• Anonym (Kille)

Varför klär hon sig så jävla utmanande?

Hej!

Jag har funderat lite. Jag undrar hur visa tjejer alltid orkar vara uppklädda? Exempelvis min brors tjej, hon är ett typiskt sånt exempel. Hon ser alltid 100% perfekt ut typ. Sminkad, välklädd och snyggt hår. Hon klär sig sexuellt men varför? Hon är ju tillsammans med min bror..? I söndags exempelvis hade hon väldigt tighta byxor som framhävde hennes rumpa väldigt tydligt. Klart som fan att man tittar. Hon är ju snygg men stör mig så mycket på henne samtidigt.

Vi ska inte tala om hur hon ser ut på krogen. Höga klackar, jättetighta kläder, hon bär ofta kläder som är väldigt urringade. Min bror verkar inte bry sig särskilt mycket om det. Har velat fråga honom flera gånger men vill inte låta spydig. Jag undrar verkligen. Jag skulle aldrig ''våga'' ha en sån tjej som klär sig så då jag vet hur killar tänker när dom ser en sån tjej och varför visa upp sig så för andra? 

Varför klär sig tjejer såhär när dom har partner? 

• Svar på tråden Varför klär hon sig så jävla utmanande?
  • Anonym (T)

Vi klär oss helt enkelt för vår egen del. Allt handlar inte om att skaffa en partner.

• Coccolina

Jag klär mig för mig och ingen annan.Tycker jag att jag är vacker så är jag nöjd! Min partner älskar mig och litar på mig och vet om att jag är en "en mans kvinna" så skulle aldrig ens tänka tanken på någon annan. Och då behöver inte min karl oroa sig över hur jag klär mig! Han är inte osäker varesig på sig själv eller mig utan njuter istället av när han tycker jag är snygg och sexig.... lite extra spänning till och med tror jag när andra tittar men han vet om att loppet är kört för dem för jag ser bara han

TS du skall nog vara mindre osäker på dig själv... Tycker du inte om ifall din partner ser bra ut?? 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Anonym (Jag)

För att det är HENNES kropp som hon bestämmer över kanske?! En partner har noll att säga till om när det gäller kläder. 

• Anonym (Jag)

För att det är HENNES kropp som hon bestämmer över kanske?! En partner har noll att säga till om när det gäller kläder. 

• Anonym (Eva)
    Anonym (123) skrev 2015-02-10 18:03:00 följande:

Vi kvinnor klär inte upp oss för män. Vi klär upp oss för varandra. Ingen dömer en kvinna så som en annan kvinna. (ingen direkt sanning, men think about it)

Och.... så klär vi upp oss för att vi vill det och tycker det är snyggt. Men hemska tanke att man ska få se ut som man vill!

Mitt i prick! Visst är det i mångt och mycket så. Jag klär upp mig och är mån om mitt utseende för min egna skull, för min sambo och för andra kvinnor.

Min sambo tycker om och uppskattar när jag gör mig extra fin och om andra män tittar så tar han det som en komplimang och blir stolt. 
  • Anonym (Eva)
    Sluta bry dig skrev 2015-02-10 23:25:46 följande:

Du har inte funderat på om din bror gillar hur hon klär sig? Ett flertal tjejer i min omgivning har killar som gillar att de klär sig i korta kjolar och urringade toppar när de är ute och på fester. I det här fallet verkar det dock mest som att du har hakat upp dig på hennes klädsel när du ex kommenterar att hon har så tighta byxor. De är båda nöjda så sluta bry dig.

Så sant så sant... Dessutom så är det inne med tighta byxor och de flesta tjejer har väl det? Kan det vara så att TS egentligen påverkas lite för mycket av sin brors flickvän? Skulle han ha tänkt och reagerat lika mycket om det ex var en syster? Jag förstår inte vad han har med det att göra och ens bryr sig annars....
  • Anonym (jeez)

Gud vad ni hackar på TS! Han ställer ju bara en ärlig öppen fråga.

Fattar inte heller varför ni automatiskt tror att han skulle vara osäker, bara för att han frågar varför tjejer håller på sådär mycket med sitt utseende. Öm punkt, kanske?

• Anonym (Ung kvinna)

Jag klär mig likadant nu som jag gjorde innan jag skaffade förhållande. För min egen skull, för att jag känner mig fin. Och känner jag mig fin så blir jag gladare och den glädjen lägger jag på min pojkvän. Samma tankar hos honom, då han själv väljer att klä upp sig.

Han har inga problem om jag klär mig i mjukisbyxor en söndag eller korta tighta kläder en fredagkväll ute på krogen. Jag vill känna mig fin vid hans sida, sedan ser han det som en komplimang när andra killar raggar på mig. För han vet att det är han jag går hem med.

Har man självkänsla, tillit och respekt till sin partner så bryr man inte sig om sånt där. Du borde dock se över din egen självkänsla.

• Anonym (uppklädd)

TS, jag tror att du är avundsjuk på att din bror har en snygg tjej. Hur skulle du själv vilja ha det? En tjej som är snygg eller en tjej som aldrig klär upp sig?

Jag är gift och har barn och jag älskar att klä upp mig. Jag kan se min man njuta när andra män tittar på mig och han vet att det är han som har mig ;)

Kalla det vad du vill bekräftelse eller what ever.... men jag känner mig mycket bekvämare när jag är fräsch och snygg än när jag springer runt i pösiga fula mjukisar med håret uppsatt i en svans.

• Anonym (Samma)
    Anonym (uppklädd) skrev 2015-02-11 10:50:49 följande:

TS, jag tror att du är avundsjuk på att din bror har en snygg tjej. Hur skulle du själv vilja ha det? En tjej som är snygg eller en tjej som aldrig klär upp sig?

Jag är gift och har barn och jag älskar att klä upp mig. Jag kan se min man njuta när andra män tittar på mig och han vet att det är han som har mig ;)

Kalla det vad du vill bekräftelse eller what ever.... men jag känner mig mycket bekvämare när jag är fräsch och snygg än när jag springer runt i pösiga fula mjukisar med håret uppsatt i en svans.

Samma här. Tycker om att frun klär sig snyggt och spännande. När hon har korta kjolar, ibland svarta strumpor, och plagg som framhäver de yppiga formerna är det oundvikligt att hon drar till sig andra mäns blickar. Men inte gör det mig något, det är bara något som gör det hela lite mera spännande. Liksom om andra kommer och dansar eller pratar med henne.
Svar på tråden Varför klär hon sig så jävla utmanande?