL och sen pratade vi om vår bakgrund osv.

Fick letrozol och metformin och ovitrell utskrivet. Ovitrell användes aldrig.

Om du bor i närheten av Uppsala så rekommenderar jag Carl von Linné kliniken :)
    Ja jag ska ringa min klinik imorgon för lite rådgivning och ev. tidsbokning.
    Både min karl och jag har fobi för läkare och sånt, och vi har lite "iffy" redan innan med tanke på de diverse testerna man gör som gravid, och sen förlossningen - och att sen tänka på att det kan bli ännu mer... nja känns jobbigt, men om det nu är PCO så får man hoppas att lite piller kan räcka. Tack för dina ord =)
  • FlutterDash

Jag har en så bra känsla denna cykel! Det är tamefan nu jag blir gravid!

BIM 20/3, sjätte försöket.

• Maria_Mango
    ecmov skrev 2015-03-09 20:46:48 följande:

Hej allihop!

Jag sitter i en knepig situation! Igår, på BIM+1, tog jag ett gravtest, en uatv den digitala sorten från ett märke som heter Tent4 och en vanlig sticka från Testlagret, det digitala visade ett plus och vi blev eld och lågor här hemma! Men den vanliga stickan var negativ!? För att vi ville vara helt på den säkra sidan testade vi idag med (på BIM+2) med ClearBlue Plus och ett utav Testlagrets vanliga stickor, båda dessa visade negativt.. Mensen har ännu inte kommit. Jag har under ca 1 veckas tid haft molvärk och spänningar i "tjejmagen". Sedan i fredags fått som yrsel och illamående under eftermiddagen varje dag.

Jag vet själv inte vad jag ska tro. Vill så gärna hoppas, men samtidigt är jag så rädd för att kroppen spelar mig ett spratt.. Vad tror ni alla?! Min mens brukar vara väldigt punktlig. Och jag brukar aldrig ha mensvärk flera dagar i förväg.

Å, det är ju helt omöligt att säga. Hoppas, hoppas att du är låghormonare och just det första testet var extremt känsligt och ditt urin extremt koncentrerat. Time will tell! Har du testat idag på morgonen?

Håller tummarna!
  • sowe81

Jag tror att det kanske tagit sej den här månaden. Tog ett test imorse (äl+9), o jag ser nåt jättesvagt. Hoppas hoppas det verkligen är nåt o inte bara inbillning. Har tagit många tester senaste 1.5 året (3 graviditet som slutat i ma/MF) o alla ggr jag kunnat ana nåt tidigt har det varit på riktigt. Så jag hoppas verkligen det är så nu med.

• HCS
    ecmov skrev 2015-03-09 20:46:48 följande:

Hej allihop!

Jag sitter i en knepig situation! Igår, på BIM+1, tog jag ett gravtest, en uatv den digitala sorten från ett märke som heter Tent4 och en vanlig sticka från Testlagret, det digitala visade ett plus och vi blev eld och lågor här hemma! Men den vanliga stickan var negativ!? För att vi ville vara helt på den säkra sidan testade vi idag med (på BIM+2) med ClearBlue Plus och ett utav Testlagrets vanliga stickor, båda dessa visade negativt.. Mensen har ännu inte kommit. Jag har under ca 1 veckas tid haft molvärk och spänningar i "tjejmagen". Sedan i fredags fått som yrsel och illamående under eftermiddagen varje dag.

Jag vet själv inte vad jag ska tro. Vill så gärna hoppas, men samtidigt är jag så rädd för att kroppen spelar mig ett spratt.. Vad tror ni alla?! Min mens brukar vara väldigt punktlig. Och jag brukar aldrig ha mensvärk flera dagar i förväg.
    Ja, det är tyvärr bara att vänta ett par dagar och se. Har du testat idag?
Svar på tråden BIM Mars 2015